וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן ורד הורחק משני משחקים בפועל

1.2.2012 / 16:29

קשר מכבי חיפה נמצא אשם ביריקה על מוטי מלכה. הדיין: "מעשה פסול ודוחה". שרצקי זוכה מאשמת התנהגות בלתי הולמת

קשר מכבי חיפה, עידן ורד ספג הערב (רביעי) עונש קשה מבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל בדמות הרחקה משני משחקים בפועל ועוד שניים על תנאי, בעקבות תקרית היריקה על שחקנה של הפועל באר שבע, מוטי מלכה. בנוסף, נקנס השחקן ב-8,000 שקלים. "יריקה לכיוונו של שחקן, גם ללא פגיעה (או ניסיון לפגיעה בו) בו, הינה מעשה פסול ודוחה ולא ניתן לעבור לסדר היום", כתב הדיין עו"ד עמנואל סלע, בנושא, תוך שהוא מתחשב בעובדה שלשחקן עבר משמעתי נקי.

עוד כתב הדיין: "עדיין קיים הספק האם היריקה כוונה להפגין בוז או תסכול, או שאכן כוונה לפגוע במוטי, שהרי ניתן לטעון שאילו היה עידן ורד רוצה להפגין 'דבקות במשימה' ולפגוע ביריקה במוטי, יכול היה להסתובב למצב של 'פנים מול פנים' מול מוטי ואף להתקרב ולירוק פניו ולא כך נהג. והספק, כידוע, פועל לטובת הנאשם".

ורד, הגיע היום לבית הדין וניסה להסביר בדיון מה קרה במגרש, כשמאוחר יותר צפו שוב בקלטת. "אני מצטער על מה שקרה, לא התכוונתי לירוק עליו (על מלכה, א"י) באופן אישי. זאת לא הייתה הכוונה, ובכל מקרה אני מבקש את סליחתו". מלכה אמר: "היריקה לא פגעה בי ועידן התנצל. מבחינתי זה נגמר. עמדתי כשני מטרים ממנו. יכול להיות שחשבתי שהוא ירק עליי, אבל שוחחנו והבנתי שזה לא היה מכוון אליי".

לאחר הדברים הללו צפה הדיין עמנואל סלע בקלטת ואמר: "יכול להיות שלא פגעת בו כי לא יכולת לסובב את הראש יותר. ברור לי שאתה מצטער, אני מאמין לך". בחיפה טענו כי ורד התנצל בפני מלכה וכבר נקנס ב-5,000 דולר על ידי נשיא המועדון, יעקב שחר. "זה עונש ראוי לשחקן, בהתחשב בכך שלא עבר קודם עבירות משמעת מהסוג הזה", אמרו במועדון.

איזי שרצקי דווקא נמצא זכאי

לעומתו של ורד, נמצא היום הבעלים של עירוני קרית שמונה, איזי שרצקי זכאי מאשמת התנהגות בלתי הולמת. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, דוח השיפוט של השופט אלי חכמון הוא זה שעורר סערה גדולה כשבו נכתב: "שרצקי ניגש לעברי ואמר: 'דיברתי כרגע עם שופט שראה ארבע פעמים את השידור. לא היה צהוב שני'". בכתב ההגנה כתב שרצקי כי בסיום המשחק הוא ניגש לחכמון והודיע לו שטעה בעקבות הרחקת דויד סולארי, ומאוחר יותר הודיע לשופט כי התייעץ עם שופט בכיר לשעבר, שהודיע לו כי לא הגיע צהוב שני.

"ירדתי כמנהגי לחדר השופטים, דפקתי על הדלת והשופטים פתחו. ניגשתי לחכמון, לחצתי לו את היד ובחיוך ובשקט אמרתי לו: 'דע לך שטעית. כולם טועים וזה בסדר'", כתב שירצקי בכתב ההגנה. "חכמון ענה: 'לא טעיתי, אמרו לי מהטלוויזיה שצדקתי'". שרצקי הוסיף: "מעולם לא שוחחתי עם שופט פעיל. גם אם זה קרה, אני לא רואה בזה פשע".

הדיין עו"ד ישראל שמעוני כתב בתגובה: "כתב ההגנה של הנאשם מלמד כי הלה נכנס לחדר ההלבשה של השופטים רק לאחר שהללו פתחו לו את הדלת ואפשרו לו את הכניסה לחדר ההלבשה... יתר על כן, אני סבור כי לאחר סיום המשחק, כאשר השופט אינו נתון ללחץ פסיכולוגי בכל האמור באירועי המשחק שזה עתה נסתיים, ניתן להותיר לשיקול דעתו את נוכחות צדדים שלישיים בחדר ההלבשה, ואם הוא אינו מוצא פסול בכך, אין מקום להתערבותנו".

* מגן עירוני רמת השרון, נאור פסר, הורחק משני משחקים על תנאי בעקבות העובדה שחנק את החלוץ ויקטור מרעי ממכבי פתח תקוה. לדיון הגיע יו"ר רמת השרון מאיר יצחקי, שהיה נסער מאוד בעקבות ההחלטה. "הלוזונים בוכים שהשופטים דופקים אותם, אבל תראו מה קרה במשחק הזה. לא שרקו לנו פנדל של מאה אחוז".

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully