וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע הפדרציה: ישראל ניצחה 1:2 את הולנד

מערכת וואלה! ספורט

2.2.2012 / 0:08

גלושקו הפסידה, פאר איזנה וניצחון של השתיים בזוגות סידר לישראל נקודה בפדרציה. פאר: "מלחמה על החיים ועל המוות"

צפו בתקציר משחק הזוגות

המסע של נבחרת הפדרציה לעבר פלייאוף הבית העולמי השני יצא לדרך באילת היום (רביעי) עם ערב ארוך ומרתק של שלושה משחקים, שהסתיים בניצחון ישראלי 1:2 על הולנד רק לאחר כשבע שעות וחצי. יוליה גלושקו, המחבט מספר שתיים של ישראל והמדורגת 161 בעולם, פתחה מול ההולנדית ביביאן סחופס בת ה-23, המדורגת 154 בעולם, אך הציגה טניס די חלש והפסידה 6:3, 7:5. שחר פאר נקלעה לפיגור מערכה והייתה על סף הפסד מול מיכאלה קרייצ'ק (79 בעולם) אך התאוששה וניצחה בסופו של דבר 7:5, 6:7, 1:6. הנבחרות ניגשו למשחק זוגות מכריע, בו פאר וגלושקו התעלו וניצחו 6:7, 6:2, 3:6 את הצמד ההולנדי המותש. במשחק המקביל בבית ג' ניצחה בריטניה 0:3 את פורטוגל, מולה תתמודד ישראל בחמישי.

פאר העייפה חייכה בסיום ואמרה: "היינו קרובות לנצח את זה כמה פעמים, אבל עד שזה לא נגמר זה לא נגמר". על הניצחון שלה ביחידות, בו היתה בפיגור גדול אך חזרה לניצחון אמרה פאר: "זה חלק מגביע הפדרציה וצריך להילחם על החיים ועל המוות. יוליה הפסידה היום והיא הגיעה עם אנרגיות טובות אז מגיע לה כל הכבוד".

גלושקו עצמה התייחסה ליכולת שלה היום ואמרה: "זה המשחק הניצחון המכריע שאנחנו לוקחות. הרגשנו את זה מתחילת המשחק. האווירה ממש טובות. שיחקתי יותר טוב בזוגות מאשר ביחידים ככה שזה נותן לי כוח ואני מקווה שהקהל יבוא גם מחר".

הטורניר באילת בהשתתפות 15 הנבחרות בבית האירופי-אפריקני מספר אחת יצא לדרך כבר בשעות הבוקר. כידוע, נבחרת אחת מכל בית תעפיל לשלב הבא שיתקיים ביום שבת ובסופו יעלו שתי מנצחות חצאי הגמר לפלייאוף הבית העולמי השני. ישראל, שלא עברה את השלב הראשון בטורניר המקביל שנערך גם הוא באילת אשתקד, מקווה הפעם לתוצאות טובות יותר.

שחר פאר טניסאית ישראלית. Nousha Salimi, AP
היום הארוך הסתיים עם חיוך גדול. שחר פאר/AP, Nousha Salimi

פאר וגלושקו - קרייצ'ק וסחופס 6:7, 6:2, 3:6

כשעה לאחר משחק היחידות שלה, פאר התייצבה למשחק הזוגות יחד עם גלושקו והשתיים הצליחו לשבור במשחקון השלישי כדי להוליך 1:2. הזוג הישראלי ידע לשמור על ההגשות עד למשחקון השמיני, אז טעות של גלושקו עלתה בשבירת נגד של ההולנדיות ל-4:4, על ההגשה של פאר. אלא שהטניסאית הבכירה של ישראל ענתה מיד עם נקודות יפות וישראל שברה על האפס ל-4:5, גלושקו נשברה וההולנדיות איזנו, אבל הנדנדה נמשכה עם שבירה לכל צד ושובר שוויון לאחר 6:6. גלושקו העבירה הילוך בשובר השוויון שהסתיים ב-4:7 והעניקה לישראל את המערכה הראשונה עם 6:7.

היתרון המנטלי של הצמד הישראלי לא הקרין על המערכה השנייה, שנפתחה גם היא עם רצף של חמש שבירות שהעניק להולנד יתרון 2:3 לאחר ראלי מרשים. במשחקון הבא כבר הצליחו ההולנדיות ליצור פער, כששמרו על החבטות ועלו ל-2:4. הריצה ההולנדית נמשכה עם שבירה נוספת על ההגשות של גלושקו, ובסיום המערכה השנייה 2:6 להולנד שתנסה לזכות בכל הקופה במערכה המכרעת.

המערכה השלישית נפתחה כאשר שני הצדדים לא רוצים לקחת סיכונים מיותרים, וההגשות נמשרו בניגוד למערכות הקודמות עם 2:2. במשחקון השישי הוליכו פאר וגלושקו 0:40 על ההגשות של קרייצ'ק, ובניסיון השני השיגו את השבירה המיוחלת ועלו ל-2:4. המשחק כבר היה בידיים של ישראל, אך אז קרייצ'ק שאבה כוחות וענתה עם שבירה שצימקה ל-4:3. מבחינתן של ההולנדיות הייתה זו בסך הכל דחיית הקץ, שכן הן שמטו עוד משחקון הגשה ובסופו של דבר כבר לא יכלו. פאר וגלושקו, בערב ארוך ועצבני שנמשך כשבע שעות וחצי, ניצלו את נקודת המשחק השישית שלהם, ניצחו 3:6 במערכה השלישית וסידרו לישראל ניצחון במפגש על הולנד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שחר פאר - מיכאלה קרייצ'ק 7:5, 6:7, 1:6

בניגוד לגלושקו, פאר החלה את המשחק בלחץ על ההגשות של קרייצ'ק בת ה-23 ושברה אותה כבר במשחקון הראשון. פאר ניצחה גם את המשחקון הבא, לאחריו ההולנדית יצאה מההלם וצימקה ל-2:1, וניצלה טעויות של פאר כדי לשבור בחזרה ל-2:2. הישראלית העלתה את הרמה שלה בעזרת משחקון הגשה טוב, ובעזרת לחימה על כל כדור בנקודות הארוכות גם הצליחה לשבור ולעלות ל-2:4. שתי הטניסאיות שמרו על ההגשות שלהן במשחקונים הבאים, עד שבמשחקון העשירי פאר רשמה שגיאה כפולה וקרייצ'ק הצליחה להשוות ל-5:5. ההתעוררות של ההונלדי נמשכה עם מספר נקודות יפות מהקו האחורי, והיא שברה פעם נוספת בדרך לניצחון 5:7 במערכה הראשונה.

המערכה השנייה החלה עם הזדמנות גדולה לפאר, אך לאחר שהוליכה 0:40 היא לא הצליחה לסגור עניין בדרך לשבירה וראתה את קרייצ'ק שומרת לבסוף על ההגשה. השתיים שמרו על איזון ונותרו ללא שבירות במצב 3:3. במשחקון השביעי שוב קיבלה פאר צ'אנס לשבור ואולי לשנות את המומנטום לטובתה, אבל קרייצ'ק העיקשת חבטה בעוצמה, שמרה על קור רוח ועלתה ל-3:4. המתח הגדול השפיע על פאר במשחקון שלה, אך היא החזיקה מעמד ושחררה אנחת רווחה גדולה עם 4:4. יחד עם המתח גם הרמה עלתה, ושתי הטניסאיות נותרו ללא שבירה ב-5:5. אחרי ששמרה על ההגשות שלה, קרייצ'ק קיבלה כבר נקודת משחק, אך פאר עמדה בלחץ והצילה בדרך לשובר שוויון. הישראלית כבר הוליכה 3:5 בשובר השוויון, קרייצ'ק הגיבה עם נקודות יפות ואיזנה, אבל בתמיכת הקהל הייתה זו פאר שכפתה מערכה שלישית עם 5:7 בטיי ברייק ו-6:7 במערכה השנייה.

היעדר השבירות נגרר גם למערכה השלישית, כשפאר שמרה על יציבות במשחקונים שלה ועלתה ל-1:2. במשחקון הרביעי הגיע הרגע של הישראלית, שבאפשרות השנייה שלה נהנתה משגיאה של קרייצ'ק ושברה ל-1:3. כאן הרוח נשבה לכיוונה של פאר, שעם יכולת מצוינת שברה פעם נוספת וברחה ל-1:5. קרייצ'ק הרימה ידיים, פאר סגרה עניין עם 1:6 והלכה לצבור מעט מנוחה לפני משחק הזוגות שיכריע את המפגש מול הולנד.

יוליה גלושקו - ביביאן סחופס 6:3, 7:5

הישראלית פתחה את המשחק לא טוב, ובעקבות שתי שגיאות לא מחויבות נשברה כבר במשחקון הראשון. סחופס הגישה ללא קושי ל-0:2, ומיד לאחר מכן ניצחה עוד משחקון הגשה של גלושקו על האפס, בדרך ל-0:3 קליל. רק במשחקון החמישי הצליחה גלושקו להיכנס לעניינים, כששמרה פעמיים על ההגשות שלה עם כמה נקודות נאות וצימקה ל-5:2. ההולנדית, בהופעתה הראשונה בפדרציה, פספסה חמש נקודות מערכה, וגלושקו ניצלה זאת כדי לשבור בפעם הראשונה ולהקטין ל-5:3. סחופס הצילה נקודה נהדרת במצב של 30:40 לגלושקו במשחקון התשיעי, ורכבה על המומנטום כדי לשבור ולסיים את המערכה הראשונה עם 3:6.

גם את המערכה השנייה החלה גלושקו בצורה לא מרוכזת, וסחופס רשמה משחקון הגשה קל ובהמשך שברה ל-0:2. גלושקו כבר הצליחה לשבור בחזרה, אבל אז, למרות שהוליכה כבר 0:40, איבדה ריכוז ונשברה פעם נוספת על ידי סחופס המשתפרת שעלתה ל-1:3. נדנדת השבירות נמשכה עם משחקון מצוין של גלושקו, שהקטינה ל-3:2, השתלטה על המשחק ואז שברה שוב בדרך ל-3:4. היתרון הראשון במשחק העניק לגלושקו את דחיפת הביטחון הדרושה, אך זה לא החזיק מעמד יותר מדי כשההולנדית שברה ל-5:5, עלתה ל-5:6 והמשיכה לניצחון 5:7 מרשים. הפסד מאכזב לגלושקו, שקיוותה להתחיל את הטורניר עם נקודה לישראל.

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully