וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סותמים לכולם את הפה: נבחרת המחזור באירופה

30.1.2012 / 7:00

אחרי שעמדו העונה תחת מתקפה תקשורתית, מסוט אוזיל ואלסנדרו מאטרי ענו למבקרים עם יכולת ששווה אליפות. נבחרת המחזור בסימן הכוכבים המתאוששים, כולל הלהיט של דורטמונד

מלבד הגדלת היתרון של ריאל מדריד על פני ברצלונה בליגה הספרדית, משחקי סוף השבוע בישרו על סטטוס קוו בצמרת הליגות האירופיות הבכירות. למרות זאת, דווקא בשבוע בו האיזון נשמר, שחקנים אחרים, בעיקר כאלה מאז פתיחת העונה לא מעט ביקורות, לקחו על עצמם את נטל ההובלה והיו דמויות המפתח בניצחונות של קבוצותיהם. נבחרת המחזור של וואלה! ספורט מציגה את אותם שחקנים מושמצים, שמקבלים גיבוי מהנציג היחיד של משחקי הגביע האנגלי ומכוכב הקלאסיקו ההולנדי.

מסוט אוזיל שחקן ריאל מדריד חוגג. רויטרס
הראיתי לכם! מסוט אוזיל/רויטרס

שוער

דייגו לופס - ויאריאל

מה לא עבר על הצוללת הצהובה העונה? מכת פציעות אכזרית, רצף כישלונות בליגה, קמפיין אירופי מחפיר וחילופי מאמנים בלתי נמנעים. במצב הזה, ואחרי שחטפה מברצלונה בראש בארבעת המפגשים הקודמים ביניהן, ויאריאל בסך הכל רצתה לעבור את המשחק מול אלופת אירופה בשלום. דייגו לופס דאג שזה יקרה, ועל הדרך גם סייע לקבוצתו לשעבר ריאל מדריד שחגגה את ה-0:0 של יריבתה המושבעת. השוער בן ה-30 בכלל היה בספק בגלל מחלה, אך בסופו של דבר עלה לשחק והתגלה כגיבור הגדול של הערב. לופס הקרין שקט על ההגנה שלו והרשה למארחים לצאת קדימה ולסכן את ברצלונה, וברגעי ההכרעה כיכב עם הצלה גדולה מול ססק פברגאס ושתיים נוספות שעצרו מבצעים אישיים של ליאונל מסי. את השפעת העביר לופס לשחקני ברצלונה.

דייגו לופס שוער ויאריאל. Manuel Queimadelos, GettyImages
שימח את קבוצתו לשעבר ריאל מדריד. דייגו לופס/GettyImages, Manuel Queimadelos

הגנה

מגן ימני: דניס דיקמאייר - המבורג

גם המגן הימני של נבחרת המחזור היה חולה במהלך השבוע, אבל התאושש בשבת וסיפק משחק גדול. המבורג המשתפרת לא נתנה לתבוסה מול דורטמונד למוטט את רוחה והשיגה שלוש נקודות יקרות במפגש התחתית מול הרטה ברלין (1:2). איש המשחק היה דניס דיקמאייר, שהחל את כל התקפות הקבוצה מצד ימין ובישל את שני השערים שכבשה המבורג. המגן בן ה-22 שיגע את לבאן קוביאשווילי הוותיק בהגנת הרטה ובסיום גרף את כל המחמאות. "אולי כדאי שיהיה חולה מדי שבוע", אמר בחיוך המאמן טורסטן פינק. "שני בישולים במשחק זה הספק מצוין, דיקמאייר היה נהדר".

בלם: דניאל אגר - ליברפול

בשבוע אחד הצילה ליברפול את העונה שלה, והיא עשתה זאת דווקא בשני עימותים ישירים מול הקבוצות של מנצ'סטר. תחילה היא עברה את סיטי בחצי גמר גביע הליגה, ובשבת השמחה הפכה לאושר עילאי בעקבות הניצחון המתוק על מנצ'סטר יונייטד בדרך לשמינית גמר הגביע. דירק קאוט, שתמיד פורח כשהוא רואה מולו את החבורה של אלכס פרגוסון, אמנם הבקיע את שער הניצחון, אבל הכובש הראשון דניאל אגר ראוי להערכה על משחק מעולה בהגנה. הבלם הדני משתף פעולה היטב העונה עם מרטין שקרטל במרכז ההגנה, ובשבת הוא אף מצא את הרשת (בעזרתו האדיבה של דויד דה חאה) עם הראשון שלו בליברפול מאז אפריל 2010, אז כבש נגד בנפיקה בליגה האירופית. בדומה לתקופת ז'ראר הוייה, ליברפול קבוצת גביע טיפוסית.

שחקן ליברפול, דניאל אגר. רויטרס
לליברפול יש עדיין על מה לשחק בעונה הזו. דניאל אגר/רויטרס

בלם: לאונרדו מיגליוניקו - לצ'ה

הפתעת המחזור באיטליה התרחשה דווקא באצטדיון ויה דל מארה, שם קבוצת התחתית של לצ'ה בלמה את הדהירה של אינטר. אחרי שבעה ניצחונות ליגה רצופים ועלייה למקום הרביעי, הנראזורי הפסידו לחבורה הלוחמת של סרסה קוסמי, שרק לפני כחודש ספגה מהם רביעייה. לצ'ה רשמה ניצחון בכורה העונה במגרשה הביתי וגברה על אינטר לראשונה מאז מאי 2004, כשאת התרומה העיקרית היא קיבלה מהשחקנים הוותיקים, ביניהם שניים שלבשו לראשונה את מדיה - מנואלה בלאסי ולאונרדו מיגליוניקו. הבלם האורוגוואי שהגיע מליבורנו השתלב במהרה במערך שלושת הבלמים, גילה תיאום מפתיע ביחס להופעת הבכורה עם יתר שחקני ההגנה וגונן על מסימיליאנו בנאסי, שנזקק להצלה אחת אדירה בסיום כדי להשאיר את הנקודות בבית. המצטרפים המנוסים עשויים להתברר כקלף הישרדות מנצח.

מגן שמאלי: מילאן בישבאץ - פריס סן ז'רמן

קרלו אנצ'לוטי ושיטת 'עץ האשוח' שלו עדיין מושלמים בליגה הצרפתית, והפעם הוא רשאי לשלוח את הפרחים למילאן בישבאץ', שדחק את שער הניצחון והנחיל לברסט הפסד בכורה העונה באצטדיונה הביתי. בישבאץ' אמנם שימש השבוע כמגן ימני, אך העונה כבר מילא גם את תפקידי הבלם והמגן השמאלי ומהווה כסותם חורים מושלם עבור פריס סן ז'רמן. הסרבי מפתיע מאוד בעמדת המגן, ושערו הראשון העונה היה רק בונוס להופעה המרשימה. את כדור המשחק, אגב, הוא לקח כמזכרת. המיליונרים מהבירה ממשיכים להוליך בשלוש נקודות את טבלת הליגה ונראים בדרך הנכונה, אבל אל תופתעו אם ינחיתו שחקן רכש נוסף לפני סגירת חלון ההעברות.

מילאן בישבאץ שחקן פריס סן ז'רמן. David Vincent, AP
סותם החורים של פריס סן ז'רמן. מילאן בישבאץ/AP, David Vincent

קישור

יוהאן מולו - נאנסי

מה היה לקשר הכל כך מוכשר הזה לחפש בגרנאדה? לאף אחד בצרפת לא ממש ברור. יוהאן מולו ידע לפחות להבין את הטעות בזמן, חזר לליגה הצרפתית כשהושאל לנאנסי וכבר במשחקו השני בקבוצה הוביל לניצחון חשוב 1:3 בקרב התחתית באוקזר. נאנסי חיכתה חצי עונה לשחקן שיוסיף לה ברק בחלק הקדמי וימלא את החור שנוצר בעקבות עזיבתו של ז'וליאן פרה, ומולו עונה בדיוק על הקריטריון הזה בקבוצה עמוסת יוצאי מונאקו בדיוק כמוהו. שער בהקפצה פנטסטית ובישול אומנותי שלו לאחר מכן, סידרו לנאנסי ניצחון ראשון ב-2012 וסיבכו עוד יותר את אוקזר, שם האוהדים חוששים מירידת ליגה ומאסו בהנהלה ובשחקנים.

מסוט אוזיל - ריאל מדריד

הקאמבק בגומלין רבע גמר הגביע מול ברצלונה החזיר את החיוך לרבים בריאל מדריד, ובעיקר עצר את כדור השלג שאיים לחרב להם את העונה. אחד המרוויחים העיקריים מאותו 2:2 מהנה בקאמפ נואו היה מסוט אוזיל, שספג לא מעט ביקורות במהלך העונה (כולל מז'וזה מוריניו שהצהיר כי הוא מאוכזב ממנו) והחל לענות על חלק מהן השבוע. היכולת הטובה מהמשחק נגד ברצלונה נמשכה בניצחון 1:3 על סראגוסה, כשריאל שוב ידעה לחזור מפיגור ואף הגדילה את יתרונה בפסגה לשבע נקודות. אוזיל, שנע העונה בין ההרכב לספסל, קיבל את הקרדיט והחזיר עם תצוגה נהדרת במרכז המגרש, לה הוסיף שער בכורה העונה בליגה וגם בישול 10 במספר. במדריד יכולים ליהנות שוב מהנגיעות הקסומות של הכישרון הגרמני-טורקי בכדור. אוזיל חזר.

שינג'י קגאווה - דורטמונד

ארבע הראשונות בבונדסליגה השיגו ניצחונות ונותרו צמודות זו לזו בפסגה, אבל אין ספק שדורטמונד עשתה זאת בצורה המרשימה מכולן. אלופת גרמניה שוב סיפקה הצגה נהדרת אל מול 80 אלף אוהדיה, והוכיחה כי יש לה מספיק כלים גם כאשר מריו גצה פצוע. על המקהלה ניצח היפני שינג'י קגאווה, שהטריד ללא הרף את הגנת הופנהיים, חטף כדורים והיה במוקד כל ההתקפות המתפרצות הקטלניות של דורטמונד. אחרי שהפסיד את חלקה השני של העונה שעברה בגלל פציעה קשה, קגאווה מתכוון להגיע לרגעי ההכרעה של העונה בכושר שיא, והצמד הנאה ב-1:3 בשבת בהחלט מצביע על כך. דורטמונד השיגה ניצחון ביתי ראשון אי פעם על הופנהיים בליגה, והיא ללא הפסד בזירה המקומית מאז אמצע ספטמבר. אליפות שנייה ברציפות בהחלט ברת השגה.

שינג'י קגוואה שחקן דורטמונד. רויטרס
מי זוכר שגצה פצוע? שינג'י קגאווה/רויטרס

התקפה

רודריגו פלאסיו - גנואה

צמד התקפי חדש, מעניין ומאוד מאיים מתפתח לו במראסי. אלברטו ג'ילארדינו הצטרף בינואר לרודריגו פלאסיו בהתקפת גנואה, ובשלושה משחקים של השניים יחד הבקיעה הקבוצה תשעה שערים. בניגוד להפסד 5:3 מול אודינזה בשבוע שעבר, הפעם זה הסתיים עם ניצחון ב-2:3 המהנה על נאפולי, כשפלאסיו הרשית פעמיים (השער הראשון פשוט מרהיב) וג'ילארדינו השלים וגם בישל. החלוץ הארגנטינאי כבש חמישה שערים מאז צורף אליו החבר מפיורנטינה, וכעת הוא בדרך לעונת השיא שלו באירופה. את המספרים אותם יעמיד בסוף העונה הוא הציג רק כשהבריק לצד מרטין פאלרמו בבוקה ג'וניורס. עכשיו הוא איתר תואם פאלרמו איטלקי.

פרננדו יורנטה - אתלטיק בילבאו

אם יש צדק בכדורגל, הנציגה הרביעית של ספרד בליגת האלופות בעונה הבאה תהיה אתלטיק בילבאו. הקבוצה השמחה של מרסלו ביילסה ממשיכה לספק כדורגל תוסס ויצירתי, ובחודש האחרון נהנית גם מהתעוררות של הכוכב הבלתי מעורער שלה. עד לפני שבועיים היו לפרננדו יורנטה חמישה שערי ליגה בלבד, כשהוא נעדר מספר שבועות בגלל פציעה וסבל מבצורת בת יותר מחודשיים. עם תחילת 2012 הכל השתחרר, ולשיאו הגיע החלוץ עם השלושער המצוין ב-2:3 על ראיו וייקאנו בשבת, שהיה גם השלושער הראשון שלו אי פעם בליגה. ביילסה לקח סיכון כשהשאיר את אנדר הררה ואיקר מוניאין על הספסל ואת חאבי מרטינס ואוסקר דה מרקוס בבית כחלק מההכנות לחצי גמר הגביע, אך לשמחתו יש לו בקבוצה "שחקן כמו יורנטה שמסוגל לנצח משחקים לבדו". מלך האריות חזר לשאוג.

אלסנדרו מאטרי - יובנטוס

אמרו שהוא מחמיצן כרוני, לא טכני ולא מסוגל להוביל התקפה של קבוצת צמרת. אלסנדרו מאטרי שמע הכל והגיב לגל הביקורות עם צמד שערים סטייל פיפו אינזאגי בניצחון 1:2 של יובנטוס על אודינזה. משחק הצמרת בין שתי ההגנות הטובות בליגה נערך במזג אוויר סוער, אבל מאטרי, שפתח את המשחק עם שתי החטאות, זכה לרקוד פעמיים בגשם, ניצח בדו קרב מול אנטוניו די נטאלה (לנגד עיניו של מאמן הנבחרת צ'זארה פראנדלי) והסביר מדוע הוא מועדף על פני הרכש החדש מרקו בוריילו. יובנטוס שומרת על הפסגה והמאזן הנקי מהפסדים, וכיאה לטוענת לכתר מגלה יציבות ומקבלת בכל שבוע את התפוקה משחקן אחר. מאטרי כבר עם תשעה שערי ליגה. כולם יכולים להמשיך לדבר.

אלסנדרו מאטרי שחקן יובנטוס. Daniele Badolato, AP
בתפקיד פיפו אינזאגי. אלסנדרו מאטרי/AP, Daniele Badolato

שווים אזכור

דויד אוספינה (ניס) - עד לתוספת הזמן

פלוריאן דיק (קייזרסלאוטרן) - מגן כובש

דארן פראטלי (בולטון) - העניש את האקסית

מרקו רויס (בורוסיה מנשנגלדבאך) - סיבוב ההופעות נמשך

ג'רמיין בקפורד (לסטר) - מלך שערי הגביע

נולן רו (ליל) - בכורה חלומית

זלאטן איברהימוביץ' (מילאן) - נחה עליו המוזה

מאסימו אמברוסיני שחקן מילאן חוגג עם סטפן אל שעראווי, זלאטן איברהימוביץ'. רויטרס
לא נותנים ליובנטוס לברוח. זלאטן איברהימוביץ' והחברים במילאן/רויטרס

כוכב אורח

ג'ון גווידטי - פיינורד

ביום האחרון של חלון ההעברות בקיץ, בחרה פיינורד לצרף את ג'ון גווידטי בהשאלה ממנצ'סטר סיטי. רונאלד קומאן לא יכול היה לחשוב על חלוץ רכש מוצלח יותר. השבדי בן ה-20 הבקיע בשני משחקי הבכורה שלו, כבש שלושער לפני הפגרה בניצחון על טוונטה, ובמשחקו הראשון ב-2012 שוב מצא שלוש פעמים את הרשת, הפעם בקלאסיקר נגד אייאקס. גווידטי חזר ממחלה ישר אל ההרכב של פיינורד, התעלל בהגנה החלשה של אייאקס ונתן לקומאן ולאוהדי הקבוצה אפשרות לצחוק על היריבה הגדולה עם 2:4, אחרי שש שנים ללא ניצחון בקלאסיקר. 14 שערים יש כבר לגווידטי ב-13 משחקי ליגה בסך הכל. אולי בעונה הבאה מנצ'סטר סיטי כבר תשאיר אותו אצלה.

ג'ון גידטי במדי מנצ'סטר סיטי. Jeff Chiu, AP
יחזור למנצ'סטר סיטי דרך הליגה ההולנדית? ג'ון גווידטי/AP, Jeff Chiu

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully