וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית"ר ירושלים מתלוננים: שוב בית הדין מקפח אותנו

29.1.2012 / 18:03

במועדון זעמו לאחר שנדחתה בקשה לדיון נוסף בעונש הפחתת הנקודות: "אנחנו לא מקבלים יחס שיוויני". ערן לוי עדיין מועמד

נשיאות בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל דחתה היום (ראשון) את בקשת בית"ר ירושלים לדיון נוסף. המשמעות: לקבוצה לא יוחזרו שתי הנקודות שקוזזו לה בגין קריאות גזעניות. כזכור, בית הדין דחה את ערעורה של הקבוצה בנוגע לנקודות שהופחתו לה בגין הקריאות לעברו של חלוץ הפועל תל אביב טוטו תמוז.

לאחר הדיון, שהתקיים לפני כשבועיים, הודיעה בית"ר כי היא תערער לנשיאות בית הדין כדי שזו תדון בערעור בהרכב שופטים מורחב ("דיון נוסף"). בדיון הודיעה בית"ר באמצעות עו"ד אלעד אייזנברג כי הגישו תביעה נגד המקללים, רובם קטינים בגילאי 13-14, והוריהם על סך 430 אלף שקל.

בנימוקים לדחיית ההחלטה כתבו הדיינים, עו"ד יהושע גלברד, נשיא בית הדין העליון, ובן ציון כהן: "בקשה זו אין בה כל ממש, ומשמדובר בהפעלת עונש על תנאי בפרט. העניין שלפנינו לא עוסק בסוגיה משפטית שיש בה מן החידוש ולא קבע כל הלכה עקרונית באופן הברור ביותר".

בבית"ר כצפוי לא אהבו את החלטת בין הדין, ושיחרורו תגובה חריפה: "מועדון הכדורגל בית"ר אלדן ירושלים אינו מופתע מהחלטת נשיאות בית הדין העליון שלא לקיים דיון נוסף, החלטה אשר כלל אינה מתמודדת עם הטיעונים כבדי המשקל שהועלו בבקשה לדיון נוסף. זהו המשך ישיר להחלטות שניתנו כנגד הקבוצה בשנים האחרונות בבית הדין ומחוצה לו", נכתב בהודעה. "ההחלטה הקצרה והלא מנומקת מלמדת כי לא הושקע זמן רב בכתיבתה ולמרות זאת, בית הדין מצא לנכון להטיל על הקבוצה הוצאות בשיעור של 5,000 ¤ וזאת בכדי להכביד עוד יותר על מצבה של הקבוצה ולהמשיך ולהעשיר את קופת ההתאחדות על חשבונה".

עוד נכתב בהצהרה: "המלצת נשיאות בית הדין, כי יש לקיים דיון ציבורי באמצעות מומחים לגבי ההתמודדות הראויה עם קריאות גזעניות של קהל אוהדים והענישה בגינה, גם היא אינה מפתיעה, שכן היא נועדה, מן הסתם, להכשיר הקלות שינתנו בעתיד לקבוצות אחרות, שאינן בית"ר ירושלים. שאם לא זו המטרה – מדוע בית הדין לא ערך דיון זה בעצמו? מדוע הוא נדרש לדיון חיצוני של "מומחים"?

בסיום התגובה נמסר: "לאור החלטה זו והקודמות לה, בכוונת המועדון ליזום, בעתיד הקרוב, הליכים שונים בכדי להגביר את השקיפות לגבי פעילות בית הדין והמוסדות המשפטיים של ההתאחדות ובכדי לברר, אחת ולתמיד, מדוע קבוצת בית"ר ירושלים אינה מקבלת יחס שוויוני במוסדות אלה".

ערן לוי עשוי בכל זאת להצטרף למועדון

בבית"ר ירושלים הסיקו היום (ראשון) מסקנות לאחר ההפסד אמש לעירוני ראשון לציון 2:0. בקבוצה מנסים להתחזק לפחות בשחקן התקפה אחד לקראת סיום מועד ההעברות ביום חמישי. בית"ר קיבלה היום הבהרה מההתאחדות לכדורגל ומבקרת התקציבים, כי רק מחר תינתן לה תשובה סופית לגבי השאלה איזה חלק מ-300 אלף הדולרים שהעביר ארקדי גאידמק יאושר לצורך חיזוק הקבוצה. רק לאחר שתקבל תשובה, בית"ר תחליט כיצד לפעול בעניין.

בשל הקושי להביא תוך זמן קצר שחקן להתרשמות, במידה שהבקרה תאשר לבית"ר להתחזק ולמרות ההתלבטויות וההתנגדות בקרב לא מעט אנשים במועדון, בית"ר לא מתכוונת להישאר ללא חיזוק וצפויה לקחת את הסיכון ולצרף את ערן לוי לקבוצה. במידה שלוי יצורף, בחוזהו יצוין כי כל עבירת משמעת שיבצע, יאפשר לקבוצה לחתוך את חוזהו ולסיים את ההתקשרות עימו.

השחרור של הקשר הניגרי הרמוני איקנדה מקבוצתו ההונגרית בודפשט הונבד עדיין לא הגיע ובבית"ר מקווים כי הוא יגיע עד לסיום מועד ההעברות, כדי שהשחקן יוכל להיות חלק מן הסגל. באימון הבוקר ערך נעים שיחה אישית עם עמית בן שושן, במטרה להרגיע את העניינים מול הקפטן לאחר שהתפרץ עליו אמש בחדר ההלבשה והשניים ליבנו את העניינים ושמו את הסיפור מאחוריהם. בסיומה של האסיפה דיברו מספר שחקנים בכירים ביניהם ואמרו: "צריך לשמור על הקבוצה מאוחדת ומגובשת כמו שהיא הייתה ולא לתת לאנשים מתוסכלים וכל מיני גורמים לייצר אש שתפגע בנו".

שעת המשחק מול סכנין נדחתה משעה 17:15 לשעה 17:40, וזאת לאחר בקשת הנהלת הקבוצה מצ'רלטון לדחות ככל האפשר את המשחק על מנת להתחשב באוהדים הדתיים של הקבוצה.

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully