וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי נפסיק להתרגש? נבחרת המחזור שוב מצדיעה ללאו מסי

23.1.2012 / 11:37

סופ"ש באירופה היה עשיר באיכות והישגים: מההיסטוריה האמריקאית, דרך הקוסם הגרמני וכלה בגאון ממנצ'סטר. אבל שוב הצגה של מסי השאירה אותנו פעורי פה, כאילו זו הפעם הראשונה

סוף השבוע האירופי סיפק לא מעט תוצאות מעניינות ומשחקים מרתקים, אך בסיומו נשמר הסטטוס קוו באנגליה, ספרד ואיטליה. רק בגרמניה היו שינויים משמעותיים, שיצרו קרב מרובע ומסקרן על המקום הראשון. נבחרת המחזור של וואלה! ספורט כוללת שני שחקנים שתרמו חלק נכבד למתח בצמרת הבונדסליגה, ולצידם שחקן המפתח של מנצ'סטר יונייטד, הקפטן הכל יכול של רומא, הנמר של אתלטיקו מדריד וכמובן ליאונל מסי האחד והיחיד.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
מראה לכולם את הגב. ליאונל מסי/רויטרס

שוער

ג'אנלוקה פגולו - סיינה

אם יש מגרש מקולל מבחינת נאפולי, זהו אצטדיון ארטמיו פרנקי בסיינה, שם לא ניצחה מאז 1946. מאזן האימה הזה לא נשבר גם העונה, כשהפרטנופי הצליחו לחלץ 1:1 מסיינה ממש לקראת הסיום. לנאפולי היו מספיק הזדמנויות להכריע את המשחק לטובתה, אך פעם אחר פעם היא נתקלה בג'אנלוקה פגולו. השוער המחליף של סיינה, שמשחק רק בגלל פציעתו של ז'ליקו ברקיץ' הסרבי, רשם את משחק הליגה הרביעי שלו. איתו, הקבוצה מטוסקנה עדיין לא הפסידה. הוא תסכל את אדינסון קבאני עם שלוש הצלות נהדרות והגיע לשיאו עם הדיפת הפנדל של החלוץ בדקה ה-70. השוער בן ה-30 נכנע רק לגוראן פאנדב ארבע דקות לסיום, אבל בתוספת הזמן שמר על הנקודה כשמנע מהמקדוני צמד. לסיינה יש על מי לסמוך.

ג'אנלוקה פגולו שוער סיינה. GettyImages
הגיע לשיאו עם עצירת הפנדל של קבאני. ג'אנלוקה פגולו/GettyImages

הגנה

מגן ימני: סטפן ליכשטיינר - יובנטוס

ג'אנלואיג'י בופון חזר לאיתנו, קלאודיו מרקיזיו מפתיע ואנדראה פירלו מנצח על התזמורת, אבל השחקן הכי עקבי בקבוצה הכי עקבית באיטליה הוא סטפן ליכשטיינר. המגן השוויצרי ממשיך למצב את עצמו כאחד משחקני הרכש הבולטים של הקיץ, ומדי שבוע מספק את הסחורה באגף הימני של יובנטוס. הגברת הזקנה עדיין בלתי מנוצחת, ובשבת התגברה על מוקש נוסף כשחזרה מברגמו עם 0:2 משכנע על אטאלנטה. ליכשטיינר הבקיע את הראשון מבישול אומנותי של פירלו, גילה אגרסיביות בחלק האחורי ששמר על מעמדו כטוב בליגה ותמך כאוות נפשו בהתקפה. המועמד המוביל בעמדה זו לנבחרת העונה.

בלם: זאק וויטברד - נוריץ'

העולה החדשה הצליחה השבוע לשמור על שער נקי לראשונה מאז חזרה לפרמיירליג, והיא עשתה זאת דווקא בסטמפורד ברידג' מול צ'לסי. הכחולים זרקו את כל מה שיש להם בניסיון להכריע את המשחק, אך נתקלו ביום מצוין של ג'ון רודי בין הקורות ובהגנה ממושמעת ועיקשת בהנהגתו של זאק וויטברד. הבלם האמריקאי, שהחל את דרכו בליברפול והגיע לנוריץ' ב-2010, הצטיין במרכז ההגנה מול פרננדו טורס המתוסכל וחגג בסיום יחד עם חבריו את הנקודה המפתיעה. עם הקרבה, נחישות והרבה מוטיבציה שמחפים על היעדר הכישרון ביחס למרבית הקבוצות, וויטברד ונוריץ' מוכיחים כי מקומם בחציה העליון של טבלת הליגה האנגלית אינו מקרי.

סטפן ליכשטיינר שחקן יובנטוס חוגג. רויטרס
השחקן הכי עקבי בקבוצה הכי עקבית באיטליה. סטפן ליכשטיינר/רויטרס

בלם: קיריאקוס פפאדופולוס - שאלקה

מבלי שאף אחד ישים לב, צמרת הבונדסליגה הפכה לצמודה והמעניינת מבין כל הליגות הבכירות. שלוש קבוצות ניצבות יחד במקום הראשון עם 37 נקודות ומאחוריהן מנשנגלדבאך בפיגור נקודה. באיירן מינכן אמנם מוליכה בזכות הפרש שערים עדיף ודורטמונד היא האלופה המכהנת, אבל אסור להספיד את שאלקה שחזרה מהפגרה בדיוק כמו שיצאה אליה. הרויאל בלוז לא התקשו לנצח 1:3 את שטוטגרט, ושוב הבליטו את אחד הבלמים הצעירים הטובים באירופה - קיריאקוס פפאדופולוס. השחקן היווני, עוד לא בן 20, הפך לדמות מפתח במערך של שאלקה ובשבת כבש גם את השני שלו העונה בליגה. חשיבותו התבטאה בעיקר לאחר החלפתו של בנדיקט הובדס.

מגן שמאלי: מרסלו - ריאל מדריד

אחת ההחלטות התמוהות של ז'וזה מוריניו בקלאסיקו בגביע, הייתה הוצאתו מן ההרכב של מרסלו. הברזילאי אמנם נחשב לנקודת תורפה הגנתית קבועה במשחקים מול ברצלונה, אבל תרומתו להתקפה מכרעת. פאביו קואנטראו לא ידע למלא את מקומו בגביע ואף כשל במשימות ההגנתיות, ומרסלו לימד פעם נוספת על ההבדלים בין השניים ב-1:4 על אתלטיק בילבאו. המגן השמאלי לא רק בנה התקפות, אלא גם חילץ כדורים, עצר את איקר מוניאין וכמובן כבש את השער שהחזיר את ריאל מדריד למשחק. בסיום הוא גם התפנה להכחיש את הידיעות על בלגן בריאל, ובתור אחד מסגני הקפטן אמר: "אין פילוג בקבוצה, אנחנו מאוחדים". נראה אותם בקאמפ נואו.

מרסלו שחקן ריאל מדריד חוגג שער. רויטרס
ריאל לא יכולה להרשות לעצמה לוותר על תרומתו ההתקפית. מרסלו/רויטרס

קישור

קלינט דמפסי - פולהאם

רק לפני שבועיים הקשר האמריקאי קיבל מקום של כבוד בנבחרת המחזור שלנו, כשכבש שלושער ראשון במדי פולהאם, במשחק הגביע מול צ'רלטון. התצוגה בגביע כנראה פתחה לקלינט דמפסי את התיאבון, ובשבת הגיעה הופעה מרשימה עוד יותר, עם שלושער נהדר תוך חצי שעה ב-2:5 של פולהאם על ניוקאסל בליגה. הקשר ההתקפי בן ה-28 הפך לאמריקאי הראשון שחוגג שלושער בפרמיירליג, ובמאזנו העונה כבר תשעה שערי ליגה ו-15 בכל המסגרות. "הוא הסקורר הכי טוב שלנו. הוא פשוט נפלא", החמיא בסיום מרטין יול לשחקן שנבחר לכדורגלן המצטיין של ארצות הברית ב-2011.

מרקו רויס - בורוסיה מנשנגלדבאך

הלהיט הגדול של הבונדסליגה חזר מפגרת החורף חד מתמיד והראה שהמעבר לדורטמונד בקיץ לא גורם לו להוריד רגל מהדוושה. כמו במחזור הפתיחה, בורוסיה מנשנגלדבאך שוב הפתיעה את באיירן מינכן, הפעם עם 1:3 מרשים בהשראתו של מרקו רויס. הכישרון הצעיר נהנה מטעות של מנואל נוייר בפתיחה כדי להבקיע את ה-11 שלו העונה, יצר מצבים רבים לחבריו וסיפק את רגע הקסם השבועי עם מסירת אומן לפטריק הרמן בשער השלישי. אחרי שסירב להצעה הכספית של באיירן והביך את ראשי המועדון, רויס גם סיבך את הבווארים ויצר צמרת גרמנית לוהטת מתמיד. מי יודע, אולי הוא עוד יעניק לגלדבאך אליפות כמתנת פרידה.

אנטוניו ולנסיה - מנצ'סטר יונייטד

הוא החמיץ את כל תקופת ההכנה, החל את הליגה בעצלתיים והתקשה להיכנס לעניינים, אבל בחודש האחרון אנטוניו ולנסיה הוא האיש שמחזיק את מנצ'סטר יונייטד קרובה לסיטי במאבק האליפות. אחרי ששיחק כמגן ימני, ולנסיה חזר בשבועיים האחרונים לעמדה שלו בקישור וכיכב בניצחון הכל כך חשוב 1:2 על ארסנל. הקשר מאקוודור כבש בנגיחה את הראשון של יונייטד ובישל בהתקפה מצוינת לדני וולבק את שער הניצחון, אחרי שידע לנצל ברוב שלבי המשחק את היעדרו של מגן שמאלי טבעי בהגנת ארסנל. גם ווין רוני ידע למי להחמיא בסיום: "אנטוניו היה נהדר. הוא חזר לכושרו הטוב וכך קשה לעצור אותו".

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים עם אנטוניו ולנסיה (במרכז). רויטרס
שחקן המפתח של מנצ'סטר יונייטד בתקופה האחרונה. אנטוניו ולנסיה/רויטרס

התקפה

פרנצ'סקו טוטי - רומא

זמנים יפים בבירת איטליה. לואיס אנריקה צפוי לקבל הארכת חוזה, דניאלה דה רוסי מדבר על התקשרות לכל החיים ופרנצ'סקו טוטי מראה שגם בגיל 35 רומא לא מסוגלת בלעדיו. אחרי שהתנצל בפני האוהדים על העיכוב בכיבושים שלו העונה והבקיע את שערי הבכורה בעזרת צמד פנדלים מול קייבו, הקפטן הכל יכול עשה זאת הפעם עם שני שערי שדה ב-1:5 המוחץ על צ'זנה. טוטי מצא את הרשת פעמיים תוך שמונה דקות, הצעיד את רומא לניצחון חמישי ברציפות ובעזרת שערו ה-211 בקריירה שבר את שיאו של גונאר נורדהאל השבדי במילאן (הכי הרבה שערים במדי קבוצה אחת). מי זוכר את פתיחת העונה המדכאת והעימותים בינו לבין המאמן הספרדי? עכשיו האידיליה שולטת.

ליאונל מסי - ברצלונה

בין קלאסיקו אחד למשנהו, אלופת אירופה הייתה זקוקה לניצחון חוץ משכנע שישכיח את המעידות הקודמות ויעניק ביטחון להמשך המרדף אחר ריאל מדריד בליגה. ליאונל מסי דאג לספק לפפ גווארדיולה את מבוקשו, כאשר מצא את הרשת בסך הכל במשחק שני העונה מחוץ לקאמפ נואו והוביל את ברצלונה לניצחון חוץ ראשון בהפרש של יותר משער אחד. הבלאוגרנה הביסה 1:4 את מלאגה היומרנית, במשחק שהיה למעשה הצגה אחת גדולה של הארגנטינאי. מסי לא ריחם על בן ארצו מרטין דמיקליס, כבש את הראשון בנגיחה, היתל בהגנת המארחים עם מבצע מבריק ולאחר מכן השלים שלושער רביעי העונה בליגה, בעוד סלאלום לפנתיאון. הכל נראה קל כל כך אצל השחקן הטוב בעולם.

רדאמל פלקאו - אתלטיקו מדריד

כמה זמן חיכו הקולצ'ונרוס לראות את הרכש המרכזי שלהם לא רק כובש, אלא נהנה מכדורגל. מאז המעבר המתוקשר מפורטו, רדאמל פלקאו התקשה להוביל את אתלטיקו מדריד והרשית בעיקר בהפסדים. עם דייגו סימאונה, נראה כי מדובר בסיפור שונה. אחרי הצמד בשבוע שעבר מול ויאריאל, סחף פלקאו את אתלטיקו ל-0:4 מרשים באנואטה על ריאל סוסיאדד. היה זה ניצחון החוץ הראשון העונה של אתלטיקו והשלושער השני של 'אל טיגרה' בספרד. כעת יש לו כבר 14 שערים, כשרק כריסטיאנו רונאלדו וליאונל מסי מקדימים אותו בליגה. ההקשתה הנפלאה מעל קלאודיו בראבו הוכיחה - הנמר שוב שואג.

רדאמל פלקאו שחקן אתלטיקו מדריד. AP
הרבה זמן חיכו במדריד שיחזור ליהנות מכדורגל. רדאמל פלקאו/AP

שווים אזכור

מיגל אנחל מויה (חטאפה) - סגר את החוב

איבן ראמיס (מאיורקה) - שמר על אוואט

דויד סילבה (מנצ'סטר סיטי) - רב אומן

פבריציו מיקולי (פאלרמו) - החזיר את הצבע לפנים

רובי קין (אסטון וילה) - שערי בכורה חלומיים

רוברט לבנדובסקי (דורטמונד) - חגיגה פולנית

זלאטן איברהימוביץ' (מילאן) - צחק על נובארה

רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד חוגג שער. GettyImages
ישאיר משהו גם לקראת היורו? רוברט לבנדובסקי/GettyImages

כוכב אורח

ג'ודי ויויאני - קסאנטי

סנסציה גדולה התחוללה ביום ראשון בליגה היוונית, כאשר אולימפיאקוס, מוליכת הטבלה ערב המחזור, הפסידה במפתיע 1:0 לקסאנטי ואיבדה את הבכורה לטובת היריבה המושבעת פנאתינייקוס. קסאנטי הופיעה למשחק לאחר ההדחה המשפילה בגביע, אך הצליחה לעצור את הדהירה של אולימפיאקוס, שניצחה בשבעה משמונת משחקי הליגה הקודמים שלה. שחקני האלופה הפעילו מכבש על שערה של המארחת, אבל נתקלו ביום נהדר של ג'ודי ויויאני בין הקורות. השוער הצרפתי שידע ימים יפים כמחליפו של ז'רמי ז'אנו בסנט אטיין, רשם מפגן הצלות מרהיב לקראת סיום המשחק וחתם את הפתעת המחזור. זר הפרחים מפנאתינייקוס בדרך.

השוער הצרפתי ג'ודי ויויאני במדי גרנובל. Laurent Cipriani, AP
עצר את אולימפיאקוס. ג'ודי ויויאני/AP, Laurent Cipriani

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully