וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריו פרננדס: "מדהים לראות את התפתחות הצעירים"

22.1.2012 / 9:05

קשר בית"ר נהנה מכל רגע בקבוצה ומלא מחמאות: "ברק משה שייך לרמות הגבוהות". איקנדה התלהב ויחתום, אודיבה ייבחן

שמחה גדולה הייתה בחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים בסיום הניצחון אמש (שבת) 0:1 על מ.ס. אשדוד. עבור בית"ר, הייתה זו הפעם הראשונה העונה בה הקבוצה מנצחת שלושה משחקים ברציפות ובשבוע הבא רוצים השחקנים לשפר את השיא העונתי ולחבר ניצחון רביעי ברציפות, כשיצאו למשחק חוץ נגד הפועל ראשון לציון.

מעבר תחושת ההקלה, במועדון מפחדים עדיין לחשוב מעבר למאבקי ההישרדות ואחד השחקנים אמר: "הפחד הגדול הוא שהניצחונות יגרמו לשחקנים להוריד את הרגל מהגז. אנחנו עדיין חזק במאבקי התחתית ועדיין מבקיעים הכי מעט בליגה. בכל משחק שנספוג, יהיה לנו קשה לנצח, אז בכל הקשור למשמעת טקטית ומלחמה על כל כדור, אסור שאף אחד פה אפילו יחלום להרים את האף או לחשוב שאנחנו בורחים מהתחתית, כי יהיה קשה עד הסוף".

מי שעבורו הייתה אתמול חזרה מחודשת ומרגשת לאצטדיון הביתי היה הקשר דריו פרננדס: "היה מדהים בשבילי לחזור לטדי. כולם יודעים כמה אני אוהב את המועדון. ניצחנו קבוצה חזקה מאוד, התקדמנו למעלה קצת מהתחתית ואנחנו מאוד שמחים. אני מאוד מאמין שנוכל להישאר בליגה. אני מאמין באוהדים ובשחקנים. כולם ביחד הם כוח שרק ילך וישתפר".

על חלוץ הרכש הברזילאי לאונרדו פאסוס, שכבש שער ניצחון שני ברציפות, אמר פרננדס: "הוא שחקן מצוין, עם איכויות גבוהות. הוא מאוד עוזר לקבוצה. פאסוס לא שיחק הרבה זמן ולאט לאט הוא נכנס לכושר. הוא יכול להגיע רחוק מאוד בקריירה שלו, שחקן צעיר עם פוטנציאל אדיר. גם סטיבן כהן משחק מצוין והחלק הקדמי שלנו משתפר. הקבוצה מבקיעה מעט שערים ותהיה חייבת להבקיע יותר ולהיות דומיננטית יותר כדי להמשיך ולצבור ניצחונות".

על הסגל הצעיר שמסביבו, שרובו מורכב משחקנים שלא קיבלו יותר מדי קרדיט בקדנציות הקודמות שלו בבית"ר, הוסיף פרננדס: "מדהים לראות את ההתפתחות של כולם לאורך השנים. אריאל הרוש כבר מהשנה שעברה מוכיח כמה הוא שוער גדול, מתן בראשי מצוין, שי חדד, דן איינבינדר האינטליגנט, קובי מויאל שעושה עבודה הגנתית של שני שחקנים. כל העומס בקישור נופל עליו ומונע ממנו להצטרף קדימה, למרות שיש לו יכולת התקפיות מעולה. מגיע לו להגשים את החלום ולהגיע לאירופה, ממש כיף לראות את ההתקדמות ובעיקר את הרעב שלהם להצליח ולהתקדם".

אחרון חביב, התייחס פרננדס לברק משה. לפני שנתיים, כשעזב את בית"ר, אמר הארגנטינאי בראיון הפרידה: "הוא השחקן הכי מוכשר במועדון". העונה משה מקבל קרדיט סופסוף ופרננדס מאושר: "ברק שחקן ברמה גבוהה, רואה משחק כמו פליימייקר ומשחק פשוט וחכם, כמו ששחקן איכותי צריך לשחק. מוזר לי שרק השנה הוא מקבל במה, אבל אם הוא ימשיך לקבל את הקרדיט, הוא שחקן ששייך לרמות הגבוהות ויכול להגיע רחוק מאוד בכל תפקיד במגרש".

נעים: "כל מילה שאומרים, כאילו ביבי אמר. למדתי להיזהר"

המאמן יובל נעים נשאל בסיום על כך, ששלושה שבועות קודם לכן בקרית אליעזר הוא אמר שהקבוצה אינה ראויה להישאר בליגה והסביר: "עד לפני שלושה שבועות, היינו נראים קטסטרופה, גם מבחינה טקטית וגם מבחינת מוטיבציה. עשינו שינוי בראש וצירפנו שחקנים כמו פאסוס ודריו, שהם המלח והפלפל, שמצטרפים לשחקנים הטובים שיש פה ועוזרים להרים את הקבוצה והשחקנים לתקופה אחרת. אתם רואים כמה השינוי הזה מביא לקבוצה. אנחנו חסרים עוד קצת מחץ מקדימה, אבל מתרכזים באותה מטרה והיא להישאר בליגה.

לגבי המשחק הוסיף נעים: "היה קשה מאוד, בעיקר בהתחלה, כשאשדוד לחצו אותנו. הם קבוצה מצוינת ועברנו משוכה קשה מאוד. השחקנים פה בוגרים ומבינים שהכל יכול להתהפך תוך שבועיים והחיוכים יהפכו לפרצופים של לפני שלושה שבועות. אמרתי אחרי התצוגה נגד הפועל חיפה בקרית אליעזר, שכמו שנראינו אנחנו לא ראויים והיום אנחנו ראויים מאוד. הבנתי את הקטע שבבית"ר, כל מלה שאומרים זה כאילו ביבי נתניהו אמר. התכוונתי שכמו שאנחנו נראים לא מגיע לנו להישאר בליגה, אבל אני אומר את הדברים ממקום טוב ורצון שיהיה טוב ואף פעם לא מתכוון או רוצה לפגוע. מי שמכיר אותו יודע זאת היטב".

על שני השחקנים הניגרים, הרמוני איקנדה שסיכם בקבוצה ועמנואל אודיבה שייבחן, אמר מאמן בית"ר: "אני ממש לא יודע את כל הפרטים, לא ראיתי את הקשר. יש שחקנים שלא מוכנים להיבחן וצריך להחתים אותם על סמך הרזומה שלהם ולקחת סיכון מסוים וישנם שחקנים ששווים את זה. אם זה ייסגר, אני מאמין שנרוויח שחקן טוב, החלוץ יגיע להתרשמות". בנוגע לאפשרות לצרף בלם הוא הוסיף: "בשלב זה העניין לא על הפרק, בראשי ופיליאבסקי עושים עבודה טובה מאוד ובן יוסף נכנס לעניינים".

ומה לגבי הטענות לפיהן העזיבה של אבירם ברוכיאן לפולין גרמה לסטיבן כהן לפרוח? נעים השיב תוך שהוא דואג לשמור היטב על שמו של הקפטן לשעבר, שהיה מאוד קרוב אליו: "כשאבירם וסטיבן שיחקו ביחד, שניהם היו קשרים חופשיים, אבל זה לא הלך. אין מה להאשים את ברוכיאן, הוא סמל כאן ואנחנו מאחלים לו בהצלחה. הדם הבית"רי זורם לו בעורקים וכולם כאן אוהבים אותו. לפני המשחק הוא אפילו שלח הודעה ואיחל בהצלחה והוא תמיד יהיה חלק מהמועדון הזה. סטיבן עושה עבודה טובה במשחקים האחרונים ואנחנו שמחים מאוד ומקווים שהוא ישמור על זה. השיפור של סטיבן הוא גם חלק מהשיפור של הקבוצה".

כאמור, איקנדה סיכם את תנאיו במועדון וצפוי לחתום ביומיים הקרובים לחוזה עד לתום העונה עם אופציה לעונה הבאה. אודיבה יגיע להתרשמות של מספר ימים, לפני שהמאמן יובל נעים יקבל החלטה לגביו. איקנדה התלהב אתמול מהאווירה בטדי ובירושלים בה שהה ואמר לאנשי בית"ר: "זה עולם אחר לעומת סכנין. לא רציתי לשחק שם, כי התנאים היו לא מתאימים לכדורגלן מקצוען. בית"ר וירושלים זה עולם אחר ואני רוצה לשחק כאן ולהרים את הקריירה שלי".

בית"ר צפויה להגיש היום בקשה לדיון בהרכב מורחב בעקבות דחיית הערעור ועונש שתי הנקודות, שהופחתו למועדון בעקבות הנהמות לטוטו תמוז במשחק נגד הפועל תל אביב. הסיכויים שהבקשה תתקבל נמוכים מאוד, כיוון שבקשה כזו מתקבלת רק עם מדובר בעניין עקרוני, שלא נידון בעבר ובקשתה של בית"ר לא עומדת בקריטריונים האלה.

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully