וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחזור בליגות הנמוכות: כבר לא סתם שבר

20.1.2012 / 17:33

שי אהרון שבר את ידו, וקטמון התפרקה עם עוד הפסד שמחזיר את יפו לתמונה. ולמה אורי קרגולה ממשיך ללהטט רק בליגה א'?

התוצאה: עירוני בית דגן – ברית ספורט מעוף 3:8

כמעט בטוח שעירוני בית דגן לא תהיה אחת הקבוצות שייאבקו בסיבוב השני בליגה ג' על מקום שיוביל אותם לעליית ליגה, אך עירוני בית דגן מוכיחה שאפשר גם לשחק "בשביל הכיף" ובדרך לקרוע רשתות. עם החזרה מהפגרה, הקבוצה שבה מככב רון נחמן, שחקנה לשעבר של מכבי תל אביב, מחצה את מעוף החלשה, שב-16 משחקי ליגה השיגה נקודה אחת בלבד. מעוף, שהיא סוג של הכלאה בין גבעת שמואל לפרדס כץ, עדיין מחפשת ניצחון ראשון. בשנה שעברה הקבוצה הצנועה הזו סיימה עם 22 נקודות, אבל כעת נדמה שרק נס ימנע ממנה לשבור שיאים חדשים בליגה האחרונה.

המאכזבת: הפועל קטמון

זה כבר לא יד המקרה שהפועל קטמון יורדת מנוצחת שבוע שני ברציפות. לקבוצה של ליאור זדה היה זמן בשבוע הפגרה להבין לאן היא הולכת, אבל דווקא היריבה שנראה כעוד קבוצה חסרת יומרות בליגה, החליטה שלסיבוב השני היא נכנסת עם רעל בעיניים. זו הייתה עבור קטמון הזדמנות להוכיח שאפשר להסתדר גם בלי שי אהרון המצוין, אבל במקום זאת ראינו הגנה מפורקת, וגם ראשי הקבוצה הירושלמית יודעים שלספוג ארבעה שערים בטדי זה הרבה יותר מדי. למזלה הרב של קטמון, היא יודעת שאין באמת קבוצות אימתניות בליגה הזו, וגם אם היא איבדה את המקום הראשון, היא נאבקת בסך הכל עם מכבי יבנה והפועל מרמורק, שעוד יפסידו נקודות העונה. אלא שכדי לחגוג עם השמפניות בסיום העונה, היא תהיה חייבת לעשות שינוי, קודם כל בראש, כי מבחינת החיזוק, הסגל אמור להספיק. ומה נגיד על יפו? משנה מאמן, משנה מזל. גבי בורשטיין עזב, משה אוננה חזר, ואולי סגירת הפער של תשע נקודות הוא אפשרי.

הכוכב: אורי קרגולה (מכבי יבנה)

כבר שנים שאורי קרגולה נחשב לכוכב השקט של הליגות הנמוכות. החלוץ המצוין שחגג לאחרונה 33 מוכיח שעוד כוחו במותניו, ובקצב הזה הוא עוד יעקוף את שיא הכיבושים שלו מלפני שלוש שנים, אז הוא כיכב ביבנה עם 27 שערים בכל המסגרות. מה שבעיקר חשוב אצל קרגולה זו היציבות. בתחילת העונה היו לקרגולה חמישה משחקים רצופים שבהם הוא הבקיע בכל אחד שער, אבל אז הוא הוריד מעט את הרגל מהגז. לפני הפגרה הוא כבש את שני השערים מול כפר יונה, והיום הוא הפגיז שלושער נגד עמישב, מה שמגביר את הרעב של אוהדי יבנה להמשיך ולראות אותו מחורר רשתות. גם אם יבנה בסופו של דבר לא תעלה ליגה, קרגולה עצמו יידע שעם המספרים שהוא מעמיד, אין שום סיבה שקבוצה מהליגה הלאומית לא תקטוף אותו בעונה הבאה.

ההפתעה: מכבי שעריים מסיימת ב-2:2 עם רהט

אולי רק אנחנו מופתעים, אבל מכבי שעריים, שכבר נדמה היה שהולכת על המקום הראשון בהליכה, ממשיכה בהדרגה לאבד נקודות. מצד שני, ייאמר לזכותה שלמרות זאת, יש מי שדואג לעשות עבורה את העבודה. ערב המחזור שעריים הקדימה בשמונה נקודות את מ.ס. קרית גת, אבל זו הפסידה היום לצפרירים חולון, והפער בינה לבין המקום השני אפילו טיפס לתשע נקודות. בהשוואה לשאר המחוזות בליגה ב', הסיפור בדרום ב' נראה היה חד צדדי לחלוטין, אבל עם איבוד הנקודות היום של שעריים (2:2 מול הפועל רהט) לא מן הנמנע שבכל זאת נקבל דרמה אי שם במחזורים האחרונים. ובכל זאת, צריך לקחת את הדברים בפרופורציה הנכונה: שעריים היא עדיין הקבוצה שספגה הכי מעט שערים בליגה (אחרי שני השערים של היום, היא עומדת על 11), והיא עדיין עומדת על הפסד אחד. רק בשבועות הקרובים נוכל לדעת האם התקלות הללו בדרך שלה הן משניות בלבד.

האירוע: הניצחון של איחוד בני בקה

איחוד בני בקה, שתילחם כנראה עד סוף העונה על מקומה בליגה ב', יודעת שכל נקודה חשובה במאבק על ההישארות שלה, וכשהיא הגיעה לפתיחת הסיבוב השני כשהיא מקדימה בארבע נקודות בלבד את הקו האדום, היא ידעה שהיא חייבת ניצחון בבית מול מכבי עין מאהל, השוכנת אי שם במרכז הטבלה. אלא שדווקא האורחים הם אלה שעלו ליתרון ראשונים, כשנור אבו ליל כבש. 12 דקות לסיום המשחק, ג'לאל מסעוד היה אחראי לשער השוויון של בקה, ולמרבה השמחה של המקומיים דקה לסיום מוחמד כבהא, שחגג לא מזמן 19, היה חתום על שער הניצחון הדרמטי ששלח את הקבוצה לחגוג ניצחון רביעי העונה.

המאמן: שי מאור (הפועל אזור)

הפועל אזור כבר שנים נחשבת לקבוצה הפראיירית של ליגה ב'. כמעט בכל שנה היא מסיימת במקום גבוה בצמרת, אבל לא מצליחה לתרגם את המיקום הזה כדי לעלות ליגה. אולי דווקא השנה, כשכל מבנה הליגות משתנה וכמות העולות מצטמצמת, נראה את אזור נפרדת מהליגה הרביעית בישראל. אזור, שמנהלת מאבק מטורף עם מ.כ. אור יהודה, השיגה היום יתרון משמעותי בקרב שלה אחרי שהיריבה איבדה נקודות בדרבי של בקעת אונו, ואילו היא עצמה המשיכה לחגוג, הפעם 0:5 מול מכבי השרון נתניה. שי מאור, שמונה לתפקיד בתחילת העונה אחרי שעבד בין השאר בהשקמה/רמת חן וביפו רק מוכיח עד כמה הבחירה בו הייתה בינגו.

לתגובות: orenko999@walla.com

לאתר דאבל פס

ליגה א': הפועל קטמון הפסידה, יבנה עלתה לפסגה

ליגה א' בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully