וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה איבדה את הניקוד באירופה

19.1.2012 / 11:19

ההישג של רוני לוי בגביע אופ"א נמחק לאחר שעברו חמש שנים. המשמעות: חיפה עלולה להיות לא מדורגת כשתגיע לאירופה

אם הצרות בליגה לא מספיקות, לנשיא מכבי חיפה יעקב שחר יש סיבה נוספת לדאגה: מכבי חיפה תהפוך בקרוב מאוד לקבוצה לא מדורגת באירופה והעניין הזה יזיק לה בעתיד כשתגיע למפעלים האירופאים. הסיבה: ההישג של רוני לוי בעונת 2006/7, הגעה לשמינית גמר גביע אופ"א מול אספניול, נמחק לאחר שחלפו חמש שנים.

התקנות של אופ"א קובעות כי לצורך חישוב הדירוג ייחשבו רק הישגי חמש העונות האחרונות של קבוצה באירופה. העובדה שחיפה הגיעה לשלב מאוחר יחסית באירופה ועברה את שלב הבתים העניקו לה ניקוד רב, שבזכותו הפכה לקבוצה מדורגת במהלך השנים. בחמש העונות שחלפו מאז, חיפה הודחה מהאינטרטוטו, הודחה פעמיים מהליגה האירופית (פעם אחת בשלב הבתים, פעם אחת במוקדמות) ופעם נוספת הודחה משלב הפלייאוף של ליגת האלופות, מה שהעניק לה ניקוד, אך מזערי.

על פי דירוג הקבוצות לשנת 2012, מכבי חיפה נמצאת במקום ה-120 באירופה עם 13.4 נקודות, כשבעונה שעברה הקבוצה הייתה מדורגת במקום ה-93, עם 21.4 נקודות. בעונת 2006/7 היא צברה 13.2 נקודות כתוצאה מההצלחה באירופה. העונה, בעקבות ההדחה משלב הפלייאוף של ליגת האלופות, צברה הקבוצה 5.2 נקודות. בדרך לשלב הבתים של הליגה האירופית, אם תגיע אליו חיפה דרך הליגה או דרך הגביע, היא תצטרך להיתקל ביריבות קשות יותר, וכנראה שבשלב הפלייאוף היא לא תהיה מדורגת. אגב, מחזיקת הגביע תחל את השתתפותה בליגה האירופית בעונה הבאה כבר משלב הפלייאוף.

עמאשה ייפגש עם רופא הקבוצה ביום ראשון

אחרי צירופו של הבלם-קשר אדין צוצאליץ', בקבוצה ממשיכים לנהל משא ומתן עם החלוץ הפיני בראט סאדיק, שאתמול נמתחה ביקורת מסויימת מצד שחקנים בקבוצה לגביו כשאמרו: "עדיף להביא מחליף ראוי יותר לוולדימיר דבאלישווילי". בחיפה עדיין שוקלים לצרף קשר התקפי נוסף. שמו של חן עזרא שוב עלה, אבל ספק אם מכבי נתניה תרצה לשחרר אותו כבר עכשיו. גם אם לא יצטרף עכשיו, חיפה תנסה לצרפו בקיץ.

במקביל, במועדון ממשיכים לנהל משא ומתן גם עם החלוץ הפולני פאבל ברוז'ק (28), שמועמדותו עלתה בשבוע שעבר. החלוץ הגיאורגי שורה גריגלשווילי (25) הוצע, אך אלישע לוי טען כי לא מדובר במספר 9 קלאסי וסירב.

החלוץ ויאם עמאשה ייפגש ביום ראשון עם רופא הקבוצה, ד"ר בצלאל פסקין, על מנת לבדוק את ההשלכות של הקרע בגיד באזור המפשעה. "אני מקווה לחזור כמה שיותר מהר למגרשים", אמר אתמול החלוץ לחבריו. הקשר אייל גולסה צפוי לחזור מחר לאימונים, ובמועדון מעריכים שיהיה כשיר למשחק מול מכבי תל אביב. עידן ורד יחזור גם הוא מהרחקה. על פי האימון אתמול, אלישע לוי מעדיף לפתוח עם אוראל דגני בעמדת המגן הימני ולא עם אייל משומר, שרק חזר מפציעה אבל צפוי להשתלב בסגל.

ההרכב שתורגל אתמול, ללא ניר דוידוביץ' שנעדר מהאימון, היה: אוראל דגני, יוריצה בוליאט, אדין צוצאליץ', טאלב טואטחה, סיידו יאיא, גוסטבו בוקולי, דלה ימפולסקי, יניב קטן, חן עזריאל ומוחמד גדיר. במידה וגולסה אכן יהיה כשיר, הוא עשוי להחליף בהרכב את ימפולסקי או עזריאל. עידן ורד לא תורגל אתמול ובכל מקרה נראה שיפתח על הספסל. גם תמיר כהן חוזר מפציעה וצפוי להיכלל בסגל.

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully