וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו אינגלנד - בולטימור: אמונות מתנגשות

יובל קליין

21.1.2012 / 12:00

ניו אינגלנד ההתקפית ובולטימור ההגנתית יפגשו וינסו להשיג את הכרטיס לסופרבול (א', 22:00, 5+ לייב, METV, ESPN)

בניגוד לגמר ה-NFC, במשחק האליפות של ה-AFC ישחקו שתי הפייבוריטיות, שסיימו בשני המקומות הראשונים בעונה הרגילה. על הנייר, נראה כאילו הפטריוטס פייבוריטים לניצחון, במיוחד אחרי ההופעה ההתקפית הנהדרת בשבוע שעבר, בה טום בריידי זרק לשיא פלייאוף של שישה טאצ'דאונים, בזמן שבצד השני, הקוורטרבק של הרייבנס ג'ו פלאקו, התקשה וסיפק רק שליש מההישג של בריידי. אך כפי שלמדנו בסוף השבוע האחרון, בפלייאוף הזה הכל פתוח ומה שעשית במשחק הקודם נשכח מרגע בעיטת הפתיחה של הנוכחי.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Elsa, GettyImages
לא משנה מה הוא עשה במשחק הקודם, בפלייאוף כל משחק הוא סיפור חדש. בריידי/GettyImages, Elsa

השבוע גם למדנו שהביקורת כלפי פלאקו לא הגיע רק מהתקשורת והאוהדים, אלא גם מכוכב הקבוצה אד ריד, שטען שהקוורטרבק "שקשק" מול יוסטון. חברו לקבוצה טארל סאגס, קפץ לעזרת פלאקו והכריז "הוא יכול לנצח כל אחד". אין ספק שבולטימור תזדקק ליום מעולה של ההתקפה כדי לנצחאת הפטריוטס, משהו שקרה בפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו בפלייאוף. את המשחק ההוא לפני שנתיים, הרץ האחורי ריי רייס פתח עם ריצה של 83 יארד לאנדזון ואת הרבע הראשון העורבים סיימו ב-0:24, שגמר את הסיפור מוקדם מאוד בשביל בריידי וחבורתו.

בריידי, שמחפש טבעת רביעית והופעה חמישית בסופרבול, קיבל המון כבוד מסאגס: "בסוף נדבר על שלושה קוורטרבקים: ג'וני יונייטס, פייטון מאנינג וטום בריידי". ספק אם הוא יקבל את הכבוד הזה ממנו גם במהלך המשחק. בריידי ימשיך לחפש את צמד הטייט אנדים שלו רוב גרונקובסקי וארון הרננדז, שמודעים למעמד ולחשיבות המשחק. "או שמנצחים או שהולכים הביתה, לכן צריך המון ריכוז והכנה טובה" אמר הרננדז כשגם לגרונק היו קלישאות משלו: "אני צריך להתרכז בעבודה שלי ולעשות אותה כמו שצריך". רואים שבליצ'יק מחנך אותם היטב.

סטטיסטיקות

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: בעונה הסדירה – 0:6 לפטריוטס. בפלייאוף – 0:1 לרייבנס
מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: בעונה הסדירה – 109:167 לפטריוטס. בפלייאוף – 14:33 לרייבנס
מאזן במשחקים בניו אינגלנד: בעונה הסדירה – 1:4 לפטריוטס
מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 1:4 לפטריוטס
מאזן הפלייאוף של הפטריוטס: 15:22
מאזן הפלייאוף של הרייבנס: 6:10

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ג'ו פלאקו שחקן בולטימור רייבנס. Tony Dejak, AP
היה שמח בבולטימור השבוע. פלאקו/AP, Tony Dejak

מפתחות

מה ניו אינגלנד צריכה לעשות?

1. לשמור על קו ההתקפה. מכל המפתחות של המשחק, זה יכול להיות המשמעותי ביותר. הגנת הפאס-ראש של הרייבנס מסוכנת מאוד וסיימה את העונה עם 48 סאקים. למרות זאת, היא התקשתה להגיע וללחוץ את טי. ג'יי ייטס בשבוע שעבר והיה נדמה שאילו לטקסאנס היה קוורטרבק קצת יותר מנוסה, התוצאה הייתה שונה. אם בריידי יקבל את אותו זמן ואותה הגנה של ייטס, מצבם של הרייבנס יהיה רע מאוד. קו ההתקפה עשה עבודה מעולה מול הברונקוס ואפשר לבריידי, עם העמידה הגבוהה שלו, את כל הזמן שבעולם בחיפוש אחר שחקני ההתקפה שלו הפזורים ברחבי המגרש. להזכירכם, זה נגמר עם שישה טאצ'דאונים.

2. אסור לסקנדרי לטעות. כישלון במפתח זה, לא ייפול רק על שחקני ההגנה של הפטריוטס, אלא גם על ביל בליצ'יק, שמנסה לעשות ניסויים ולכפר על חוסר היכולת של שחקניו בעמדה זאת. הרייבנס אוהבים מאוד למצוא את טוריי סמית' ואנקואן בולדין בכדורים ארוכים על קווי האורך. במצב של אחד על אחד, יהיה יתרון לרסיברים של הרייבנס, מה שיכריח את הסייפטים פטריק צ'אנג ודווין מקורטי (מגן פינה שעבר לעמדת הסייפטי לפי דרישתו של בליצ'יק), לבוא לעזרה. אם הסקנדרי יעמוד חזק וימנע מפלאקו את המסירות לעומק, הרייבנס יתקשו לשים נקודות על הלוח.

דווין מקורטי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס פוטבול. GettyImages
הפטריוטס תלויים הרבה בכמות השטויות שהוא יעשה. מקורטי/GettyImages

מה בולטימור צריכה לעשות?

1. ריי רייס. כפי שציינו, רייס היה הסיבה העיקרית לניצחון של הרייבנס לפני שנתיים בפוקסבורו, אך בשבוע שעבר הוא התקשה להעביר מנועים ולשרוף את הדשא. היכולת שלו קריטית להתקפת הרייבנס, כיוון שהוא לא רק הרץ המוביל, אלא גם מוביל את הקבוצה ביארדים בתפיסה. הגנת הטקסאנס הייתה מוכנה למסירות הקצרות לרייס ובמיוחד מנעה ממנו את היארדים על הקרקע והוא סיים עם 60 כאלה בלבד. כדי לנצח, הרייבנס חייבים משחק מעולה שלו, לאחר שכבר למדנו שפלאקו לא יכול לסחוב את הקבוצה הזאת במו ידיו לסופרבול. אם רייס יצליח כבר בפתיחה להביך את הגנת הפטריוטס, על פלאקו יהיה פחות לחץ לזרוק לעומק ולחפש את הרסיברים בשביל יארדים ונקודות.

2. להאט את המשחק. ההגנה של בולטימור היא לא אותה הגנה שהייתה להם לפני שנתיים. כן, הם עדיין טובים ואכזריים, אבל הגיל קצת מתחיל להשפיע וראינו את זה השנה עם הפציעה של ריי לואיס, שגרמה לו לשבת מספר משחקים, משהו שהיה נדיר בקריירה המפוארת של מספר 52. אם הפטריוטס יתחילו את המשחק בקצב רצחני עם התקפת הנו-האדל, לשחקני הרייבנס ייגמר החמצן. ההגנה חייבת לעשות עצירות וההתקפה להחזיק בכדור זמן משמעותי, כי אף אוהד של הרייבנס לא רוצה את הכדור בידיים של בריידי.

ריי רייס שחקן בולטימור רייבנס עובר את ברנדון מריוות'ר שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. AP
ככה זה נראה בפעם הקודמת. ריי רייס שורף את הגנת הפטריוטס ב-2009/AP

תחזית

עם כל הכבוד למשפחת הארבו, הסיפור היותר מעניין יהיה שיחזור סופרבול 42. 20:27 לניו אינגלנד

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully