וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן פרנסיסקו - ניו יורק ג'איינטס: היו זמנים באמריקה

21.1.2012 / 16:30

אחת היריבויות הגדולות בליגה תתחדש כשסן פרנסיסקו וניו יורק ג'איינטס ייאבקו על הכרטיס לסופרבול (ב', 1:30, FOX, METV)

סן פרנסיסקו (3:13) – ניו יורק ג'איינטס (7:9)

בין אם היו כאלה שראו את הניצחון של הג'איינטס על הפאקרס מתקרב ובין אם אחרים (מודה, אני ביניהם), שחשבו שהענקים רק יוכלו להוות יריב ראוי, אבל יפסידו בסופו של דבר בחוץ לקבוצה עם המאזן הטוב בליגה, הניצחון של ניו יורק בלמבו פילד בראשון שעבר והרבה יותר מכך, הדרך הכל כך משכנעת בה הוא הושג, לא הותירו אף אחד אדיש. הקבוצה של טום קופלין נראית בשבועות האחרונים ובוודאי מאז תחילת הפלייאוף כמו הדבר האמיתי, ה"טים טו ביט" אם תרצו ועכשיו מחכה לה משחק חוץ נוסף, באצטדיון לא פחות קשה, קנדלסטיק שבמפרץ סן פרנסיסקו.

איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס. AP
האם הוא בדרך לטבעת שנייה? איליי מאנינג/AP

גם הניינרס ייצרו סוג של חצי הפתעה בשבוע שעבר. על ההגנה, ששיתקה את דרו בריס לאורך רוב המשחק, אין עוררין כבר הרבה זמן. זו הייתה יותר היכולת ההתקפית וקור הרוח של אלכס סמית' בדקות האחרונות, שהותירו את רוב הצופים נפעמים ושלחו את הניינרס לגמר החטיבה לאחר אחד ממשחקי הפלייאוף הגדולים של השנים האחרונות. עכשיו הם כאמור, שוב יארחו באצטדיונם הביתי עד מאוד ומי שמפרידה ביניהם לבין הסופרבול היא ניו יורק, מולה השיגו את ניצחון הפלייאוף האחרון שלהם עד לפני שבוע, בסיבוב הווילד קארד של 2002/03, אחרי משחק מדהים וקאמבק מהסרטים.

"אני חושב שהרבה אנשים מופתעים שזה המשחק בגמר ה-NFC", אמר מאמן הניינרס ג'ים הארבו, "אני גאה מאוד באופי של הקבוצה שלנו. לאלכס סמית' יש יופי של קשיחות מנטלית. הוא מרוכז ורגוע בשיא הלחץ". הארבו גם נתן מחמאות לג'איינטס: "הם יריב מפחיד, נצטרך לתת הכל". איליי מאנינג, שסבל במהלך השבוע מקילקול קיבה, החלים וכמובן ישחק. הוא השיב במחמאות משלו: "אנחנו יודעים למה לצפות מהם. הם טובים מאוד ומלאים באנרגיה".

סטטיסטיקות

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: בעונה הסדירה – 14:14. בפלייאוף – 3:4 לניינרס
מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: בעונה הסדירה – 553:560 לניינרס. בפלייאוף – 156:161 לניינרס
מאזן במשחקים בסן פרנסיסקו: 7:11 לניינרס
מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 3:3
מאזן הפלייאוף של הניינרס: 18:27
מאזן הפלייאוף של הג'איינטס: 24:22

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ורנון דייויס שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Paul Sakuma, AP
המאזן ההיסטורי כמעט זהה. ורנון דייויס/AP, Paul Sakuma

מפתחות

מה סן פרנסיסקו צריכה לעשות?

1) ללחוץ על איליי. את הסיינטס, קבוצת ריצה סבירה, סן פרנסיסקו, הגנת הריצה הטובה בליגה, עצרה על 37 יארד. עכשיו היא פוגשת את התקפת הריצה הגרועה בליגה, שלמעט שניים- שלושה מהלכים יפים הייתה די חלשה מול הפאקרס. מה המסקנה? אם הכל יילך כמתוכנן, קשה להאמין שהג'איינטס ינסו לרוץ יותר מדי, מה שאומר הרבה זמן איליי. אם למישהו עוד היה ספק, הגיע המשחק מול הפאקרס והוכיח שקו ההתקפה נותן למאנינג המון זמן והוא למד לנצל אותו בצורה כמעט מושלמת. לניינרס אסור שזה יקרה וגם אין סיבה שזה יקרה. כל מי שראה את המשחק מול הסיינטס זוכר את הסאק המטורף של ג'סטין סמית', שפשוט גרר את השומר שלו עד שהגיע לבריס וזה בדיוק מה שהניינרס יצטרכו להציג גם הפעם. אם יש משהו שאוהדי הג'איינטס עדיין חוששים ממנו, זה שאיליי יחזור לסורו ויעשה שטות תחת לחץ. להגנה של הניינרס יש כלים כדי לגרום לזה לקרות.

2) לתת ביטחון לאלכס סמית'. התחיה המחודשת של אחד הקוורטרבקים המושמצים בהיסטוריה נמשכה עם הדרייב המדהים ו"התפיסה III" שהוא הוביל בשניות הסיום מול הסיינטס. יחד עם תמיכת הקהל הביתי, המאמן השומר וכשהוא נישא על גלי התהילה הלא צפויים, סמית' נראה הרבה יותר משוחרר. נכון, הוא עדיין לא קוורטרבק עילית ובכל זאת, מדובר בבחירה מספר אחת בדראפט, ככה שלפחות קצת פוטבול אמור להיות בו. המטרה של הניינרס תהיה לגרום לסמית' להמשיך לחייך, להיות רגוע ובעיקר, לא לטעות ולאפשר לשאר חלקי הקבוצה להשאיר אותו בעמדת ניצחון. מאז ההפסד בבולטימור בחג ההודיה, סמית' לא זרק לאף איבוד. חלק גדול מהניצחון של הענקים בלמבו הושג בזכות חמשת איבודי הכדור שהם כפו על האלופה היוצאת. לסמית', כמו גם לחבריו לקבוצה, אסור אפשר נקודות קלות לג'איינטס.

ג'סטין סמית' שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Ben Margot, AP
כמה סאקים כמו זה שהוא השיג בשבוע שעבר, וסן פרנסיסקו מסודרת. ג'סטין סמית'/AP, Ben Margot

מה ניו יורק צריכה לעשות?

1) עוד ועוד מהלכים גדולים. צר לי שאני חוזר על זה בפעם השלישית, אבל מה לעשות- זה עובד. אחרי שעשו זאת בשני משחקי הסיום של העונה הסדירה (טאצ'דאון של 99 יארד מול הג'טס ושל 74 מול הקאובויס), המלצנו לג'איינטס ללכת על מהלכים כאלה גם מול אטלנטה (טאצ'דאון של 72 יארד של האקים ניקס שגמר את המשחק) ואפילו מול הפאקרס (עוד אחד של ניקס, 66 יארד, שהימם את הגנת גרין ביי והבהיר לה שהיא לא יכולה לעצור את התקפת הג'איינטס). כאמור, זו המלצה שלישית, אבל זה בדיוק מה שהם צריכים לעשות. גם מול הסיינטס, כמו ברוב העונה, הגנת הריצה של סן פרנסיסקו לא איפשרה טאצ'דאונים קרקעיים ולכן, אין לג'איינטס ברירה אלא לפנות לגובה ולעומק, במטרה לפצח את ההגנה הקשוחה הזו. לבריס זה לקח קצת זמן, אבל בסופו של דבר הוא מסר לטאצ'דאונים של 66 ו-44 יארד, כך שזה בהחלט אפשרי. בעונה הסדירה ספגו הניינרס שישה טאצ'דאונים של יותר מ-40 יארד ואיליי, שבהפסד מולם מצא את ניקס באנדזון ל-32 יארד, בהחלט יכול וצריך לנסות שוב את מזלו. בטח כשהמזל נמצא בצד שלו, כמו שראינו בהייל מרי בסוף המחצית הראשונה בלמבו פילד.

2) להמשיך בטירוף ההגנתי. במשחק אותו הפסידו בסן פרנסיסקו בעונה הסדירה, הג'איינטס השיגו שני סאקים וארבע הפלות קוורטרבק בלבד, כך שלאלכס סמית' והתופסים שלו היה הרבה מאוד זמן לארגן מהלכים. בעוד שההתקפה של הג'איינטס הייתה טובה כל העונה, זה לא סוד שהשיפור הגדול בפלייאוף, שמציב אותם משחק אחד מהסופרבול, נובע מההגנה. מול אטלנטה, הענקים לא הרשו אף נקודה התקפית והשיגו אומנם שוב שני סאקים, אבל גם הפילו את מאט ריאן שבע פעמים. את גרין ביי, שהשיגה הכי הרבה נקודות למשחק בעונה הסדירה (35), הם עצרו על 20 בלבד, כשטאצ'דאון אחד נבע מאיבוד של איליי שנתן מגרש קצר והשני הגיע בגארבג' טיים. הקלישאה אומרת שלהגנה אין יום רע, אלא רק יום לא מרוכז. בינתיים הג'איינטס מרוכזים מאוד וכדי לנצח במפרץ הם חייבים המשכיות מההגנה שלהם.

האקים ניקס שחקן ניו יורק ג'איינטס. GettyImages
אחראי על המהלכים הגדולים של הג'איינטס בפלייאוף. ניקס/GettyImages

תחזית

פעמיים הלכתי נגד הג'איינטס והם עשו לי בית ספר. מכיוון שזה לא מפסיד לי כסף, אעשה זאת שוב. הניינרס לסופרבול

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully