וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: ג'ים קולדוול פוטר מאינדיאנפוליס קולטס

17.1.2012 / 23:38

המאמן שספג המון ביקורות והוביל את הקולטס למקום האחרון בליגה העונה, עוזב את הקבוצה. אלווי: "טיבו יפתח בשנה הבאה"

זה היה באוויר כבר הרבה מאוד זמן, התקרב כשביל וכריס פוליאן שוחררו מתפקידהם בקבוצה והיום (שלישי) זה הפך לממשי – ג'ים קולדוול פוטר מאינדיאנפוליס קולטס. המאמן המושמץ, שהגיע לקולטס יחד עם טוני דאנג'י מטמפה ביי ב-2002, היה עוזרו וב-2009 ירש אותו על כס המאמן הראשי כשזה פרש, זכה לקיתונות של ביקורת לאורך שלוש השנים האחרונות על יכולות ניהול המשחק שלו.

עונתו הראשונה של קולדוול כמאמן ראשי בקולטס החלה בצורה מושלמת, כשהקבוצה בראשות פייטון מאנינג פתחה את העונה עם מאזן 0:14. כבר אז עלו טענות כלפי המאמן על כך שמאנינג הוא זה שמנהל את התקפת הקבוצה ולא צוות האימון. כשהם רגע לפני עונה מושלמת, בחרו בקולטס להושיב אז את מאנינג על הספסל בשני משחקי סיום העונה הסדירה והפסידו את שניהם. יחד עם קולדוול, הם הגיעו לסופרבול, שם נוצחו על ידי ניו אורלינס.

העונה שעברה כבר הייתה חלשה יותר. הקבוצה ספגה שלושה הפסדים רצופים וסיימה במאזן 6:10 בלבד, בפעם הראשונה עם פחות מ-12 ניצחונות מאז 2002. הקולטס עדיין עלו לפלייאוף, אולם הודחו כבר במשחק הראשון עם הפסד ביתי דרמטי לניו יורק ג'טס, מה שהגביר את תלונות האוהדים כלפי קולדוול. השנה הגיע המשבר הגדול ביותר, כאשר ללא פייטון מאנינג הפצוע, אינדיאנפוליס התרסקה לחלוטין והפסידה את כל 13 המשחקים הראשונים שלה. הקבוצה אומנם ניצלה מעונה נטולת ניצחונות וסיימה ב-14:2, אולם האוהדים כבר דרשו לראות זעזוע וזה כאמור, החל עם הדחתם של נשיא הקבוצה ביל פוליאן ובנו הג'נרל מנג'ר כריס על ידי הבעלים ג'ים אירסיי לפני כשבועיים. אז טען אירסיי שמעמדו של קולדוול צריך להיבחן וכעת הוא החליט לפטרו גם כן. מאזנו של קולדוול באינדיאנפוליס עמד על 22:26 בעונה הסדירה ו-2:2 בפלייאוף ופיטוריו ממשיכים את "קללת מאמני 2009", כאשר בתחילת אותה עונה מונו 11 מאמנים חדשים בליגה ורק שניים מתוכם, רקס ריאן בג'טס וג'ים שוורץ בדטרויט, עדיין בתפקידם.

"זו הייתה החלטה קשה", אמר אירסיי, "אבל היא התבססה על תחושה שזה הכיוון אליו האירגון הזה היה צריך ללכת. רציתי לוודא שלקחנו את הזמן הנדרש לפני שביצענו החלטה כזו". אינדיאנפוליס, שסיימה את העונה עם המאזן החלש בליגה, תבחר ראשונה בדראפט הקרוב והיא צפויה לקחת את הקוורטרבק של מכללת סטנפורד אנדרו לאק. כעת ינסו בקולטס למצוא את המאמן שיתאים למשימה ויוכל לשלב בין לאק הצעיר למאנינג הותיק, במידה והוא אכן יחזור מהפציעה שהשביתה אותו בעונה החולפת.

עוד בליגה: מייק מארץ, שהוביל כמתאם ההתקפה תחת דיק ורמיל את "ההצגה הכי גדולה על הדשא", זכה באליפות עם סנט לואיס ב-1999/00 ולאחר מכן אימן את הראמס במשך חמש וחצי עונות, החליט לפרוש מאימון. מארץ בן ה-60, היה בשנים האחרונות מתאם ההתקפה בדטרויט, סן פרנסיסקו ושיקגו. "זה הזמן הנכון", הוא אמר.

טים טיבו ודנבר אומנם הודחו מהפלייאוף, אבל עושה רושם שלפחות זמנית הקוורטרבק הסנסציוני קנה את מקומו. ג'ון אלווי הכריז: "אני חושב שטים הרוויח את הזכות להיות הפותח של הקבוצה במחנה האימונים בשנה הבאה. אעזור לו בכל דרך שאני יכול. יש לנו עבודה לעשות, וגם הוא יודע את זה".

פוטבול בוואלה ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully