וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: אלכסנדר הגדול

15.1.2012 / 6:25

אלכס סמית' הוביל את סן פרנסיסקו ל-32:36 אדיר על ניו אורלינס וכרטיס לגמר ה-NFC. ניו אינגלנד - דנבר 10:45

טים טיבו שחקן דנבר ברונקוס מול שון אליס שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. רויטרס
משיח לא בא. טיבו/רויטרס

סן פרנסיסקו - ניו אורלינס 32:36

ווהו, איזה משחק היה לנו בקנדלסטיק. פשוט אירוע לפנתיאון. בשלוש דקות הסיום התחלף היתרון ארבע פעמים, ובגונג הסופי התברר שסן פרנסיסקו היא זו שתיסע בשבוע הבא ללמבו פילד או תחכה במפרץ לניו יורק ג'איינטס. והיא עשתה את זה בזכות אלכס סמית' ו-וורנון דיוויס.

סמית' המושמץ היה בינוני ברוב שלבי המשחק, אבל במאני טיים הוא סיפק את הסחורה עם גיחה לאנדזון ומסירה מנצחת לדיוויס תשע שניות לסיום. ההגנה של הניינרס, בראשות קרלוס רוג'רס וג'סטין סמית', עשתה לדרו בריס את החיים קשים, עד לדקות הסיום, שבהן הוביל את הסיינטס פעמיים אל הבאר. אלא שסמית' ודיוויס היו שם כדי לקבוע ניצחון פלייאוף ראשון לניינרס לאחר תשע שנים.

הניינרס פתחו בסערה ועלו ליתרון 0:17 כבר לאחר 16 דקות של משחק, כשעם ההגנה החזקה, מונהגת על ידי קרלוס רוג'רס וג'סטין סמית' המפלצתיים, נטרלו את התקפת הסיינטס, גרמו לאיבודי כדור ורשמו שני טאצ'דאונים מידיו של סמית', אחד לדיוויס והשני למייקל קראבטרי.

מכאן הסיפור היה שונה. בריס נכנס למשחק בעוד סמית' הלך לאיבוד בבליצים של הגנת ניו אורלינס. בריס מסר לג'ימי גרהאם ולאחר מכן מצא את מרקז קולסטון, וככה פתאום גולח היתרון ל-14:17 בלבד. זו גם הייתה תוצאת המחצית.

אלכס סמית שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרז. רויטרס
איזה משחק חולני. אלכס סמית'/רויטרס

הניינרס קיבלו עוד הזדמנויות ליצור מומנטום, אבל כל בילוי שלהם ברד-זון הסתיים בשער שדה של דיוויד אייקרס. בפיגור 23:17 בריס עקץ, כשמצא את דארן ספרולס ל-44 יארד, ו-3:34 דקות לסיום עלתה ניו אורלינס ליתרון ראשון במשחק - 23:24. משחק של ניו אורלינס? לא כל כך מהר. סמית' התעורר בזמן הנכון עם מסירה של 37 יארד לדיוויס והניינרס שוב דפקו על הדלת. עם דאון שלישי ושבעה יארדים סמית' ביצע בוטלג והגיח היישר לאנדזון, היתרון חזר לסן פרנסיסקו - 24:29, כשעל השעון נותרו 2:11 דקות.

גמור? הצחקתם את בריס. מסירה פה, מסירה שם ואז פצצה לגרהאם, שלקח את הכדור 66 יארד עד לאנדזון. ההמרה הייתה מוצלחת וככה פתאום התוצאה היא 29:32 לסיינטס. עכשיו גמור? ממש לא, כי סמית' שוב מצא את דיוויס במסירת מפתח ל-47 יארד, ולאחר מכן, תשע שניות לסיום, שוב ירה לכיוונו בהצלחה, כשהפעם זה נגמר בטאצ'דאון - 32:36 מדהים לסן פרנסיסקו, באחד ממשחקי הפלייאוף הטובים של השנים האחרונות.

מספרים: בסן פרנסיסקו, סמית' סיים עם 299 יארד באוויר ב-24 השלמות מסירה מ-42 ניסיונות, שלושה טאצ'דאונים בזריקה ואחד בגיחה לאנדזון. דיוויס סגר 180 יארד עם שני טאצ'דאונים ופרנק גור הגיח ל-89 יארד. בניו אורלינס, בריס סגר את המשחק עם 462 יארד ב-42 מ-63, ארבעה טאצ'ים אוויריים ושני איבודים, ושלושה שחקנים סיימו לפחות עם טאצ'דאון אחד ומעל מאה יארד: קולסטון (136), ספרולס (119) וגרהאם (103 וצמד).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. רויטרס
לא מגיע לו ללכת הביתה, אבל זה המצב. דרו בריס/רויטרס

ניו אינגלנד - דנבר 10:45

גם המשחק הזה היה צמוד וייכנס לפנתיאון, כשבפתיחה הראתה התוצאה 0:0 מרשים. אלא שרגע אחרי הבעיטה הראשונה כבר לא היה ספק מי תשחק בגמר ה-AFC, ובמשך מחצית שלמה התנהל במגרש גארבג' טיים ארוך. טום בריידי השווה שיא פלייאוף עם שש מסירות לטאצ'דאון, חמש מהן במחצית הראשונה, שלוש לידיו של רוב גרונקובסקי.

קצת קשה להאמין, אבל זה היה ניצחון הפלייאוף הראשון של ניו אינגלנד מאז גמר ה-AFC בתחילת 2008. טום בריידי וביל בליצ'יק הצליחו לשבור את המחסום הפעם מול טים טיבו וחבורתו ורחוקים כעת משחק אחד מהסופרבול. מהצד השני, הקסם פג וטיבו לפחות ייקח עמו זכרונות יפים מהעונה הזו.

התקפת האופשן של דנבר לא עבדה הפעם, כשטיבו נבלם פעם אחר פעם ליארדים שליליים ולא הצליח לשחזר את היכולת מהשבוע שעבר מול פיטסבורג. בצד ההגנתי לא הסתדרו הברונקוס עם בריידי ושני היעדים העיקריים שלו בעמדת הטייט אנד, ארון הרננדז וגרונקובסקי, שהשמידו אותם בכל פעם שתפסו את הכדור והשלימו כמות גדולה של יארדים אחרי התפיסה.

הפטריוטס עלו ליתרון כבר בדרייב הראשון עם מסירה של בריידי לווס וולקר והוסיפו ניקוד עם הטאצ'דאון הראשון של גרונקובסקי. לאחר שבריידי נחטף צימקו הברונקוס ל-14:7 מגיחה של וויליס מגאהי לאנדזון, ומשם היה המשחק חד סטרי כשניו אינגלנד מוסיפה שלושה טאצ'דאונים בשבע הדקות האחרונות של המחצית. בפיגור 35:7 בירידה להפסקה, לברונקוס כבר לא היה סיכוי, ו-30 הדקות האחרונות של ההתמודדות היו לפרוטוקול.

מספרים: בריידי השלים את שמונה מסירותיו הראשונות בדרך ל-26 מ-34, 363 יארד, שישה טאצ'דאונים ואיבוד אווירי. גרונקובסקי קטף עשרה כדורים ל-145 יארד ושלושה טאצ'ים. הרננדז היה בעל הסטטיסטיקה המעניינת של המשחק - הוא תפס ארבעה כדורים ל-55 יארד וטאצ'דאון, אבל גם הגיח חמש פעמים ל-61 יארד. בדנבר, טיבו השלים 9 מ-26 ל-136 יארד, 93 מהם לזרועותיו של דמריוס תומאס. 76 יארד וטאצ'דאון למגאהי.

רוב גרנקובסקי שחקן ניו אינגלנד פטריוטרס. רויטרס
עוד יום בעבודה. רוב גרנקובסקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully