וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרין ביי - ניו יורק ג'איינטס: הדרך לריפיט מתחילה

14.1.2012 / 15:00

האלופה יוצאת למסע ההגנה על התואר והשלב הראשון יהיה מול הענקים הבלתי צפויים (א', 23:30, 5+ לייב, FOX, METV)

גרין ביי (1:15) – ניו יורק ג'איינטס (7:9)

כמה קר וכמה חם הולך להיות בלמבו פילד בדיוק באותו זמן, כשהפאקרס המקומיים וקהל הצ'יז הדס המשולהב שלהם יארחו את הענקים למשחק פלייאוף רווי בהיסטוריה. גרין ביי שלטה העונה בליגה ביד רמה והייתה קרובה מאוד להשלים עונת 0:16 שנייה בהיסטוריה, אבל נפלה רגע לפני קו הגמר. כעת, הפאקרס מתפנים לאתגר הגדול באמת שלהם – להשלים ריפיט, אליפות שנייה ברציפות, משהו שקרה לאחרונה עם ניו אינגלנד ב-2004 ו-2005 ורק שבע פעמים בעידן הסופרבול אחרי איחוד הליגות (הראשונה שעשתה זאת אגב, הייתה גרין ביי, ב-1967 ו-1968).

ארון רוג'רס, גרין ביי פאקרס, עם גביע ה-MVP. רויטרס
ינסה לשחזר את התמונה הזו. רוג'רס/רויטרס

כדי לעשות זאת שוב, הפאקרס יצטרכו להתחיל את המסע בניצחון על ניו יורק, שחולמת בעצמה על שיחזור הפלייאוף מלפני ארבע שנים. אז, הג'ייאנטס עברו את גרין ביי של ברט פארב בהארכה בגמר ה-NFC, בדרך לקלקל את העונה המושלמת של הפטריוטס ולזכות באליפות מרגשת. כעת, אחרי שזכו בכרטיס האחרון לפלייאוף, בתפוח הגדול ישמחו להמשיך במגמת השיפור, שליוותה את השבועות האחרונים, בהם ניצחו הכחולים את הג'טס, הקאובויס ואת אטלנטה בסיבוב הפלייאוף הקודם, תוך שהם מפגינים הגנת ברזל.

בגרין ביי לא ממש התרכזו בהכנות למשחק השבוע, לאחר הטרגדיה שפקדה את הקבוצה. בנו של מתאם ההתקפה ג'ו פילבין, מייקל, נמצא ללא רוח חיים בנהר פוקס וככל הנראה טבע למוות. "ג'ו נמצא עם משפחתו כעת והוא ישוב כשהוא יהיה מוכן לכך", אמר המאמן מייק מקארתי. גם בניו יורק הביעו צער רב על המקרה וניסו להמשיך בהכנות למשחק הקשה: "בכל משחק פלייאוף אתה מתמודד מול קבוצה שעברה עונה גדולה", אמר איליי מאנינג, "יהיה קר בלמבו, אבל תהיה אווירה מעולה".

סטטיסטיקות

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: בעונה הסדירה - 2:21:27 לפאקרס. בפלייאוף – 2:4 לפאקרס
מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: בעונה הסדירה – 859:900 לפאקרס. בפלייאוף – 60:131 לפאקרס.
מאזן במשחקים בגרין ביי: 8:14 לפאקרס
מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 2:4 לפאקרס
מאזן הפלייאוף של הפאקרס: 16:29

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס. AP
מחכה לאווירה בלמבו. מאנינג/AP

מפתחות

מה גרין ביי צריכה לעשות?

1) קודם כל, למנוע מארון רוג'רס לחשוב על התקופה האחרונה. רוג'רס התעלל ברוב העונה בכל דבר שזז מולו, אלא שגם הוא אנושי וחווה נפילה מסוימת ככל שהעונה התקדמה. למעשה, מלבד המשחק מול שיקגו המפוררת לפני שלושה שבועות, הקוורטרבק המדהים של הפאקרס לא נתן הצגה כבר כמעט חודש וחצי. הוא גם לא שיחק מאז אותו משחק בשיקגו, כך שייתכן והוא מעט קר. מה שבגרין ביי ירצו יותר מכל להוציא מראשו של רוג'רס הוא את הניצחון של הקבוצה במחזור הסיום מול דטרויט. הניצחון הושג ללא רוג'רס, כשמחליפו מאט פלין שובר שני שיאי מועדון, ביארדים וטאצ'דאונים ומעל מספר שאלות לגבי חשיבותו האמיתית של רוג'רס בהתקפת האורזים והאם היא כל כך טובה או שמא הוא עושה אותה כזאת. אסור לגרין ביי לתת לקוורטרבק ולמנהיג שלה לחשוב שהוא צריך להוכיח משהו למישהו, כי זה פתח לשטויות וטעויות. ההוכחה הכי טובה תהיה בדמות אליפות נוספת.

2) להיות מרוכזת ולנצל כל שנייה. במשחק בין הקבוצות בעונה הסדירה, הפאקרס רשמו טאצ'דאון דקה לסיום המחצית. פחות מדקה לסיום המשחק, ניו יורק השוותה, אבל לרוג'רס נשאר מספיק זמן כדי להריץ סדרת מסירות משוגעות ולסדר שער שדה שניצח את המשחק. בניצחונות שלה העונה, גרין ביי השיגה לא פחות מ-61 נקודות בתוך שתי הדקות האחרונות של המחצית הראשונה, מה ששובר הרבה יריבות רגע לפני ההפסקה. מלבד זאת, הפאקרס גם יצטרכו להיכנס מרוכזים למשחק אחרי שלא שיחקו משחק עם משמעות אמיתית כבר שבועות ארוכים.

גרג ג'נינגס שחקן גרין ביי פאקרס. Kevin Cox, GettyImages
ינסו לשבור את הג'איינטס עם נקודות בסיום המחצית. גרג ג'נינגס/GettyImages, Kevin Cox

מה ניו יורק צריכה לעשות?

1) לעצור את ארון רוג'רס. בגדול, זו נראית כמו התחלה טובה לקבוצה שרוצה לנצח העונה את גרין ביי. סתם, כנראה שלעצור את רוג'רס לא ממש יהיה אפשרי, אבל אם הענקים רוצים סיכוי מסוים במשחק, הם יהיו חייבים להאט אותו. עם כל הכבוד למארק סאנצ'ז, טוני רומו ומאט ריאן, אותם ניצחו הג'איינטס בשלושת השבועות החולפים, אף אחד מהם לא קרוב להיות רוג'רס, בטח שלא בלמבו, שם האורזים הפסידו לאחרונה באוקטובר 2010. אין ברירה אלא להמר, וניו יורק תהיה חייבת לקחת מספר סיכונים בהגנה, למשל בדמות בליצים מפתיעים, בניסיון לערער מעט את השלווה של רוג'רס ולהדאיג את גרין ביי.

2) עוד מהלכים גדולים. נכון, זה בדיוק מה שכתבתי כאן בשבוע שעבר, אבל מה לעשות שזה עובד. עם בפעם הקודמת הופיעו כאן ויקטור קרוז והשילוב הקטלני שלו עם איליי, הרי שמול אטלנטה, מה שהכריע סופית את הפאלקונס היה הטאצ'דאון ל-72 יארד מאיליי להאקים ניקס בסוף הרבע השלישי. כל מהלך כזה, מעבר לנקודות מהירות וקלות, יוצר מומנטום אדיר גם אצל ההגנה ובעיקר, משתיק ומהמם את הקהל המארח. לניו יורק יש מספר סילונים בהתקפה ומכיוון שמשחק הריצה לא באמת קיים (למרות שיפור ניכר מול אטלנטה) והגנת המסירה של גרין ביי הייתה הגרועה בליגה העונה, הרי שזו יכולה להיות דרך נהדרת עבור הג'איינטס לקחת את המשחק הזה. אגב, במשחק בין הקבוצות בעונה הסדירה, איליי מסר מיד בפתיחה ל-67 יארד וטאצ'דאון לטראוויס בקום, מה שלא כמובן לניצחון, אבל אולי סימן על המשחק הצמוד שבדרך.

האקים ניקס שחקן ניו יורק ג'איינטס. GettyImages
מול אטלנטה, הוא היה אחראי על המהלך הגדול התורן. האקים ניקס/GettyImages

תחזית

לא יהיה פשוט בכלל לגרין ביי, אבל היא לוקחת את זה בשיניים.

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully