וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולטימור - יוסטון: יש מצב להפתעה?

יובל קליין

14.1.2012 / 12:00

הרייבנס לא הפסידו בבית העונה ומגיעים אחרי שבוע חופש. יוסטון תנסה להדהים אותם (א', 20:00, ESPN, METV)

בולטימור (4:12) – יוסטון (6:10)

אחרי שבוע חופש, הדרך של בולטימור לסופרבול מתחילה ביום ראשון במשחק ביתי מול יוסטון. למרות שהטקסאנס מגיעים עם מומנטום גדול אחרי הניצחון הביתי על סינסינטי בשבוע שעבר, הרייבנס מרגישים די בנוח עם המפגש הזה, בעיקר בגלל שהוא בבולטימור. הרייבנס עוד לא הפסידו העונה בבית, כולל ניצחון 14:29 על יוסטון, שהונהגה אז על ידי מאט שאוב ושיחקה ללא אנדרה ג'ונסון הפצוע.

טי. ג'יי. ייטס שחקן יוסטון טקסאנס. Bob Levey, GettyImages
יהיה הראשון העונה שינצח בבולטימור? ייטס/GettyImages, Bob Levey

אפשר למצוא המון דימיון בין שתי הקבוצות, שמחזיקות בהגנות מעולות, רץ אחורי קטלני וקוורטרבק שמעלה סימני שאלה. אצל ג'ו פלאקו, הדיון מדי שבוע מתנדנד בין היותו אוברייטד לאנדרייטד, בעוד טי. ג'יי. ייטס הרוקי ינסה להתמודד עם השילוב של מזג אוויר קר באצטדיון פתוח, הגנה רצחנית ומשחק על כל הקופה. שניהם יצטרכו לקבל עזרה מההגנה שלהם ובמקרה הזה, לשתי הקבוצות יש בהגנה שחקנים שיכולים לשנות את המשחק במהלך אחד. הרוקי ג'יי. ג'יי. וואט עשה זאת בשבוע שעבר, עם מהלך חטיפה וטאצ'דאון מרהיב שהקפיץ את רמת האנדרנלין של שחקני הטקסאנס והאוהדים שלהם. גם לרייבנס יש כלים משלהם, עם ריי לואיס ואד ריד, שבטוח נהנהו משבוע החופש, התאוששו מעט מהפציעות והחבלות שלהם ויגיעו ליום ראשון רעננים במטרה לתקוף את ייטס.

בולטימור נבחרה על ידי המון אוהדים ופרשנים כמועמדת העיקרית לזכות ב-AFC והליינבקר ריי לואיס מסכים: "יש לנו את הקבוצה לעשות את זה עכשיו ואין לנו יותר תירוצים". ביוסטון לעומת זאת, לוקחים את הדברים לאט לאט. התאקל שון קודי אמר: "כל שבוע יש לנו מטרה חדשה. בשבוע שעבר המטרה הייתה לנצח משחק פלייאוף ראשון בשביל הקבוצה הזאת, השבוע המטרה שלנו היא לנצח משחק פלייאוף ראשון בחוץ". כמו קודי, גם תוצר נוסף של מכללת דרום-קליפורניה בריאן קושינג, לא ממש מתרגש מהמעמד: "היינו שם כבר העונה, ככה שהאווירה לא הולכת להיות כל כך שונה. נכון שזה פלייאוף, אז זה יהיה קצת יותר רועש אבל אנחנו מוכנים. זה הולך להיות כיף".

סטטיסטיקות

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: 0:5 לרייבנס
מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: 89:143 לרייבנס
מאזן במשחקים בבולטימור: 0:2 לרייבנס
מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 0:5 לרייבנס
מאזן הפלייאוף של הרייבנס: 6:9
מאזן הפלייאוף של הטקסאנס: 0:1

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ריי לואיס שחקן בולטימור רייבנס. AP
מאמין שהקבוצה שלו יכולה לזכות ב-AFC. לואיס/AP

מפתחות

מה בולטימור צריכה לעשות?

1. להיכנס בטי. ג'יי. ייטס בחמש הדקות הראשונות. נגלה לכם סוד (טוב זה לא ממש סוד), הכתף השמאלית של הקוורטרבק של יוסטון לא ממש כשירה ולבולטימור יש בדיוק את האיש שאוהב להשכיב קוורטרבקים יריבים על הדשא, טארל סאגס. הוא הולך למרר את החיים לייטס כל המשחק, אבל כניסה חזקה של סאגס בחמש דקות הראשונות, תערער את הביטחון של הקוורטבק הרוקי ואולי תגרום לו לטעויות. ייטס מסר שתי מסירות מול הבנגאלס, שהיו צריכים להיות חטיפות, אבל חוסר ריכוז מצד הגנת סינסי מנעו זאת. ההגנה של הרייבנס מנוסה והיא תעניש את ייטס בכל טעות. הרייבנס רק צריכים לדחוף אותו לשם.

2. יום טוב מג'ו פלאקו. הרייבנס לא יכולים לקבל יותר מפלאקו משחקים כמו שהיו לו מול ג'קסונוויל או סן דייגו השנה. זה מאני-טיים וההגנה של יוסטון מסוגלת להעניש. במשחק הקודם בין הקבוצות, פלאקו לא מסר לטאצ'דאון וספק אם זה יספיק הפעם, כי אי אפשר להישען כל הדרך בפלייאוף על הרגליים של ריי רייס. פלאקו חייב למצוא את בולדין, סמית' וצמד הטייט אנדים שלו, אבל בעיקר המאמן שלו ג'ון הארבו, חייב לתת אמון ביד שלו ולתת לו לזרוק 30 פעמים לפחות. השבוע פלאקו ביקר את התקשורת ואמר: "אפילו אם ננצח, אתם לא תתנו לי קרדיט". השבועיים הקרובים הם ההזדמנות הכי טובה של פלאקו להוריד את הקוף מהגב ולהוכיח לכולם שהם טועים לגביו.

ג'ו פלאקו שחקן בולטימור רייבנס. AP
יש לו המון מה להוכיח. פלאקו/AP

מה יוסטון צריכה לעשות?

1. לנצל את איבודי הכדור. כמו שציינתי, המהלך של וואט שינה את המשחק מבחינת הטקסאנס מול סינסינטי. יוסטון קבוצה ללא ניסיון פלייאוף, אבל היא מלאת התלהבות ותגיע עם מומנטום אחרי הניצחון בשבוע שעבר. מהלך נוסף כזה מאחד משחקני ההגנה, ימשיך את הרוח הגבית וייתן להתקפה ביטחון הכרחי. בביקור הקודם בבולטימור, ההגנה הצליחה ללחוץ את פלאקו וגרמה לו למסור לחטיפה ואף לרשום פאמבל, אבל אריאן פוסטר לא ניצל זאת ורשם את משחקו הגרוע העונה. לכן, ההתקפה של הטקסאנס חייבת לתרגם כל איבוד כדור של בולטימור לנקודות.

2. להיות אגרסיבים לעומק עם אנדרה ג'ונסון. מול סינסי, ג'ונסון היה כשיר ב-80 אחוז בלבד ובכל זאת הצליח לעשות מהלך "שייק-אנד-בייק" על אדם "פאקמן" ג'ונס, לנער אותו ולתפוס את המסירה של ייטס כשהוא חופשי באנדזון. הטקסאנס צריכים לקבל החלטות אמיצות בתחילת המשחק וללכת לעומק, כפי שמאט שאוב היה מתחיל כל משחק עם "פליי-אקשן". במקרה והמהלך יעבוד, לייטס יהיה ביטחון לשאר המשחק והטקסאנס יוכלו לחזור לתת לפוסטר את הכדור ולקדם את השרשראות.

אנדרה ג'ונסון שחקן יוסטון טקסאנס. Eric Gay, AP
גם כשהוא לא ממש כשיר, קשה מאוד לעצור אותו. ג'ונסון/AP, Eric Gay

תחזית

ייטס יתעורר מהחלום שלו להיות קוורטרבק פותח בליגה. ניצחון לרייבנס, 14:17 משער שדה בשניות הסיום.

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully