וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל אלופת העולם

30.6.2002 / 15:54

רונאלדו השכיח היום בגדול את טראומת ההפסד בגמר המונדיאל הקודם והבקיע את שני השערים לברזיל, שניצחה את גרמניה 0:2. הגביע לברזיל בפעם החמישית, ובזכות

ברזיל זכתה היום באליפות העולם בפעם החמישית בתולדותיה, אחרי שניצחה 0:2 גרמניה בגמר מונדיאל 2002. נבחרת הסמבה, שרבים הטילו ספק ביכולתה להניף את הגביע לאור צליעתה במוקדמות, הלכה והשתפרה ממשחק למשחק במהלך הטורניר תוך שהיא מנצחת את כל המשחקים. במונדיאל בו הנבחרות הגדולות איכזבו ונפלו כזבובים והקטנות הפתיעו אבל סיפקו התלהבות יותר מאשר כדורגל איכותי, זכתה בסופו של דבר הנבחרת הראויה לכך ביותר.

תקוות אוהדי הכדורגל, באשר הם, היתה קודם כל לגמר איכותי ומעניין - ותקווה זו אכן התגשמה. אך מעבר לכך, ובלי קשר לחשבונות היסטוריים ודיעות קדומות, קיוו רוב אוהדי הכדורגל לניצחון ברזילאי, ובעצם לניצחון הכדורגל היפה והיצירתי על התכליתי, לניצחון הכישרון על האפרוריות, לניצחון ההתקפה על ההגנה.

הסיפור המרכזי הוא, ללא ספק, רונאלדו. השחקן הגדול הזה, שנשא בליבו צלקות בנות ארבע שנים מאז גמר המונדיאל בצרפת, חזר בגדול, עם מלכות השערים (8 בטורניר, 12 במונדיאלים בכלל - השתווה לפלה), צמד מנצח בגמר וחיוך גדול מלא שיניים, שהעלה חיוך גם על פניהם של רבים כל כך בעולם כולו. אז בכדורגל, כך נהוג לומר, אין צדק, אבל הסיפור האישי של הארנבון הברזילאי סגר היום מעגל שמורכב מצדק פואטי מושלם.

השערים

שתי הנבחרות שיחקו ביניהן בפעם הראשונה בהיסטוריה בטורנירי גביע העולם. ברזיל פתחה בהרכב החזק ביותר שלה עם שלושת ה"אסים" - רונאלדו, ריבאלדו ורונאלדיניו ועם שני המגינים התוקפים - רוברטו קרלוס וקאפו. גרמניה חסרה את כוכבה הגדול במרכז המגרש מיכאל באלאק (מוצהב), כאשר את מקום עושה המשחק מילא דיטמאר האמאן. יינס ירמיס החליף את האמאן בעמדת הקשר האחורי. את המשחק, שנערך באיצטדיון גביע העולם ביוקוהאמה, יפן, לעיני 70 אלף צופים, שפט פיירלואיג'י קולינה האיטלקי.

לאחר נסיונות תקיפה רבים לשני הצדדים, הצליח רונאלדו להעלות את ברזיל ליתרון 0:1 בדקה ה-68, אחרי שהשוער אוליבר קאן הדף לא טוב כדור חזק של ריבאלדו. רונאלדו השתלט על הריבאונד והבקיע את שער היתרון. בדקה ה-79 הכפיל רונאלדו את המאזן האישי והקבוצתי של ברזיל, אחרי שריבאלדו פתח רגליים, תוך שהוא מטעה את הגרמנים ונותן למסירה של קלברסון להגיע את רונאלדו, שקבע 0:2.

מחצית ראשונה

בדקות הראשונות חיפשו שתי הנבחרות את השער. גרמניה הגיע לשתי בעיטות לכיוון השער הברזילאי בדקה השישית. דקה 7 - קלברסון מגיע לעמדה טובה מול אוליבר קאן ויורה כדור שטוח. השוער הגרמני יורד טוב ומונע שער יתרון לברזיל.

דקה 9 - כרטיס צהוב ששולף קולינה למירוסלאב קלוסה, לאחר מרפק שהוריד לפרצופו של אדמילסון.

דקה 10 - כמעט שער לגרמניה. התקפה מצד ימין וכדור רוחב לרחבת החמש של מרקוס. השוער הברזילאי מצליח ביחד עם לוסימר לוסיו לחלץ את הכדור לקרן.

דקה 15 - התקפה מצויינת של גרמניה מסתיימת ללא שער. ברנד שניידר פורץ מצד שמאל ומעביר כדור רוחב לרחבה הברזילאית. קלוסה מאחר בשנייה והכדור יוצא החוצה.

דקה 19 - ההזדמנות הטובה עד כה במשחק. רונאלדיניו משאיר את רונאלדו מול אוליבר קאן. רונאלדו מצד ימין, שבעה מטרים מהשער משחרר כדור חלש שחולף בסמוך לקורה של השוער הגרמני.

דקה 28 - שניידר מוצא את מרקו בודה בתוך הרחבה הברזילאית, אבל ברגע האחרון מצליחה ההגנה לחלץ את הכדור. התוצאה ללא שינוי.

דקה 30 - עוד הזדמנות של רונאלדו מול קאן. החלוץ הברזילאי נשלח לרחבה, אבל מאחר בבעיטה האחרונה וקאן גולש ולוקח את הכדור.

דקה 41 - בעיטה של יינס ירמיס לשער של ברזיל. בתום התקפה מצד ימין מגיע הכדור לקצה רחבת ה-16 של ברזיל. יירמיס בועט גבוה מעל השער.

דקה 42 - הזדמצנות טובה לקלברסון. הקשר הברזילאי מושך מצד ימין למרכז ומקצה הרחבה משחרר כדור שטוח שחולף ליד קורת שערו של אוליבר קאן.

דקה 45 - ברזיל כמעט וכובשת. קלברסון מקבל כדור מרונאלדיניו ובועט כדור קשתי מעל אוליבר קאן. הכדור פוגע במשקוף ולא נכנס.

תוספת זמן - רונאלדו מקבל כדור בתוך רחבת השער הגרמני ומחמישה מטרים בועט ברגל שמאל, כדור שנעצר ברגלו של קאן.

מחצית שניה

המחצית השניה נפתחה באותה מגמה התקפית שאיפיינה את הראשונה.

דקה 49 - בעיטה חופשית מצויינת של אוליבר נויביל מ-30 מטר נעצרת רק אצל השוער מרקוס.

דקה 52 - הצלה נוספת של קאן, שבמיקום מצויין עוצר נגיחה של ג'ילברטו סילבה הברזילאי.

כעשר דקות מפתיחת המחצית השניה החלו הברזילאים להשתלט על מרכז השדה ולהבליט את יתרונותיהם הטכניים, כשהם מצליחים להעביר את רוב המהלכים לחלק המגרש של גרמניה וליצור לחץ על יריביהם.

דקה 61 - רונאלדו שלח ברחבה כדור טוב לקאפו, שמוציא כדור רוחב, אבל אין שחקן של ברזיל שנמצא במקום כדי לבעוט לשער.

בדקה ה-68 הגיע סוף סוף שער ראשון במשחק הגמר: התקפה מהירה של ברזיל, שנבעה משליטתה במרכז השדה, איפשרה לריבאלדו לבעוט כדור מצויין באלכסון משמאל (כ-18 מטר מהמסגרת). כמו בדרך כלל, קאן היה במקום, אבל לא הצליח לקלוט את הכדור בגלל עוצמתו, והדף לא טוב. רונאלדו עט על הכדור והבקיע את שערו השביעי בטורניר, 0:1 לברזיל.

דקה 79 - רונאלדו וברזיל עולים ל-0:2. קלברסון בעט לכיוון ההתקפה וריבאלדו נתן לכדור לעבור בין הרגליים בהטעייה מצויינת. הכדור הגיע לרונאלדו, שמימין לשער בעט והכניע את קאן בפעם השניה במשחק.

הגרמנים עוד ניסו לתקוף בחזרה, אבל ניכר כי הם בעצמם כבר אינם מאמינים שהמשימה אפשרית. הברזילאים המשיכו להיות טובים יותר ורקדו עד שריקת הסיום וכמובן שגם אחריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ההרכבים הפותחים

ברזיל: מרקוס; רוברטו קרלוס, קאפו, רוקה ג'וניור, אדמילסון, לוסימר לוסיו, ג'ילברטו סילבה, רונאלדיניו, חוזה קלברסון, ריבאלדו, רונאלדו.

גרמניה: אוליבר קאן; תומאס לינקה, כריסטוף מטזלדר, טורסטן פרינגס, יינס ירמיס, דיטמאר האמאן, קארסטן ראמלו, ברנד שניידר, מירוסלאב קלוסה, מרקו בודה, אוליבר נויביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully