וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארד לטורקיה, זהב לכדורגל

29.6.2002 / 16:00

החימום לגמר הגדול הוכיח את עצמו עם משחק מצויין, ניצחון 2:3 של הטורקים וחגיגת סיום של הקהל הקוריאני. בואו נקווה שפלר וסקולארי למדו משהו

נבחרת טורקיה זכתה היום במקום השלישי בגביע העולמי 2002, אחרי שניצחה את דרום קוריאה 2:3 במשחק מצויין. כ-70 אלף אוהדים, רובם הגדול קוריאנים, נהנו מכדורגל גדול והודו בסיום לשתי הנבחרות, שיזכרו את המונדיאל הזה עוד הרבה שנים.

טורקיה פתחה בלי הכוכב הגדול שלה במונדיאל, חסן שאש הפצוע. בהרכב הקוריאני פתח אן ג'ונג-וואן במקום צ'ה דו-רי הפצוע.

עם שריקת הפתיחה יצאו הטורקים במהירות להתקפה מהירה, אילהאן מסר כדור להאקאן שוקור והקפטן הטורקי כבש אחרי 11 שניות של משחק, השער המהיר ביותר בתולדות המונדיאלים. הקוריאנים לחצו בכדי להשיג שיוויון מהיר ובדקה ה-9 נפסקה בעיטה חופשית לזכותם, כ-20 מ' אלכסונית משערו של רושטו רצ'בר. לי יול-יונג בעט כדור מסובב וחזק פנימה 1:1.

הטורקים לא נשברו ואחרי ארבע דקות יצאו שוב להתקפה מתפרצת עם צמד החלוצים אילהאן ושוקור, הפעם הקפטן בישל ואילהאן מאנסיז שם את הרגל האחרונה וקבע 1:2 לטורקיה. איזה משחק.

עכשיו הגיע שוב תורם של הקוריאנים לתקוף. וואן הרקיד את כל ההגנה הטורקית בדקה ה-20 וסיים בבעיטה חזקה שנהדפה בקצות אצבעותיו של רושטו. בדקה ה-27 ניסה פארק לשלוח את וואן, אבל רושטו היה במקום. הקוריאנים המשיכו להגביה לרחבה, אבל השוער הטורקי הראה לכולם למה מנצ'סטר יונייטד רוצה אותו במקום בארטז.

בדקה ה-32 יצאו הטורקים להתקפה מתפרצת כששוב השילוב בין שוקור לאילהאן הוכיח את עצמו (חבל שהם לא פתחו ביחד עד היום), שוקור נתן כדור מצויין לאילהאן שהגביה מעל לי וון ג'ה וקבע 1:3 לטורקיה. המשחק המשיך להיות קצבי ומהיר. בדקה ה-40 קרא הבלתי יאומן ונפסל שער חוקי של וואן בטענת נבדל לא נכונה. דקה לאחר מכן יצא אמרה בשורות טורקיה ואונסאל נכנס במקומו.

שתי דקות להפסקה יצאו הטורקים לעוד התקפה מתפרצת, הכדור נשלח לשוקור שעמד לבד מול השוער, אבל בעט לגופו.

מחצית שניה

הידינק ערך חילוף במחצית כשהכניס את קים טה-יונג במקום הונג מיונג-בו. הקוריאנים פתחו את המחצית השניה בלחץ מאסיבי על השער הטורקי, אבל לא הגיעו להזדמנות ממשית. הידינק ערך חילוף נוסף בדקה ה-64 כשצ'ה דו-רי נכנס במקומו של לי יול-יונג.

הטורקים המשיכו להתבסס על שוקור ואילהאן שלחצו את ההגנה הקוריאנית בתקוה לכבוש את הרביעי. הקוריאנים התבססו על הגבהות לרחבה של רושטו, שלא הניבו הרבה. שנול גונש ערך גם הוא חילוף כשהכניס את אוקאן במקומו של אומיט דבאלה. הידינק הגיב עם החילוף האחרון שלו שהוציא את סיאול ונתן דקות משחק ראשונות במונדיאל לצ'ו טאי-אוק. הקוריאנים עוד הגיעו להזדמנות טובה בדקה ה-80 כשלי צ'ונג-סו בעט חלש לידיים של רושטו.

הקוריאנים המשיכו ללחוץ ובדקה ה-82 בעט וואן כדור טוב מ-16 מ' שחמק ליד הקורה. צ'ה דו-רי המשיך את המטווח לשער הטורקי אחרי דקה. בדקה ה-86 יצא בשטורק וטייפון נכנס במקומו. סונג ולי עוד ניסו להפתיע את השוער הטורקי, אבל ללא הצלחה.

הקוריאנים השיגו בסופו של דבר את השער המיוחל בתוספת הזמן מרגלו של סונג צ'ונג-גו. הקוריאנים בעטו הרבה יותר לשער (10 בעיטות מול 9 של הטורקים). הטורקים עשו יותר עבירות (15 מול 10).

עם שריקת הסיום, שתי הנבחרות, שהחודש האחרון היה חלומי מבחינתם, רצו לקהל מחובקים זה עם זה באחד המחזות המרגשים שנראו עד כה במונדיאל. הקוריאנים השתחוו לקהל שדחף אותם עד למעמד זה וחגגו במשך דקות ארוכות על המגרש.

הרכבים פותחים

דרום קוריאה: לי וון-ג'ה, הונג מיונג-בו, לי מין-סונג, לי יונג-פיו, פארק ג'י-סונג, יו סנג-צ'ול, אן ג'ונג-וואן, לי יול-יונג, סונג צ'נג-גוג, סאול קי-יון ולי צ'ון-סו.

טורקיה: רושטו, קורקמז, אקייל, אוזאלאן, פנבה, קרימוגלו, בלוזגלו, אומיט דבאלה, בשטורק, מאנסיז ושוקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully