וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראש הסריח, המגף טבע

18.6.2002 / 16:58

החמצת פנדל קוריאנית, שער יתרון וים של כישרון, לא הספיקו לנבחרת איטלקית עייפה ומשעממת, שנכנעה לשער שוויון בדקה ה-88 ושער זהב בדקה ה-117. ברבע: דרום קוריאה מול ספרד

דרום קוריאה, ממארחות המונדיאל, הדהימה היום כשעלתה לרבע גמר המונדיאל (בפעם הראשונה בתולדותיה, איך לא) אחרי שניצחה את איטליה 1:2 בשער זהב דרמטי בדקה ה-117 של משחק שמינית הגמר. ואיטליה? עם המשחק המשמים וחסר החיים שהציגה משך מרבית דקות המשחק, במיוחד עם כמות הכישרון שיש לה בסגל, זה באמת היה פשע שטראפטוני יקבל קרדיט על הובלת נבחרת לרבע גמר הגביע העולמי.

קשה לדמיין את שמחתם של עשרות האלפים ביציעים, שחווים מעמד כזה בפעם הראשונה, ועוד בבית, מול איטליה ובכזו דרמה אדירה. נבחרת קוריאה ממשיכה הלאה, אל רבע הגמר, שם תפגוש את ספרד, אחרי משחק שמינית הגמר המסעיר ביותר שהיה במונדיאל הזה. ובקצב הזה, מי יודע, הספרדים גם הם כבר בטח מתחילים לשקשק.

מחצית ראשונה - קוריאה מחמיצה פנדל, ויירי מעניש

כבר בדקה הרביעית זכתה דרום קוריאה בבעיטת פנדל לזכותה, לאחר שכריסטיאן פנוצ'י תפס את סאול קי-יון ברחבה. אן ג'ונג-וואן ניגש לבעוט והשוער האיטלקי ג'יאנלואיג'י בופון עצר, עדיין תיקו 0:0.

בדקות שלאחר הפנדל, הצליחו האיטלקים למנוע מהדרום קוריאנים להתקרב אפילו להזדמנויות. הקוריאנים החזיקו בכדור יפה, התמסרו, אבל נשארו בעורף ושיחקו לרוחב כשהם לא מצליחים לפצח את מערך מרכז השדה החסון של איטליה.

בדקה ה-18 ניצל כריסטיאן ויירי בעיטת קרן לזכות איטליה. הוא פילס דרכו לתוך הרחבה בין המגינים ועלה לנגיחה בתזמון מצויין, 0:1 לאיטליה.

בדקה ה-36 הגיעו הקוריאנים למצב הטוב ביותר שלהם מאז הפנדל. אן ג'ונג-וואנג ביצע הטעייה מצויינת מימין לשער, עבר את המגינים אבל נסיון הבעיטה היה מזווית קשה מידי והכדור עף החוצה.

שתי דקות עברו והזדמנות מצויינת לאיטליה: טוטי מסר קדימה לדמיאנו טומאסי, שבעט בין שני מגינים לכיוון ימין, אבל יציאה מצויינת של השוער הקוריאני לי וון-ג'ה, שסגר את הזווית של הכדור לשער, מנע גול וההגנה הרחיקה את הכדור שנהדף.

עד סוף המחצית, ניסתה עוד קוריאה לבעוט מרחוק, אבל לא סיכנה את שערו של בופון. מלבד הבילבול בדקות הפתיחה, איטליה הציגה מחצית סולידית, ועשתה חיים קשים מאוד לקוריאה.

מחצית שניה - קוריאה משווה דקותיים לסיום

שתי הנבחרות לא ביצעו חילופים בהפסקה והמשיכו עם אותם הרכבים. בדקות הראשונות של המחצית השניה התפתחה מגמה התקפית, כשהקוריאנים מנסים בכל כוחם למצוא הזדמנות לשער משווה ומאלצים את ההגנה האיטלקית לשחק חזק ואף לצבור כרטיסים צהובים. הקוריאנים חזרו להאמין בעצמם אחרי מחצית ראשונה די מתסכלת וניסו למצוא פירצה בהגנה בקור רוח ומשחק חכם.

בדקה ה-61 ביצעה איטליה חילוף ראשון, כשאלסנדרו דל פיירו פינה את מקומו לג'נארו גטוסו. 2 דקות אחר כך וחילוף בקוריאה, כשהחלוץ וואנג סון-הונג החליף את קים טאה-יונג. בדקה ה-68 החליף בקוריאה לי צ'ון-סו את קים נם-איל.

בדקה ה-76 ביצע ויירי עוד אחת מהפריצות הכוחניות, שפעמים רבות מסתיימות בעבירה עליו או בבעיטה שלו לשמיים, אלא שהפעם פרץ משמאל לשער בין שני מגינים ובעט כדור קשתי יפה, שנחת על הצד החיצוני העליון של הרשת. הזדמנות יפה לאיטליה.

קוריאה ביצעה את החילוף האחרון שלה בדקה ה-83 - צ'ה דו-רי החליף את הונג מיונג-בו.

בדקה ה-89, טעות של פנוצ'י בהגנה האיטלקית, הכדור נהדף לרגלו של סאול קי-יון, שהבקיע שער שוויון יפה והקפיץ את היציעים. בעוד קוריאה חוגגת, ויירי יכול היה לגמור את הסיפור בצד השני ולשבור את לב הקוריאנים, אבל הוא החטיא כמו טירון מול שער כמעט חשוף ממטר וחצי והמשחק נשאר בשוויון. הולכים להארכה.

הארכה - אדום לטוטי, שער איטלקי פסול וטירוף קוריאני

ההארכה התחילה במשחק עצבני, כשהקוריאנים מוזרקי האדרנלין תוקפים ומשחקים לא פחות טוב מאיטליה, שלא היו לה כבר חילופים והיא שילמה בדקות אלה את מחיר האדישות שלה קודם, בדקות אותן לא ניצלה להגדלת יתרונה.

איטליה נראתה פשוט בשוק. קוריאה שלטה במרכז השדה והביכה את ההגנה האיטלקית, שפשוט עמדה וניסתה להעביר את הזמן. בעיטה חופשית של הקוריאנים עברה את החומה ובופון הדף בקושי.

בדקה ה-13 של ההארכה נשארה איטליה ב-10 שחקנים כשאיבדה את הכוכב פרנצ'סקו טוטי, שקיבל כרטיס צהוב שני, בשל נפילת התחזות בפריצה שלו לרחבה הקוריאנית (מקרה גבולי, הנפילה של טוטי נראתה טבעית למראית עין). הצרות של האיטלקים באות בצרורות.

ההארכה היתה אינטנסיבית, כשדווקא אחרי ההרחקה של טוטי האיטלקים תקפו יותר. הזדמנויות היו לשני הצדדים, אבל החלוצים החמיצו והשוערים היו במקום.

הרגע המדהים של המשחק הגיע בדקה ה-117. אותו אן-ג'ונג וואן, שהיה כל כך אומלל אחרי שהחטיא את הפנדל בדקה הרביעית, הבקיע את שער הזהב כשנותר בלתי מכוסה ברחבה האיטלקית. 1:2 לדרום קוריאה, מדינה שלמה בטירוף ועוד אימפריה שסרחה הולכת הביתה. יחי חוס הידינק, הלאה ג'ובאני טראפטוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נתונים והרכבים

המשחק נערך ב"איצטדיון גביע העולם" בעיר דייג'ון שבדרום קוריאה. שפט במשחק ביירון מורנו מאקוודור.

איטליה: ג'יאנלואיג'י בופון, מארק יוליאנו, פרנצ'סקו קוקו, פאולו מאלדיני, כריסטיאן פנוצ'י, דמיאנו טומאסי, ג'יאנלוקה זמברוטה, כריסטיאנו זאנטי, כריסטיאן ויירי, פרנצ'סקו טוטי, אלסנדרו דל פיירו.

דרום קוריאה: לי וון-ג'ה, הונג מיונג-בו, קים טאה-יונג, צ'וי ג'ין-צ'יאול, קים נם-איל, לי יונג-פיו, פארק ג'י-סונג, יו סנג-צ'ול, אן ג'ונג-וואן, סונג צ'ונג-גוג, סאול קי-יון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully