וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנגל בטירוף, חגיגות בכל רחבי אפריקה

16.6.2002 / 23:59

שער הזהב לרשת השבדית הוציא עשרות אלפים לרחובות בסנגל ובכל אפריקה. נשיא סנגל: כשהגיבורים יחזרו נקבל אותם בקבלת פנים ממלכתית

שיגעון בסנגל. בפעם השניה בסה"כ בהיסטוריה של היבשת שנבחרת אפריקאית מגיעה אל שלב רבע הגמר במונדיאל. הנבחרת הקודמת שעשתה זאת היתה קמרון, במונדיאל 90'.

מיד עם כיבוש שער הזהב של סנגל, התמלאו רחובות הבירה דקאר בעשרות אלפי אנשים ונצבעו באדום, צהוב וירוק - צבעי הדגל ומדי הנבחרת הלאומית. חלק מהחוגגים החזיקו תמונות של שליטים איסלמיים מקומיים. השמחה היתה גדולה יותר גם בשל הדחתה של נבחרת צרפת בידי סנגל בשלב המוקדם. צרפת היתה זו ששלטה בסנגל כמושבה קולוניאלית.

בוקאר סאק, סטודנט בן 20, סיפר: "היה לי חלום בלילה שבו הופיע אחד המנהיגים הרוחניים ואמר לי שסנגל תנצח במשחק היום". דניאל דאבו, תושב מחוז קסאמנסה בסנגל אמר בהתרגשות: "לפני המשחק היום שחטתי תרנגולת סגולה לנצחון. אלוהים שמע לקריאתי והגשים את משאלתי".

מתוך מאות הרכבים שעברו ברחובות יצאו אנשים דרך החלונות, הניפו דגלים, ציפצפו בצופרים, שרו, רקדו, קפצו על הגג - כאילו הגביע הוא כבר שלהם. "זה יום חג", אמר אחד מהם. "השמחה היא כפולה ומכופלת - גם צרפת עפה וגם העפלנו ל-16 הגדולות", צהל אחר. אישה בהריון בחודש התשיעי הבטיחה לקרוא לבנה הנרי קאמרה, ככבוד לשני השערים שכבש השחקן.

גם נשיא סנגל, אבדוליה, חגג את עליית נבחרתו לרבע הגמר: "עד עכשיו אמרו לנו - היה לכם מזל. היום כולם ראו - זה כבר לא מזל. יש לנו פשוט כדורגל מושלם ואני גאה מאד בבחורים. כשהם יגיעו לסנגל תהיה להם קבלת פנים ממלכתית וחגיגה מאד גדולה. זה פשוט אמנות מה שהם הציגו. הם שמו את סנגל על המפה, בין 16 הגדולות בעולם".

החגיגות - לא רק בסנגל

חגיגות היו לא רק בסנגל. גם במדינות אחרות באפריקה חגגו את "גאוות היבשת". בקניה, למשל, חגגו מאות ברחובות ניירובי הבירה. "הייתי מרותק לטלויזיה וקפצתי משמחה כמו שמעולם לא קפצתי", סיפר נהג מונית מקומי. "סנגל היא הגאווה של כל אפריקה" אמר אחר.

גם בקמרון, שהציפיות ממנה במונדיאל הנוכחי היו גבוהות מאד אבל לא הצליחה להעפיל לשמינית הגמר, ידעו לפרגן לנבחרת המתחרה. "אנחנו עשינו את זה ב-1990 ואני מאחל לסנגל להגיע אפילו רחוק יותר", אמר אחד ממאות החוגגים ברחובות. "זה מגיע לסנגל, הם הוכיחו את זה כבר באליפות אפריקה וצריך להודות - היא כנראה הנבחרת הטובה ביבשת, היום למרות שאסור לשכוח שקמרון היא אלופת אפריקה".

בניגריה היו מאופקים יותר. חגיגות ברחובות לא היו, אולי בשל ליקוק הפצעים עדיין מהתצוגה המשפילה במונדיאל, אבל ההתעניינות בהחלט היתה רבה מאד. בשעת המשחק הרחובות היו כמעט ריקים. אוקודי אוקקה, איש עסקים ניגרי, אמר: "אנשים שחושבים שנבחרת אפריקאית לא מסוגלת להגיע רחוק ולזכות בגביע. אני חושב שבסוף המונדיאל הזה הם יצטרכו לאכול את הכובע שלהם. ראיתי את סנגל והיא מסוגלת ללכת עד הסוף. אני ממש מחזיק לה אצבעות".

סנגל ממתינה ליריבה בשלב רבע הגמר: יפן או טורקיה. בכל מקרה, מי שזו לא תהיה, יהיה זה מפגש ראשון בין הנבחרות ופעם ראשונה ששתיהן תגענה לשלב רבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully