וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנגל בשער זהב, ספרד בפנדלים

16.6.2002 / 22:17

סנגל, במונדיאל הראשון שלה, עלתה לרבע גמר לאחר תצוגה מלהיבה ושער זהב של קמארה. ספרד ירקה דם עד שניצחה את האירים הלוחמים בבעיטות הכרעה מ-11 מטר

חצי משלב שמינית הגמר מאחורינו. משחקי היום סיפקו לנו שתי דרמות, שער זהב אחד, הכרעה קורעת לב בבעיטות עונשין, ניצחון אחד לכדורגל היפה והפסד "מחליא", כהגדרת המאמן המנוצח, לכדורגל הלוחם והאמיץ. סנגל, בהופעת בכורה במונדיאל, המשיכה להרשים ולהלהיב, במיוחד במחצית הראשונה בה נתנה אולי את התצוגה המרשימה ביותר נבחרת כלשהי מול יריבה משמעותית, ועלתה לרבע הגמר על חשבון שבדיה עם שער זהב של הנרי קמארה המסחרר.

ספרד נאלצה לירוק דם עד שחלפה על פני חבורת הקמיקזות של מיק מקארתי, לאחר שספגה שער שוויון דקה לתום 90 הדקות, נאלצה ספרד להתגונן רוב ההארכה ועלתה רק לאחר ניצחון בבעיטות הכרעה מ-11, בזכות הופעה גדולה של השוער איקר קסיאס, שעצר פנדל אחד במהלך המשחק ועוד שניים בדו קרב הבעיטות. ספרד תשחק מול המנצחת בין איטליה לדרום קוריאה (יום שלישי, 14:30), ואילו סנגל תמתין למנצחת בין יפן לטורקיה (יום שלישי, 09:30).

סנגל - שבדיה 1:2

נבחרת סנגל מופיעה במונדיאל הראשון שלה, אבל מאז משחק הפתיחה של הטורניר קשה מאד לראות את זה על חניכיו של ברונו מטסו, שמציגים שילוב מרנין ביותר של יצירתיות וחדוות משחק עם משמעות טקטית.

לאחר שער היתרון השבדי החלה סנגל ללחוץ, ואל חאדג'י דיוף הביך את הגנת שבדיה פעם אחר פעם בפריצותיו. בדקה ה-26 הכניע פאפה בובה דיוף את השוער השבדי מגנוס הדמן, אבל השער נפסל בטענת נבדל. בדקה ה-37 הגיע השוויון. הנרי קמארה קיבל כדור על סף הרחבה, הטעה מגן אחד ושלח כדור מדוד לפינה הנמוכה. 1:1, שהחזיק מעמד עד להארכה.

דקה לסיום החצי הראשון של ההארכה נפל שער הזהב. קמארה, כובש שער השוויון, קיבל את הכדור סמוך למרכז הרחבה ממסירת עקב יפה של פאפא ת'יאו, חתך בין שני שחקנים ומשבעה מטרים שיגר כדור לפינה השמאלית והעלה את סנגל לרבע הגמר, בו תפגוש את המנצחת בין יפן לטורקיה.

ספרד - אירלנד 2:3 בפנדלים (1:1)

תחילת המשחק נראתה כמו המשך הפתיחה המרשימה של ספרד. בדקה השמינית הגביה פויול כדור מצד ימין, ופרננדו מוריינטס קבע 0:1 לספרד. בדקה ה-25 כבש לואיס אנריקה שער נוסף, אבל השער נפסל בשל נבדל, שהתברר בהילוך החוזר כמוצדק.

בדקה ה-63 הוכשל דמיאן דאף על ידי חואן חואנפראן, והשופט פריסק הצביע ללא היסוס על הנקודה הלבנה. איאן הארט בעט וקסיאס ניחש נכון, זינק נכון והדף. בדקה ה-85 הצליח קסיאס ביציאה ענקית למנוע מרובי קין את השוויון, אבל ארבע דקות אחר כך גם הוא לא עזר. פרננדו היירו תפס את ניאל קווין בחולצה, והשופט ראה ושרק. צהוב להיירו, פנדל לאירלנד, שאותו הפך רובי קין בקור רוח לשוויון.

בהארכה שלטה אירלנד באופן ברור, אבל לא הצליחה לתרגם את הלחץ למצבי בעיטה קורצים. כשכבר כן עשתה זאת, קסיאס היה במקום. גם שיי גיבן הראה מה הוא יודע בהארכה, כשעצר טיל מונחה של רובן בראחה. בדקה או שתיים האחרונות נכנעו גם האירים לבלתי נמנע - הכרעה בבעיטות עונשין מ-11 מטר.

במצב של 1:2 לספרד, החטיאו דייויד קונולי, חואנפראן, קווין קילביין וחואן ואלרון אחד אחרי השני. סטיב פינאן השווה והעניק לאירלנד זיק של תקווה, אבל גאיזקה מנדייטה המנוסה הפגין קור רוח, שלח פס לפינה, ושלח את ספרד לרבע הגמר. מקארתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully