וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסים של איטליה, הנפלאות של ברזיל

13.6.2002 / 20:39

איטליה כמעט והצטרפה למצעד הגדולות שסרחו, אבל דל פיירו קבע 1:1 מול מכסיקו והאיטלקים בשמינית על חשבון קרואטיה, (1:0 מול אקוודור). טורקיה חוגגת עליה היסטורית אחרי 0:3 על סין, ברזיל עזרה עם 2:5 על קוסטה ריקה

נבחרת איטליה פחדה כל כך שגורלה בבית ז' יהיה כשל צרפת וארגנטינה, שלא עברו את הבתים המוקדמים שלהם, והחשש הזה בהחלט יכול היה להתממש היום לאור יכולה החלשה במשחק מול מכסיקו.

בדקה ה-35 הבקיע חארד בורגטי את ה-0:1 למכסיקו, שהיתה טובה, מאורגנת והתקפית. אם עד שער הפיגור, האיטלקים עוד תקפו וסבלו מהחמצות של כריסטיאן ויירי ופליפו אינזאגי, הרי שאחריו נלחצו השחקנים עוד יותר ופשוט שיחקו רע, כשלא היה רחוק שהמכסיקנים יגדילו את יתרונם. בצר לו, הכניס ג'ובאני טראפטוני בדקה ה-78 את אלסנדרו דל פיירו, שסידר לו בנגיחה תוך שבע דקות, די במזל למען האמת, תיקו 1:1 ועלייה מגומגמת לשמינית הגמר.

קרואטיה הולכת הביתה

קרואטיה הגיעה למשחק האחרון בבית המוקדם כשהיא יודעת שאם היא מנצחת, היא כמעט בטוח עולה לשמינית הגמר. גם תיקו היה עשוי להספיק. אבל הקרואטים, שהגיעו למקום השלישי במונדיאל הקודם, כשלו בהשגת המטרה ונכנעו 1:0 לאקוודור, שהשיגה על חשבונה את הניצחון הראשון אי פעם במונדיאל ונתנה בסך הכול הופעה טובה שמראה שיש לה עתיד.

המשחק נפתח בשליטה קרואטית, שלא תורגמה לשערים, ובחלק השני של המחצית הראשונה התפתח משחק שקול. בדקה ה-48 הבקיע אדיסון מנדז את היתרון האקוודורי, שהחזיק מעמד עד לסיום ושלח את קרואטיה הביתה עם שלוש נקודות בלבד.

ברזיל מדברת בחמישיות

ברזיל ידעה כבר אחרי שני משחקים שהיא עולה לשמינית הגמר ושתוצאת תיקו נגד קוסטה ריקה יבטיח לה מקום ראשון בבית המוקדם. אבל ברזיל לא שיחקה על תיקו ונתנה לאוהדיה ניצחון מלהיב 2:5, שנותן תקוות להמשך, במיוחד לאור המאזן המושלם שצברו הברזילאים עד כה.

קוסטה ריקה שיחקה פתוח והתקפי, ומי שעושה כך מול ברזיל נענש. שער עצמי של לואיס מארין (10), רונאלדו (13) ואדמילסון (37) העלו את ברזיל ל-0:3 מבטיח. קוסטה ריקה לא ויתרה, המשיכה לתקוף והצליחה לצמצם ל-3:2 מרגלי פאולו וונצ'ופה (39) ורונאלד גומז (56).

אבל ברזיל של היום לא נתנה לשום דבר להפריע לחגיגה והוסיפה שניים משלה: ריבאלדו (62) וג'וניור (64) קבעו את תוצאת המשחק והראו למה מסוגלת ברזיל כשנותנים לה לשחק. הבעיה היא, שגרמניה, איטליה ושות' עשו קריירה מלמנוע מהיריב לשחק, ומול הנבחרות האלה תיבחן בהמשך ברזיל.

העפלה טורקית היסטורית

טורקיה חוגגת עלייה ראשונה בתולדותיה לשמינית גמר המונדיאל, אחרי שניצחה היום את סין החלשה 0:3. הסינים, שסיימו את השלב המוקדם בלא שער זכות (לא נורא, הם בחברה טובה), כבר ידעו שהם מחוץ לתמונה. הטורקים, מבחינתם, היו צריכים לנצח בהפרש גדול ככל האפשר ולקוות לניצחון ברזילאי על קוסטה, כדי להשתוות לקוסטה ריקנים בסך הנקודות ולעבור אותם במאזן השערים.

הטורקים עשו את שלהם כבר בפתיחה, כשחסן שאש (6) ובולנט קורקמז (9) קובעים 0:2 מוקדם. אומיט דבאלה הוסיף את השלישי בדקה ה-85, כשהסינים מאבדים בשל כרטיס אדום את שאו ג'יאיי (59).

הבשורה על הפסדה של קוסטה ריקה מול ברזיל נתנה אישור סופי לחגיגות הרגע ההיסטורי ברחובות טורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully