וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלובת העולם

11.6.2002 / 20:12

אלופת העולם ואירופה הולכת הביתה, דנמרק עלתה בסטייל, סנגל עלתה בשיניים, גרמניה עלתה ביעילות על חשבון קמרון המאכזבת ואירלנד עלתה כמו קבוצה

רבע מהדרך לשמינית הגמר כבר מאחורינו. ארבע נבחרות מתכוננות לשמינית הגמר, וארבע מתכוננות לציפורניים השלופות של העיתונות בארצותיהן. אבל אין ספק שידיעת היום היא שאחת המודחות העצובות היא לא אחרת מאלופת העולם, אלופת אירופה, המועמדת הבכירה, קבוצת החלומות - צרפת.

הכחולים השלימו הופעה מחפירה, בלי ניצחון ובלי שער זכות, והפכו לאלופת העולם השנייה בלבד בהיסטוריה שאינה מעפילה לשלב השני. גרמניה סתמה הרבה פיות בניצחון תכליתי על קמרון המאכזבת, אירלנד עשתה היסטוריה פרטית ודנמרק אותתה על כוונותיה כשהדיחה את אותה צרפת בוכיה.

משיח לא בא

במשחק המרכזי של בית א' התייצבה אלופת העולם למשחק ההזדמנות האחרונה. לראשונה במונדיאל הנוכחי עלה בהרכב הצרפתי זינדין זידאן, המושיע, הגואל, האיש שכביכול בגלל היעדרו נראתה צרפת כעדר בלי רועה במשך 180 דקות. אחרי המשחק היום, אין לצרפת ברירה אלא לחפש תירוץ אחר. זידאן היה חלש, אבל איתו או בלעדיו החליטו אלוהי הכדורגל להוכיח שיש גבול כמה יכולה נבחרת להיחשב לגדולה עם יכולת כיבוש עלובה כזו.

לצרפתים היו יותר הזדמנויות, אבל כולן הסתיימו בידיו של השוער הדני תומאס סורנסן או בחוץ. דנמרק, לעומת זאת, התגוננה בצורה מסודרת וניצלה את שתי הזדמנויותיה הממשיות. בדקה ה-24 השאיר כיסוי גרוע של וינסנט קאנדלה את דניס רומדאל חופשי לגמרי, ובארתז הוציא גלולה מרה מהרשת. שאר המחצית התאפיינה בהזדמנויות צרפתיות שחסר להן גרוש - של דיוק או תחכום - ללירה של הגול.

במחצית השנייה, אותו סיפור. צרפת מחמיצה, דנמרק עוקצת, ושוב בסיוע מחדל הגנתי. בתום מתפרצת של דנמרק העביר יספר גרונקיאר כדור רוחב, מרסל דסאי החליק במקום להרחיק, ויון דאל תומאסון הצטרף (באופן זמני) למירוסלאב קלוסה בראש טבלת מלך השערים עם 4 כיבושים. צרפת עוד ניסתה לעשות משהו, אבל מבטו המבויש של טרזגה לאחר אחת מהחטאותיו אמרה הכל - פשוט פאדיחה. צרפת הולכת הביתה. דנמרק נוסעת לניגאטה, יפן, כדי לפגוש את סגנית אלופת בית המוות בית ו'), שזהותה תתברר מחר.

השחיטה שהפכה למותחן

המשחק המקביל החל כשחיטה והסתיים כמותחן קלאסי. סנגל, ללא ספק הנבחרת המפתיע של המונדיאל, עלתה ליתרון 0:3 לאחר מחצית אחת בלבד, ודרכה לשמינית הגמר נראתה סלולה -אולי אפילו מהמקום הראשון. את השער הראשון כבש חלילו פאדיגה בפנדל, לאחר ספק הכשלה של הכוכב הסנגלי אל חאדג'י דיוף. כעבור שש דקות הוכפל היתרון. אלבארו רקובה איבד כדור באמצע המגרש, וכעבור מתפרצת מהירה נעץ פאפה בובה דיופ את הכדור ברשת.

העניין הזה של הבקעת שערים מצא חן בעיני בובה דיופ - האיש שהכניע את צרפת במשחק הפתיחה - ובדקה ה-38 הוא עשה זאת שוב, בכדור שניתז מן המשקוף אל מאחורי הקו ולא הגיע כלל אל הרשת. הסיפור נראה גמור.

למחצית השנייה עלתה אורוגוואי בטירוף. דייגו פורלאן (מהספסל של פרגוסון) החליף את מרקו רומרו, וריצ'ארד מוראלס החליף את סבסטיאן אברו. דקה מפתיחת המחצית זה התחיל. דאריו סילבה בעט לשער, שוער סנגל טוני סילבה הדף, ומוראלס המחליף הוציא את המאמן שלו גאון. 3:1. דקה 69: פורלאן כובש בפצצה מ-20 מטר ומצמק להפרש שער אחד בלבד. כעבור תשע דקות מבזבז פורלאן הזדמנות גדולה להשוות.

סנגל החלה לבזבז זמן ואת המחיר שילם פאדיגה, שקיבל צהוב ויחמיץ את השמינית. בדקה ה-88 הוכשל המחליף המצוין מוראלס ברחבה, רקובה לקח את הפנדל על עצמו והשווה את המשחק. לאור הפסדה של צרפת, שער ניצחון של אורוגוואי היה מעלה אותה לשמינית. בתוך תוספת הזמן זה כמעט קרה. בעיטה של אורוגוואי נהדפה בקושי על ידי קאריני, שנשכב על הדשא, ומשני מטרים נגח מוראלס החוצה. סנגל עלתה בתום מאבק אדירים, ותיסע לאויטה שביפן כדי לפגוש את אלופת בית המוות. אורוגוואי נשארת עם הכבוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מופע האימים של איש המשרוקית

המנה העיקרית בכפולה של אחר הצהריים הפגישה נבחרת שרובנו אוהבים לתעב (גרמניה כמובן) עם אחת שרבים מאיתנו דווקא מסמפטים עוד מאיטליה 90' (קמרון, אלופת אפריקה ואלופה אולימפית בשבילכם). ניצחון של קמרון והיא בשמינית הגמר. תיקו, והיא תלויה בהפרש שתשיג אירלנד מול ערב הסעודית. לגרמניה מספיק תיקו בזכות הפרש השערים המציון, פרי ההתעללות בערב הסעודית (0:8).

אבל במקום מותחן כדורגל קיבלנו הצגה של האיש עם המשרוקית, נייטו לופז הספרדי, שהחליט לקבוע שיא בשליפת כרטיסים ולא נח עד שרשם 16 (!!) צהובים ושני אדומים. המשחק אמנם היה מתוח ונוקשה, אבל כמחצית מהכרטיסים ששלף לופז לא נראו מוצדקים. לקראת תום המחצית הראשונה, שעמדה בסימן שליטה של הקמרונים הטכניים אך לא תכליתיים, הורחק קרסטן ראמלו הגרמני בצהוב שני לאחר שהכשיל את סמואל אטו על סף הרחבה.

במחצית השנייה, דווקא ביתרון שחקן, איבדה קמרון את היוזמה ושילמה את מלוא המחיר. בדקה ה-50 החליט הסקורר מירוסלאב קלוסה שהוא רוצה גם לבשל, העמיד את המחליף מרקו בודה לבד מול השוער, ובודה לא התבלבל ובעלה את המכונה הגרמנית ליתרון. בהמשך נרשמו בעיקר עוד כרטיסים, מגמה שהגיעה לשיאה בדקה ה-77 בצהוב שני לפטריק סאפו הקמרוני, דבר שאיזן את יחסי הכוחות מבחינה מספרית.

קמרון המשיכה לבזבז הזדמנויות וגרמניה המשיכה להפגין את יעילותה הטיפוסית. קלוסה ניצל את ההזדמנות היחידה של גרמניה בכל המחצית כשנגח משישה מטר לאחר הגבהה של מיכאל באלאק ושלח הביתה את הנבחרת האפריקאית המבטיחה ביותר ערב המונדיאל. גרמניה תפליג לה לסוגוויפו, קוריאה, כדי לחכות לסגנית האלופה של בית ב'.

עיניים איריות מחייכות

במשחק המקביל עלתה נבחרת אירלנד מול שק החבטות של הבית כשהיא צריכה ניצחון בהפרש שני שערים כדי להבטיח עלייה לשלב הבא בלי קשר לתוצאה בין גרמניה לקמרון. הבעיה הייתה שאירלנד מעולם לא כבשה יותר משער אחד במונדיאל. זה היה פעם. רובי קין העלה את נבחרת האי הירוק ליתרון כבר בדקה השביעית, ובמהלך שאר המחצית ניסתה נבחרת אירית לחוצה להתגבר על אימת ההיסטוריה ולהשלים את המשימה. שערו של קין היווה היסטוריה בפני עצמו, שכן קין הפך לאירי הראשון הכובש יותר משער אחד במונדיאל אחד. לערב הסעודית דווקא היו הזדמנויות במחצית זו, אבל הסעודים לא השכילו לנצלן.

במחצית השנייה החליף ניאל קווין את איאן הארט באירלנד, ונבחרת ירוקה משוחררת יותר מימשה את יתרונה. בדקה ה-63 הגביה הקפטן סטיב סטונטון כדור חופשי לרחבה. גארי ברין החליק קדימה, דחק רגל, והסיר מאירלנד את קללת השער הבודד. בדקה ה-83 הטביעה אירלנד חותמת רשמית על החגיגות באי האזמרגד, בעזרתו האדיבה של השוער הסעודי מוחמד אל דאייה, שהדף בעיטה חזקה של דמיאן דאף היישר לתוך השער.

בסיום המשחק התברר ששתי הקבוצות בעטו לשער תשע פעמים כל אחת, ומצאו את המסגרת חמש פעמים כל אחת. אבל האירים מצאו גם את הרשת שלוש פעמים, הסעודים אפילו לא פעם אחת, ולכן ימשיכו חניכיו של מיק מקארתי לשמינית הגמר מול אלופת בית ב', ואילו הסעודים יחזרו למדבר עם רשת נקובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully