וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא גינס

11.6.2002 / 16:20

באירלנד יוכלו לשתות הרבה 'סטאוט' אחרי הניצחון 0:3 על ערב הסעודית ולקראת המפגש הצפוי עם ספרד בשמינית הגמר. מישהו זוכר בכלל את רוי קין?

נבחרת אירלנד היתה צריכה ניצחון מול ערב הסעודית כדי להעפיל לשמינית הגמר. האירים עשו את שלהם עם ניצחון 0:3 וסיימו את השלב הראשון ללא הפסד ועם הרבה תקוות להמשך. היתה זו הפעם הראשונה בשלוש הופעותיהם בטורניר, בה מבקיעים האירים יותר משער אחד במשחק.

אילנד הורידה מעצמה הרבה לחץ כאשר כבשה מרגלי רובי קין כבר בדקה השביעית. במחצית השנייה כבשו גארי ברין בדקה ה-62 ודמיאן דאף בדקה ה-87 והשלימו את החגיגה ואת הסיפור האומלל של ערב הסעודית בטורניר.

אירלנד סיימה שנייה בבית ותשחק בשמינית הגמר ככל הנראה מול ספרד, שאם לא יקרה דבר לא צפוי תסיים ראשונה את הבית שלה. הסעודים יסעו הביתה עם שלושה הפסדים ועם 12 שערי חובה וללא שער זכות.

מחצית ראשונה: רובי קין פותח במסכת ההבקעות

דקה שביעית, רובי קין מעלה את אירלנד ליתרון והופך לשחקן האירי הראשון אי פעם לכבוש יותר משער אחד במונדיאל. התקפה אירית מצד ימין, סטיב סטונטון שולח מהמרכז לגארי קלי שמגביה לרחבה הסעודית. רובי קין מחכה לכדור 10 מטרים מהשער של סעודיה. החלוץ האירי בועט מהאויר לפינה הימנית, 0:1 לאירלנד.

דקה 11. האירים מפעילים לחץ על השער הסעודי וזוכים בשלוש קרנות רצופות.

דקה 14. הסעודים מצליחים לבעוט בפעם הראשונה לשער. רדהא טוקאר יורה, הכדור יוצא החוצה.

הסעודים מתחילים לצאת מההלם. דקה 22 בעיטה של עבדול-עזיז אל-חאתרן לא נכנסת פנימה. הסעודים ממשיכים ללחוץ ומשיגים שתי קרנות בזו אחר זו. לידי כיבוש הם לא מגיעים בשלב זה.

דקה 31. הזדמנות לאירלנד להגדיל את היתרון, אבל נגיחה של מאט הולנד חולפת מעל השער הסעודי.

דקה 40. נוואף אל-טמיאת מנסה להפתיע את האירים בעיטה מרחוק. הכדור עובר ליד קורת שערו של שיי גיבן. שלוש דקות מאוחר יותר נוואף אל-טמיאת מנסה שוב בבעיטה חופשית, אבל עדיין לא מצליח לכבוש.

השופט נדויה פאלה מסנגל מסיים את המחצית הראשונה. שער אחד של רובי קין מוריד את האירים ליתרון בהפסקה. האירים החזיקו יותר זמן בכדור (57%), בעטו 3 פעמים בלבד לעבר השער הסעודי, לעומת 5 בעיטות של הסעודים. 16 עבירות במחצית הראשונה (11 של האירים, 5 של הסעודים).

מחצית שנייה: האירים חותמים את החגיגה

חילוף ראשון במשחק כבר בפתיחת המחצית השנייה, ניאל קווין מחליף את איאן הארט בנבחרת אירלנד.

דקה 49. רובי קין קרוב להגדיל את התוצאה לזכות האירים ולכבוש את שערו השלישי בטורניר, אבל הבעיטה שלו מתוך הרחבה מחטיאה במעט את השער הסעודי.

דקה 61 כרטיס צהוב ראשון במשחק לנוואף אל-טמיאת לאחר פגיעה בקילביין.

דקה 63 ואירלנד עולה ל-0:2. כדור חופשי מצד שמאל שמעלה סטיב סטונטון ליד קו האורך של המגרש בכיוון הרחבה, גארי ברין מקדים את ההגנה ודוחק עם הרגל לפינה השאלית הנמוכה. אירלנד לראשונה בתולדותיה כובשת שני שערים במשחק אחד בגביע העולם.

שני חילופים בערב הסעודית בדקה ה-67. עבדאללה ג'מעאן אל דוסארי מחליף את עבדאללה סולימאן. מוחמד אל-שלהוב במקומו של עבדול-עזיז אל-חאתרן.

דקה 79. אחמד דוחי אל דוסארי מחליף בסעודיה את מוחמד אל ג'האני. גם האירים מבצעים חילוף - ג'ייסון מקאטיר מחליף את גארי קלי.

דקה 87, האירים ממשיכים בחגיגה בדרך לשמינית הגמר ומגדילים את התוצאה. דמיאן דאף מקבל כדור באגף שמאל ממאט הולנד, נכנס לרחבה ובועט לכיון השער. השוער הסעודי מוחמד אל-דאייה שומט את הכדור, 0:3 לאירלנד.

סיום המשחק. במחצית השנייה מתאזנים יחסי הכוחות. האירים מסיימים את המשחק עם 51% החזקה בכדור. שתי הקבוצות בעטו 9 פעמים לשער ופגעו 5 פעמים במסגרת. ההבדל הגדול - האירים סיימו 3 פעמים עם הכדור ברשת, הסעודים בלי אף אחד.

ההרכבים

אירלנד: שיי גיבן; איאן הארט, סטיב פינאן, גארי קלי, סטיב סטונטון, גארי ברין, מארק קינסלה, מאט הולנד, דמיאן דאף, רובי קין, קווין קילביין.

ערב הסעודית: מוחמד אל-דאייה; עבדאללה סולימאן, חוסיין סולימאני, מוחמד אל ג'האני, רדהא טוקאר, פאוזי אל-שאהרי, נוואף אל-טמיאת, חמיס אלוארן אל דוסארי, עבדול-עזיז אל-חאתרן, איברהים אל שהראני, אל חסן אל-יאמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully