וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוי קין קילל את המאמן ונזרק מהנבחרת

23.5.2002 / 14:36

קפטן מנצ'סטר יונייטד ונבחרת האי הירוק נשלח הביתה בעקבות צעקות וקללות על המאמן מקארת' במהלך שיחה שנועדה לטהר את האווירה

רוי קין, קפטן מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אירלנד, נזרק ממחנה האימונים של הנבחרת האירית בסאיפן. ההחלטה המדהימה, שמשאירה את נבחרת אירלנד ללא מנהיג וללא סיכוי רב לעבור את השלב הראשון, באה בעקבות קללות וצעקות שהטיח קין במאמן הנבחרת מיק מקארת'י, במהלך שיחה שנועדה לטהר את האווירה. האווירה נזקקה לטיהור בעקבות הביקורת החריפה שהטיח קין בתנאי האימון של הנבחרת ושאר גורמים סביב הנבחרת - כולל מריבה עם מאמן השוערים במהלך אימון שלשום.

פיפ"א אמנם הודיעה שתאפשר להחליף שחקנים פצועים בסגל עד 24 שעות לפני משחקה הראשון של כל נבחרת, אולם הבהירה שהמקרה הנוכחי אינו נופל תחת הגדרה זו. פירושו של דבר הוא שאירלנד תאלץ לעבור את המונדיאל - כמה שהיא תצליח להשתתף בו - עם 22 שחקנים, במקום 23.

המאמן מקארת'י לא התרגש מעובדה זו ואמר: "זו החלטה עצומה. אני מעדיף לנסוע למונדיאל עם שחקן אחד פחות מאשר עם שחקן שמתייחס אליי בזלזול שכזה. כבר כמה ימים שיש במחנה תחושה לא נוחה. היום התבקשתי להגיב על הערות שהוא השמיע בראיון לעיתון. אני לא מוכן לעבור את כל הטורניר במשחקי תקשורת, אז כינסתי פגישה כדי לטהר את האווירה. לצערי השיחה הידרדרה לקרב עלבונות. לא אסבול שידברו אליי בצורה כזו".

"השפיות שלי חשובה מהמונדיאל"

מקארת'י הודה שקין הוא שחקן גדול, אבל טען שהוא מהווה השפעה שלילית. ביקשתי ממנו, כקפטן, לומר לי את דעותיו, והייתי מוכן להיות סביר והגיוני. אני יודע שזה אחד הסיפורים הגדולים של המונדיאל, אבל אני שלם עם החלטתי במאה אחוז".

קין הודיע אמש שיפרוש מכדורגל אחרי המונדיאל בגלל ש"נמאס לו", ואתמול פורסמה בוואלה ידיעה על כך ששלשום הודיע קין במפתיע שלא ייסע ליפן בגלל מה שכינה "סיבות אישיות". אמנם הוא חזר בו מהודעה דרמטית זו לאחר ששוחח עם מספר אנשים, ביניהם מאמנו ביונייטד אלכס פרגוסון, אבל כנראה שהפעם לראשי הנבחרת האירית נמאס ממנו.

כשנשאל על הודעות הפרישה שלו אמר קין "השפיות שלי חשובה יותר מהמונדיאל. הנסיעה הזו היא רק קצה הקרחון. בעיקרון, פשוט נמאס לי מדברים מסוימים". קין זעם על מצבו של משטח האימונים בסאיפן, אותו כינה "קשה כמו אבן". "ראיתם את המגרש ואני לא פרימה דונה. המשטח, סידורי הנסיעה, לעבור בשדה התעופה בדרך לכאן, זה היה שילוב של דברים. אני לא יכול להעלות בדעתי אף נבחרת, כולל כאלה מארצות במצב הרבה יותר גרוע, משחקת על משהו כזה. אני לא חושב שזה יותר מדי לבקש, רק מגרש שבכלל השקו אותו", אמר הקשר בן ה-30.

קין, שטען גם כי שחקנים בנבחרת כבר נפצעו בשל מצבו של מגרש האימונים, התפלא שלא היו עוד פציעות, אבל אמר "תנו לזה קצת זמן. אבל אתם יודעים, אנחנו הנבחרת האירית. זו בדיחה. אנחנו לא צריכים לצפות ליותר מדי".

האוהדים חלוקים בדעתם, סוכני ההימורים לא

באירלנד ובאנגליה, שם כבש הסיפור את כל הכותרות, עוררה הפרשה מחלוקת בקרב האוהדים. היו כאלה, כמו פרנסיס וולש-קמיס, מעצב אתרים בן 25 שעומד לטוס ליפן לראות את הטורניר, שאמר "הרגשתי כאילו מישהו מת. זה פשוט נורא. בלי קין אנחנו מבדים את הכוח המניע שלנו. מי יעשה את התיקולים החשובים במרכז השדה? ההתאחדות שלנו אידיוטים".

אבל היו גם כאלה, כמו מאמנה הקודם של אירלנד, ג'קי צ'רלטון, שחשבו שהצדק דווקא עם מקארת'י. "אני חושב שכשרוי יישב ויחשוב, יהיו לו לא מעט חרטות. לא עוזבים מונדיאל בצורה כזו. עכשיו הוא יחזור הביתה, ואיך אנשים יתייחסו אליו?" עם זאת, גם צ'רלטון ציין את יכולתו הגבוהה של קין. "הוא אחד השחקנים הטובים בעולם. הוא מבקיע, הוא מתמקם, ויש לו מנוע נפלא".

גם אוהדים לא מעטים של אירלנד אמרו שאמנם קין הוא שחקנה החשוב ביותר של הנבחרת, אבל מורל הקבוצה קודם לכל, ואין לסבול מצב שבו שחקן אחד מסית את כל הקבוצה נגד המאמן והנהלת הנבחרת.

יהיו מי שיאמרו שכל זה משנה, שכן סיכוייה של אירלנד לעלות מבית הכולל את גרמניה וקמרון היה נמוך גם כך. אבל גורם אחד לא הותיר ספק באשר לדעתו לגבי השפעת הפרשה על סיכויי הצלחתה של אירלנד. סוכנות ההימורים הנודעת של ויליאם היל מיהרה לשנות את יחס ההימורים על זכייה של אירלנד בגביע העולם מ-80:1 ל-100:1.

סטיב סטאונטון, מגן אסטון וילה, יחליף את קין בתפקיד הקפטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully