וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הרי רק גמר גביע הטוטו

14.5.2002 / 20:23

גמר גביע הטוטו - לא ארוע מאוד מרגש, אבל בכל זאת גמר מפעל רשמי בישראל ובטח הדבר הכי דומה לכדורגל שהיה ליום שלישי להציע לחובב הדשא המצוי – לא שודר בטלוויזיה. למה? כי אנחנו חיים במדינה, שבכל הקשור להגנה על זכויות הציבור, היא עולם שלישי לכל דבר.

טלעד, אחת מזכיינות ערוץ 2 רכשה מבעוד מועד את הזכויות לשידור המשחק, שאת תאריך קיומו (הרי זה "רק גמר גביע הטוטו") אפשר היה לברר עד לפני זמן לא רב מקסימום אצל מגדת עתידות. כך יצא שטלעד, שאינה משדרת בימי שלישי נתקעה עם זכויות שידור למשחק אותו לא יכלה לשדר.

מה עושים בטלעד? מנסים כמובן למכור את זכויות השידור. אבל למי? בקשת, שמשדרת בימי שלישי, אמרו לא בנימוס ונשארו עם ורדה רזיאל ז'קונט. בערוץ 1, שחי על שידורי ספורט מרכזיים, גמרו את התקציב מזמן על מכבי ת"א, החבילה המצומקת של שידורי המונדיאל (כל 8 המשחקים), גביע המדינה וגמר גביע אופ"א. מה נשאר? ערוץ הספורט, הבית הטבעי של משחק שלא ממש מדיר שינה מעיני תושבי ישראל, אבל מסוגל בהחלט להושיב יותר מכמה מכורים מול המסך. מגעים אכן התקיימו, אבל מערכת היחסים בין טלעד לערוץ הספורט, שאינה מן המשובחות בביצת התקשורת הישראלית (מי שממש מתעניין יכול להציץ בטור "רואים שזה טלעד" מה-3.3), וההרגל של חבורת טנזר לקבל פירורים שכאלה בחצי חינם, השאירו אותנו עם לוח שידורים מפואר, שכולל שייט יאכטות מאוקלנד ותחרות החלקה על הקרח. שנצטנן לנו לקראת הקיץ החם שמחכה לנו.

עד כאן עלילות עוד מיני פרשיית שידור/אי-שידור, אחת מיני רבות (משחקי נבחרת, קבוצות ישראליות באירופה), שהופכת את הספורט הישראלי בכלל ואת הכדורגל בפרט, לעולם שבעליו, הקהל, נשאר בדרך כלל עם משהו ארוך ומוצק להחזיק בידו. הפתרון, גם כאן, צריך להגיע מכיוונם של נציגי הקהל זה, וכאלה יש, או צריכים להיות, רק במקום אחד - כנסת ישראל. חקיקה פשוטה, שעל מנת להעבירה, יצטרך השר וילנאי לקצץ רק 4.7 אחוז מהזמן שהוא מבלה מול מצלמות הטלוויזיה, ושתקבע כי בכל הסכם למכירת זכויות שידור של אירוע ספורט, שאינו ארוע פרטי, משמע - הנו מוצר ציבורי לכל דבר, יכלל סעיף שמחייב את הרוכשים לקיים את שידור המשחק/תחרות בכל תנאי. יש להם משבצת שידור, אין להם משבצת שידור, יש קונים אין, אין קונים – או שישדרו או שיעבירו את הזכויות למישהו אחר שישדר. אם הם ירוויחו או יפסידו מזה כסף זאת רק בעיה שלהם.

לחקיקה מעין זו תהיה גם תופעת לוואי חיובית. ברוני אמצעי התקשורת, שכידוע לכל, לא מקשטים את המילון ליד המונח "פראיירים", ייאלצו את בעלי זכויות השידור – ההתאחדות לכדורגל, להתחייב למועד שייקבע זמן רב מראש ויאפשר להם להיערך כמו שצריך לשידור או למכירת הזכויות. והתאחדות החביבה שלנו, כל שינוי שיכריח את החברים של גברי לחשוב קצת מעבר לשבוע הבא, יכול להיות רק שינוי לטובה.

ועד אז? לא נורא, זה הרי רק גמר גביע הטוטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully