וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א: יוהאנסן קורא לדחות הבחירות לנשיאות

12.5.2002 / 16:42

נשיא אופ"א, המכהן גם כסגן נשיא פיפ"א, קורא לדחות את הבחירות לנשיאות ההתאחדות העולמית בשל ההאשמות נגד הנשיא בלאטר

נשיא אופ"א לנארט יוהאנסון קורא לדחות את הבחירות לנשיאות פיפ"א עד שתתבהר התמונה בנוגע לשערוריית הכספים בה מעורב הנשיא המכהן, ספ בלאטר.

חמישה מסגני הנשיא בפיפ"א, כולל יוהאנסן עצמו, פתחו בשבוע שעבר בהליכים משפטיים נגד בלאטר בן ה-66 באשמת הונאה, ניהול כושל, הטבות למקורבים, ותשלומים בלתי חוקיים. את המאבק המשפטי מובילים יוהאנסן ונשיא התאחדות הכדורגל האפריקאית, עיסא האיאטו, שהוא המתמודד היחיד מול בלאטר בבחירות לנשיאות ההתאחדות העולמית, שנועדו להיערך בסיאול ב-29 במאי, יומיים לפני פתיחת המונדיאל.

בראיון לשבועון זונטאג צייטונג, אמר יוהאנסון כי הוא מאמין שעדיף לדחות את הבחירות עד שהנושא יטופל. "אחרי כל החשדות שהתעוררו, הדבר הטוב ביותר יהיה לדחות את הבחירות". יוהאנסון הוסיף כי אינו יודע אם תקנון פיפ"א מאפשר דחייה שכזו, וכי יש לברר את העניין. עוד הוסיף נשיא אופ"א כי ישקול להתפטר מתפקידו כסגן-נשיא פיפ"א אם בלאטר ייבחר שוב.

בינתיים נודע כי מזכ"ל פיפ"א, מישל זן-רופינן, שהדו"ח הפנימי שלו הוא שחשף לראשונה את החשדות נגד בלאטר, הודח למעשה מכל תפקידו בארגון, לאחר שכל סמכויותיו נשללו. על פי הצעה שהעלה עוד סגן נשיא, חוליו גרונדונה מארגנטינה, נשללו מזן-רופינן כל סמכויותיו הכספיות בארגון.

בלאטר עצמו יתייחס להאשמות נגדו ביום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully