וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השופטים: השבוע ייחקרו מפעילי ההימורים

12.5.2002 / 6:46

שחקנים יוזמנו למסור עדות, אבל החוקרים מדגישים שחקירת הפרשה תמשיך להתמקד בשופטים; אלנקווה שוחרר למעצר בית ("הארץ" ו"ערוץ 5")

עיתון "הארץ" מדווח כי בפרשת שופטי הכדורגל תתמקד המשטרה השבוע במהמרים ובעיקר באלה שהפעילו את הבנקים להימורים. בימים הקרובים יעצרו כמה מהמרים והכוונה לזמן לעדות גם כמה שחקני כדורגל, בהווה ובעבר, שהיו מעורבים או שידעו על נושא ההימורים ועל השוחד ששולם לשופטים על מנת שיטו את תוצאות המשחקים.

באגף החקירות מדגישים, כי בשלב הזה אין כוונה לעצור שחקני כדורגלן וכי החקירה כולה מתמקדת בשופטים. עוד מציינים קציני חקירות בכירים, כי החקירה, שמתנהלת ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות, לא תתפרס לכל תופעת ההימורים בספורט, הגם שידוע לחוקרים כי התופעה הזאת מגלגלת מיליארדי שקלים בהימורים לא חוקיים. ואולם, לדברי קציני המשטרה, נסיון כזה להתמודד עם התופעה כולה היה מנטרל ומשבית את כל היחב"ל ובמציאות הקיימת, המשטרה לא יכולה להרשות זאת לעצמה.

במשטרה מעריכים כי היום ישוחרר השופט בריק תחסין למעצר בית. גם השופט יריב מעתוק ככל הנראה ישוחרר. שופטת בית המשפט השלום בת"א אמרה במהלך הדיון להארכת מעצרו של מעתוק: "במסגרת חקירה נרחבת ומסועפת בעניין הטיית תוצאות משחקי כדורגל בליגות השונות בתמורה לקבלת שוחד כספי, נעצר ב- 5.9 החשוד יריב מעתוק. חשיבותה של החקירה רבה היא בעיני לאין שיעור כי זכאים אזרחים המדינה, אוהדי המשחקים השונים, שיצפו במשחק ספורטיבי ושתוצאותיו יהיו תוצאות אמת ולא במשחקים אשר עוותו ותוצאותיו אין אמיתיות, בשל תאוות בצע של שופטי המשחק או בעלי תפקידים אחרים בו. אני רואה לנכון לציין שבחקירה בעלת אופי והיקף כחקירה זו נכון למצותה עד תום. נכון וחשוב לאפשר למשטרה למצות את החקירה ולכן אני מורה על מעצרו של החשוד מהיום לחמישה ימים".

בחזקת חף מפשע

השופט סבי אלנקווה שוחרר ביום שישי למעצר בית למשך חמישה ימים בתאנים מגבילים. בית המשפט המחוזי בפ"ת האריך אתמול את מעצרו של אלנקווה ב- 24 שעות נוספות בפרשה. על פי החשד היה מעורב אלנקווה בהטייתם של שלושה משחקים בליגת העל ב- 1998: עירוני ראשל"צ-הפועל ת"א, בני יהודה-עירוני אשדוד והפועל ירושלים-עירוני אשדוד.

מעצרו של בריק תחסין, שופט פעיל בליגה הלאומית, הוארך עד היום בצהרים. "משאני שוקלת על פי הדוח החסוי שהוגש לעיוני, נעתרת אני לבקשה באופן חלקי ומורה על הארכת מעצרו של החשוד על ליום ו', ה- 10.5 בשעה 13:00 בצהרים", כתבה השופטת נגה אוהד.

השופטת גם ציינה כי בשלב זה החשוד הוא בחזקת חף מפשע וכל מטרת המעצר היא לאפשר למשטרה להגיע לחקר האמת ובמקרה זה חקר החשדות הוא בעבירות שוחד והטיית משחקים. לאור זאת, החליטה השופטת להאריך את מעצרו עד להיום בשעה 13:00 בצהרים. בתוך כך נודע כי המשטרה מתכוונת לזמן בימים הקרובים לחקירה מספר שחקנים משלוש הליגות הבכירות, כמה יושבי ראש ואף מאמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully