וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרית גת זה לא בית"ר

רונן דורפן

6.5.2002 / 7:24

4,200 כרטיסים נמכרו למשחק בין מכבי פתח תקוה לבית"ר ירושלים. בגלל האיום הבטחוני הכביר של ארבעת אלפים ומאתיים צופים, משטרת ישראל, והאחים לוזון, וההתאחדות לא מוכנים להבטיח סיום הגון לעונת הכדורגל.

סיפור קצר על הדרך בה שומרים על טוהר מידות ספורטיבי בכדורגל הישראלי.

ראשונים קמים הלוזונים ומציעים להעביר את המשחק הביתי שלהם מול בית"ר ירושלים מהאצטדיון הביתי שלהם לרמת גן. למה? אולי חשבו שעשו כסף. אולי כי בעולם הספורט-ביזנס-פוליטיקה בישראל עדיף לעשות טובות לבית"ר ירושלים מאשר לקרית גת. עם כל הכבוד, היו"ר של קרית גת, אלמליח, זה לא ביבי ולא אולמרט.

ההתאחדות לכדורגל, שחשבה שהיא מתעסקת רק עם הלוזונים, קבעה שהמשחק, בגלל חשיבותו, צריך להיערך במגרש בפתח תקווה. שכבר אירח בעבר משחקי אליפות ויכול להכיל 6,500 או 7,000 צופים.

הלוזונים החליטו להילחם. הם הודיעו שהם לא מוכנים לקחת אחריות על המשחק מול בית"ר ואיימו על המשטרה "שהיא אחראית למעשיה". על מכבי תל אביב ומכבי חיפה והפועל תל אביב והדרבי מול הפועל פתח תקווה הם לוקחים אחריות. אם הם עצמם היו במאבק ירידה, הם היו משחקים בפתח תקוה, נגד כל קבוצה. אבל בשביל קרית גת או הפועל חיפה פשוט לא בא להם.

בגלל הבעיה הקטנה שהעלתה ההתאחדות לגבי הגינות, צריך איזשהו תירוץ, אז מה יותר אופנתי מטיעון של ביטחון. קובעים שהאיצטדיון לא מספיק בטוח לאכלס את כמות הצופים שרוצים להגיע למשחק. הגיון על פיו מנצ'סטר יונייטד לעולם לא צריכה לשחק בחוץ.

כמובן שבמדינת ישראל אי אפשר לסובב את המשטרה. היא מקבלת החלטות על סמך עובדות ומידע מודיעיני. בגלל זה יש לה חוקרים ובלשים ומומחים להערכות מצב. אז שולחים למשטרה פאקס מאוהדי בית"ר ירושלים שאומרים שהם יביאו 20,000 צופים לאצטדיון. אם המשטרה הייתה מנהלת ארכיון אבטחה, או שומרת עיתונים שלושה ימים, היא הייתה יודעת שהמידע הזה מופרך. מצחיק. בית"ר ירושלים, בעונות אליפות, מביאה אולי כמות כזו נגד הפועל תל אביב.

לא רק שכל. למשטרה גם יש אומץ ואינטגריטי. המשטרה לא סתם מתעלמת מאיומים. היא פשוט נכנעת להם. היא נותנת פרס למאיימים. אוהדי בית"ר מאיימים שהם יעשו בלגן? המשטרה תיתן להם לשחק ברמת גן במגרש נייטרלי.

להקה מתואמת ומושלמת של צביעות. כל אחד מושלם בתפקידו. הלוזונים בפוזה של "אנחנו משוגעים, אל תתעסקו איתנו". אברהם לוי וראשי בית"ר בדמעות תנין על בטחון האוהדים. העיתונות בפרסום לא ביקורתי של הערכות לגבי צפי הקהל. אוהדי בית"ר באיומים מגוכחים. ההתאחדות בדאגה העמוקה להגינות ספורטיבית. המשטרה בדאגה לבטחון האזרחים. שר הספורט באפס מעש. הכל מתוזמן בדרך לתוצאה שהיא ידועה מראש. משהו כמו 4,000 צופים. שלוש נקודות לבית"ר ירושלים (שהיא פשוט גדולה עם הגב אל הקיר).

על הציבור בישראל אי אפשר לעבוד כל הזמן, אבל פעמיים-שלוש בעונה אין שום בעיה. השבוע עושים את אותו דבר בדיוק למשחק שבית"ר אמורה לשחק בקרית גת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully