וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוגרפיה

27.6.2012 / 19:11

אריק זאבי הוא המדליסט האולימפי החמישי בתולדות מדינת ישראל, והשלישי בענף הג'ודו. אולימפיאדת לונדון תהיה הרביעית שלו והוא יגיע אליה בגיל 35. זאבי היה קרוב מאוד למדלית ארד אולימפית בסידני 2000, אבל הפסיד ליריב צרפתי בקרב על המדליה. לאולימפיאדת אתונה הוא הגיע אחרי שלוש זכיות באליפות אירופה והיה אחד הפייבוריטים לתואר - אחרי הפסד ליריב קוריאני הוא המשיך מבית הניחומים וניצח בקרב על מדלית הארד את אלקו ואן דר חסט ההולנדי.

מאחרי אולימפיאדת אתונה ועד היום, זאבי עבר תקופה של פציעות שמנעה ממנו לשמור על יציבות לאורך השנים. במשחקי בייג'ינג עוד ציפו ממנו למדליה אבל הוא איכזב כשניצח בקרב אחד והפסיד בשניים לפני שהודח. לאחר מכן נראה היה שהוא בדרך לפרישה, אבל כשנתיים לפני לונדון הוא החליט שהוא הולך על קמפיין אולימפי נוסף, למרות שהדעות מסביב היו חלוקות סביב העניין הזה.

ב-2011 הוא הצליח להשתיק את כל המבקרים שלו כשזכה במדליית הזהב בתחרות הגרנד סלאם במוסקבה והבטיח לעצמו מקום במשחקי לונדון. ב-2012 הוא הדהים כשזכה בפעם הרביעית בקריירה והראשונה מאז 2004 באליפות אירופה שהתקיימה ברוסיה. זו גם הייתה המדליה התשיעית שלו בקריירה באליפויות אירופה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully