וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון טבריה: שיא תחרות לפטריק טוואמבה

12.1.2012 / 11:26

הצרפתי קבע 2:07.30 שעות, שלושת הראשונים שיפרו את שיא המסלול. זוהר זמירו היה ראשון בין הישראלים עם 2:15.06 שע'

מרתון טבריה ה-35 במספר הוזנק הבוקר (חמישי) תחת גשם קל, אך תנאי מזג האוויר איפשרו לרצים לקבוע תוצאות מעולות, ושלושת המנצחים שיפרו את שיא המסלול. המנצח היה פטריק טוואמבה, הצרפתי ממוצא קנייתי, שקבע 2:07.30 שעות והפך למתחרה הראשון בארץ שיורד מ-2:08 שעות. ההישג הנהדר יזכה את טוואמבה במענק של 50 אלף דולר.

גם הקנייתי פרנסיס קיביווטס (2:07.32 שעות) והאתיופי בלאצ'ה כבדה (2:07.35 שעות) שהגיעו אחריו קבעו תוצאות מהירות משיא המרתון הקודם שעמד על 2:08.07 שעות.

זוהר זמירו, האתלט הישראלי היחיד עד כה שהבטיח את מקומו באולימפיאדת לונדון, סיים ראשון מבין הישראלים עם התוצאה השנייה בטיבה בקריירה שלו כשעצר את השעונים על 2:15.06 שעות.

וובה בריהון, שקיווה לקבוע את הקריטריון ללונדון שעומד על 2:15 שעות, פתח מהר מדי ואיבד כוחות בהמשך, לפני שסיים שני בין הישראלים עם 2:21.13 שעות. אסרט ממו היה שלישי בין הישראלים עם שיא אישי של 2:22.23 שעות. שיאן ישראל היילה סטאין פרש בקילומטר ה-22.

בין הנשים ניצחה האתיופית גידיי טילביט שקבעה 2:40.08 שעות. הראשונה בין הישראליות הייתה סווטלנה בחמנד שקבעה 2:54.00 שעות, ואחרי הגיעה לוריס מנדלוביץ' בת ה-52 שקבעה 2:58.57 שעות.

זימרו: "עם עבודה נכונה נגיע גם לשיא ישראלי"

זוהר זימרו שסיים ראשון מבין הישראלים ו-15 בדירוג הכללי, אמר בסיום: "בסך הכל היה בסדר גמור. מזג האוויר היה בסדר, קצת גשם ורוח אבל היה מצוין. אני קצת מאוכזב מבריהון שלא הצליח לקבוע את הקריטריון ואני מקווה שהוא יעשה את זה ברוטרדאם. המסלול היה מצוין, הארגון היה מעולה ואני מרוצה מהתוצאה שלי. אני עדיין סובל מרגישות בגיד האכילס וזה עוד לא עבר. אני עושה טיפולים תוך כדי ומקווה להיות טיפ טופ עד למשחקים האולימפיים כדי להגיע כשיר במיליון אחוזים. עם עבודה נכונה נגיע גם לשיא ישראלי".

וובה בריהון: "ציפיתי לעשות קריטריון ועד לקילומטר ה-38 הייתי בקצב של 2:15. אני מאוכזב אבל יש לי עוד הזדמנות ואני מקווה שאני אעשה את זה. אני אתכונן עכשיו לרוטרדאם. היום התחלתי קצת מהר, בסוף היה לי קר ולא הבנתי למה בורח לי הקצב. אני מאמין שבסוף אני אוכל להצטרף לזוהר זימרו".

אלופת ישראל סבטלנה בחמנד: "אני בהחלט מצפה שהתמיכה תגיע לפני ההישגים ולא אחרי שיש תוצאות בינלאומיות. הגעתי לתחרות אולי לא במיטבי, אני גאה בתואר שהשגתי ואני בשאיפה להגיע לתוצאות בינלאומיות. הייתי פצועה במשך תקופה ולא הייתי במיטבי מבחינה בריאותית. תקופה מסויימת לא הצלחתי לייצר אימונים מספיק טובים. אני בטוחה שאני יכולה לעשות תוצאות טובות יותר עם תמיכה הולמת, אפילו להישגים בינלאומיים".

האלוף מצרפת פטריק טוואמבה, ששבר את שיא המרתון וזכה בפרס כספי של 50 אלף דולר: "אני שמח מאוד להיות כאן. אני מודה לכם. בשנה שעברה הייתי קרוב לניצחון והפסדתי ב-1500 המטרים האחרונים. המירוץ היה מושלם, גם מזג האוויר. היה קר בהתחלה אבל זה הפסיק והתנאים היו נהדרים. אני מתכונן למשחקים האולימפיים. המינימום שלנו היה 2:10 שעות. השיא האישי שלי עד היום היה 2:08:55 והוא נקבע בשנת 2006".

יושב ראש הטוטו ווינר צחי פישביין אמר כי ההצלחה הגדולה של המירוץ עשויה לגרום בשנה הבאה להעלאת הפרס הראשון למי שישבור את השיא הבא, כשהכוונה היא להעניק פרס כפול של 100 אלף דולר.

עמוד לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully