וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחיל להיות אליל

12.1.2012 / 8:00

הדרבי המילאנזי מספק צ'אנס אדיר ליהלום של אינטר להראות שהוא באמת הכוכב הבא. 5 המשחקים המרתקים של המחזור, כולל ההזדמנות הכמעט אחרונה של ליאור רפאלוב

ההזדמנות של ריקי (מילאן – אינטר, ראשון, 21.45, ספורט 5 וספורט 1HD)

זה עבר בשקט יחסי בקיץ, אבל ההחתמה של ריקרדו אלברס תמורת 12 מיליון יורו היוותה את הרכש היקר ביותר של אינטר ב-2011/12. הארגנטיני בן ה-23 עלה יותר מדייגו פורלאן, מאורו סראטה ולוק קסטאניוס גם יחד, והדבר נבע ממלחמה קשה שניהל מאסימו מוראטי נגד ארסנל שהיתה קרובה מאוד להשיג את אלברס כיורשו של ססק פברגאס. ריקי העדיף את סן סירו על פני לונדון כי אהד את אינטר מילדותו, ואפילו קיבל מאביו חולצה בפסים שחור-כחול בגיל שש.

מבחינת הנראזורי, מדובר בהימור בקנה מידה לא קטן. כשרונו של אלברס פרץ רק בעונתו האחרונה במדי ולס סארספילד, שהיתה למעשה עונתו המלאה היחידה בקבוצה הבוגרת. הוא שחקן רב גוני שמסוגל למלא כמעט כל תפקיד בקישור ההתקפי, ולצד היתרונות שבדבר, עבור שחקן צעיר יש גם סכנות לא מעטות. אף אחד באינטר לא ידע היכן לשבץ אותו, ולכן לא מפתיע שאלברס בילה הרבה מאוד זמן על הספסל. הוא לא הרשים בהזדמנויות המעטות שקיבל, וחודשיים בלבד אחרי ההגעה לאיטליה החל סוכנו לדבר על מעבר אפשרי בינואר. ארסנל שוב נכנסה לכאורה לתמונה, וגם מנצ'סטר יונייטד הוזכרה כמועמדת, אם כי לא צריך להגזים בחשיבות הדיווחים שיצאו מסביבת השחקן עצמו.

אפילו השער החשוב לרשת טרבזונספור בליגת האלופות בשלהי נובמבר לא שינה את התמונה, והארגנטיני חזר לספסל, אבל בשבועות האחרונים חל המהפך המיוחל. במשחק האחרון של 2011 היה אלברס נפלא בניצחון 1:4 על לצ'ה, עם שער בכורה בליגה האיטלקית ובישול. במשחק הראשון של 2012 הוא השתפר אפילו יותר, הסתובב בכל פינה במגרש, סידר לדייגו מיליטו שער במסירת רוחב פנטסטית, ואינטר הביסה את פארמה 0:5. אסור להרחיק לכת במסקנות על סמך מפגשים מול יריבות כה נחותות, אבל בדרבי הגדול של מילאנו יש לאלברס הזדמנות לבסס את מעמדו. זה חשוב לו במיוחד כי ווסלי סניידר החלים מהפציעה וצפוי להיות בסגל. חזרתו של ההולנדי תגביל את חופש הפעולה של הארגנטיני, ואת הצ'אנס שלו הוא חייב לקחת כאן ועכשיו.

ריקי אלבארס שחקן אינטר. AP
הרכש היקר של אינטר העונה רוצה לבסס את מעמדו. ריקי אלברס/AP

ההזדמנות של תומר (מאיורקה – ריאל מדריד, שבת, 21.00, ספורט 5)

ההצגה של תומר חמד ב-1:6 המזהיר על סוסיאדד בגביע ביום רביעי הגיעה בעיתוי המושלם מבחינת החלוץ. החוד של מאיורקה לא מתפקד העונה כלל, ופרט לחמשת הפנדלים של חמד עצמו, יש לזכותה 10 שערי ליגה בלבד ב-17 משחקים עד כה. החתמתו של מרווין אוגונג'ימי הבלגי, שדחק בתחילת העונה את אליניב ברדה לספסל גנק, סיכנה את מעמדו של חמד, ולכן ההתפוצצות של הישראלי דווקא במשחק הבכורה של הרכש החדש קריטית שבעתיים. השילוב בין השניים נראה מבטיח, וכעת הם מקבלים את הבמה מול המובילה ממדריד, שניצחה ב-21 מ-22 המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות, והפסידה רק בקרב שעניין אותה יותר מכל.

עוד מימי סמואל אטו העליזים נחשבת מאיורקה ליריבה לא נוחה עבור ריאל. הסטטיסטיקה לא ממש תומכת בתדמית והניצחון הביתי האחרון על הבלאנקוס נרשם לפני שש שנים, אבל בעונה שעברה היתה מאיורקה הקבוצה שספגה הכי מעט שערים נגד ריאל, עם 0:0 בפלמה והפסד 1:0 בברנבאו. זה לא עזר לה יותר מדי כי היא לא כבשה, ומאז עזיבתם של אטו ודני גוויסה מתקשים בפלמה למצוא סקורר אמיתי. אפילו חואן אראנגו שכבש שלושה שערים לרשת ריאל במהלך הקריירה, עזב לפני שנתיים וחצי למנשנגלדבאך. העורף של ריאל נראה פגיע יחסית בתקופה האחרונה, ודי לראות את שני השערים הביזאריים מקרנות שספגה מול מלאגה כדי להבין שלחמד יש הזדמנות לא רעה לעשות כותרות חיוביות מאוד בשבת בערב. אם יצליח, הקריירה החדשה שלו בספרד תמריא לגבהים חדשים.

תומר חמד שחקן מאיורקה, מאחוריו שחקני ולנסיה חוגגים. Manu Mielniezuk, AP
ריאל סופגת מקרנות, לו יש משחק ראש טוב. אפשר לחלום על שער בברנבאו? תומר חמד/AP, Manu Mielniezuk

תמורתו של הברבורון המכוער (סוונסי – ארסנל, ראשון, 18.00, ספורט1)

סוונסי היא דוגמא קלאסית להבנת ההשפעה האפשרית של המאמן על הקבוצה. רק לפני שנה וחצי היא היתה הקבוצה המשעממת ביותר בליגת המשנה, עם פאולו סוסה הפורטוגלי על הקווים. לצד מאזן ההתקפה הגרוע ביותר בליגה היתה לה גם את ההגנה החזקה ביותר, וזה איפשר לה להיאבק על המקום בפלייאוף עד המחזור האחרון. כאשר בלקפול המלהיבה הקדימה אותה במקום השישי, כל המדינה נשמה לרווחה, וזה לא מפתיע – החבורה של איאן הולוויי הבקיעה אז 74 שערים לעומת 40 בלבד של סוונסי.

המזל שיחק לברבורים כאשר פאולו סוסה פותה לעזוב ללסטר בקיץ 2010, ובמקומו מונה ברנדן רוג'רס הצעיר, ששינה את התנהלות הקבוצה ב-180 מעלות. כאשר סוונסי עלתה דרך הפלייאוף בקיץ האחרון, היא כבר היתה קבוצה אהודה על ידי הצופים הנייטרלים, ומעניין במיוחד לראות כיצד בחר רוג'רס את השוער שלו. מעבר לכישוריו המצוינים בין הקורות, הועדף מישל וורם ההולנדי שנרכש מאוטרכט בזכות משחקו הטוב עם הרגליים. "עקבנו אחריו במשך זמן רב, והוא מתאים לסגנון שלנו. חשוב ששוער יהדוף כדורים, אך חשוב לא פחות שיידע לבנות את המשחק מאחור".

לפי הגישה של רוג'רס, אסור לשחקני ההגנה לבעוט כדורים ליציע. הם מחויבים למצוא פתרונות מסירה, גם במחיר של טעויות. כאשר סוונסי הפסידה למנצ'סטר יונייטד 1:0 לפני חודשיים, השער נבע משגיאה של המגן הקטלאני בעל השם הנפלא אנג'ל רנג'ל, ורוג'רס הצהיר: "אני אומר לו לקחת סיכון, ולכן אל תבואו בטענות אליו. תאשימו אותי". באופן סנסציוני למדי, היה זה ההפסד הביתי היחיד של סוונסי עד כה. למרות הניסיון לשחק כדורגל יצירתי, היא נהנית ממאזן הגנה הטוב בפרמיירליג במשחקי הבית, עם ארבעה שערי חובה בלבד ב-10 משחקים. המאזן הזה יעמוד למבחן מול קבוצה יצירתית נוספת במשחק שעשוי להיות כיפי במיוחד לצפיה, שלא לדבר על חזרתו של תיירי הנרי לפרמיירליג.

שחקן סוונסי מניפים את מאמנם ברנדן רוג'רס אחרי העפלה לפרמיירליג. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
גם השחקנים מעריכים את ההשפעה של המאמן על הקבוצה. ברנדן רוג'רס באוויר/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

הציטוט של 2011, הסיפור של 2012 (פ.ס.ז' – טולוז, שבת, 22.00)

את האמירה ההזויה ביותר בכדורגל העולמי ב-2011 סיפק מאמן טולוז אלן קזנובה, שמאס בשאלות העיתונאים על סגנון המשחק המשמים של קבוצתו. "אנחנו תקועים עם התווית הזו, כמו היהודים שהיו צריכים ללבוש את הצלב על השרוול", אמר לפני חודש המאמן במפגן עוצר נשימה של בורות, אם כי להגנתו יש לציין כי הוא לא התכוון לפגוע באיש. קזנובה רק הוכיח את היותו אידיוט, אם כי נאלץ בכל זאת להתנצל בהמשך.

כעת מגיעה קבוצתו, עם השוער הנהדר עלי אהמדה ששמר על רשת נקיה ב-10 משחקי ליגה העונה, לשמש תפאורה במשחק הבכורה של קרלו אנצ'לוטי בליגה הצרפתית. הקרנבל התקשורתי סביב הפריזאים לא יירגע במשך כל חלון ההעברות, שמות רבים נזרקים לאוויר, והשחקנים יודעים שהם נמצאים בקבוצה על זמן שאול. מה חושב, למשל, חאבייר פסטורה על האפשרות להחתים על המשבצת שלו את קאקה? כשהוא מחפש רכש בעשרות מיליונים, כדאי לאנצ'לוטי לבדוק את הסחורה מתחת לאפו בשבת ולהסתכל היטב על פרנק טבאנו. הקשר הנהדר של טולוז יחגוג החודש את יום הולדתו ה-23, והוא בשל לעבור לקבוצה גדולה הרבה יותר כדי להוכיח את כישוריו הנהדרים ולפלס את דרכו לנבחרת. בביקורו הקודם בפריס, אגב, טבאנו כבש, אבל טולוז הפסידה 2:1.

קרלו אנצ'לוטי מאמן פריס סן ז'רמן. רויטרס
טולוז לא תסכים לשמש תפאורה במשחק הבכורה שלו. קרלו אנצ'לוטי/רויטרס

רגע האמת של דאום ורפאלוב (אנדרלכט – קלאב ברוז', ראשון, 15.30)

מאז מונה כריסטוף דאום למאמן ברוז', התוצאות הוציאו את האוהדים מכליהם. אמנם הגרמני השיג חמישה ניצחונות בשישה משחקי ליגה, אבל כולם הסתיימו ב-0:1 קטן. דאום מעולם לא נחשב למאמן של בונקרים, וקבוצותיו הגרמניות בשנות ה-80' וה-90' דווקא הציגו כדורגל ראוותני למדי, אבל נכון לעכשיו בבלגיה לא יכולים לסבול אותו. אוהדי ברוז' גם לא מסמפטים במיוחד את ליאור רפאלוב. מאז החתמתו בקיץ על המשבצת של איבן פרישיץ' האהוד, הקשר הישראלי לא עונה על הציפיות הגדולות שהיו מוגזמות מלכתחילה לאור תג המחיר הלא מציאותי. בשבועות הראשונים בתפקיד העניק דאום הרבה הזדמנויות לרפאלוב. הישראלי פתח ברובם המוחלט של המשחקים, אולם לא השלים אף אחד מהם, וביציעים מעדיפים את ויקטור ואסקס הספרדי על פניו.

כעת מגיע המשחק הגדול שלו, במגרשה של היריבה המושבעת אנדרלכט, בקרב צמרת אמיתי. יתרונה של המארחת על פני ברוז' מסתכם בשלוש נקודות בלבד, וניצחון יהיה משמעותי מאוד מכל הבחינות. יש רק בעיה אחת "קטנה" – ברוז' לא ניצחה בבריסל מאז ה-0:2 בעונת 2004/05, אז היא גם חגגה את האליפות האחרונה שלה. זה רק הופך את האתגר למרתק יותר. שער ניצחון של רפאלוב ישכיח את הפתיחה הבעייתית ויהפוך אותו מיידית לאליל הגדול של העיר.

אגב, השבוע נערך בבלגיה משאל, ושתי היריבות זכו במקום הראשון כאהודות ביותר במדינה עם 21 אחוזים מהקולות לכל אחת. אנדרלכט גם הוכתרה לקבוצה השנואה בבלגיה, עם לא פחות מ-39 אחוזים מהקולות נגדה. המחקר גילה גם כי 93 אחוזים מהאוהדים שונאים את השיטה הנוכחית של הליגה שכוללת פלייאוף. מעניין אם זה יזיז משהו לראשי ההתאחדות...

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז'. GettyImages
שער ניצחון יהפוך אותו מיידית לאליל העיר. ליאור רפאלוב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully