וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון טבריה ה-35 ייצא לדרך ביום חמישי

11.1.2012 / 19:34

זוהר זימרו שהבטיח את מקומו בלונדון ינסה לרדת מ-2:18 ש'. בריהון וסטאין ינסו להשיג קריטריון אולימפי ולרדת מ-2:15 ש'

אירועי מרתון טבריה ה-35 נפתחו היום (רביעי) בצהריים עם מירוץ ההצדעה לצה"ל לעשרה קילומטרים. המנצח במירוץ היה איתי מגידי, שעצר את השעונים בזמן של 30:22 דקות. הערב התקיימה מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת ריצת המרתון המלאה שתוזנק ביום חמישי בבוקר.

יושב ראש איגוד האתלטיקה שלמה בן גל אמר במסיבת העיתונאים: "אני מקווה שמחר יהיה מזג אוויר טוב ויצטרפו עוד שני רצים לסגל האולימפי. וובה בריהון והיילה סטאין היו במחנה אימון בקניה ואני מקווה שהם יעשו את המינימום. גם זוהר זימרו נמצא פה וכבר עשה קריטריון. השנה הבאנו כ-35 רצים מהדרג העולמי הגבוה, 20 מקניה ו-15 מאתיופיה. רצים מ-27 מדינות משתתפים באירוע ואני מעריך שאם יהיה מזג אוויר טוב תהיה לנו ריצה מהירה".

זימרו, שחזר ממחנה אימונים בן שלושה חודשים באתיופיה, עידכן לגבי מצבו: "כשיצאתי למחנה האימונים לפני שלושה חודשים הייתה לי תכנית לחזור למרתון טבריה ולקבוע שיא ישראלי. משהו השתבש באמצע כי הייתה לי פציעה באמצע המחנה, ונאלצתי לחזור לארץ בטיפולים. בסופו של דבר חזרתי למחנה. אני רץ כאן קודם כל כדי לתת כבוד למרתון הזה וזו גאווה בשבילי להשתתף בו. אני מקווה שארד מתוצאה של 2:18 שעות ובנוסף שרצים ישראלים נוספים יצליחו להשיג את הקריטריון".

כדי להבטיח את מקומם בלונדון 2012 יצטרכו וובה בריהון והיילה סטאין לרדת מתוצאה של 2:15 שעות. יהיו מספיק רצים מחו"ל כדי למשוך אותם, והתקווה היחידה היא שמזג האוויר יהיה לצידם. גשמים, גם אם יהיו חזקים לא אמורים להפריע. הרצים חוששים בעיקר מרוחות מזרחיות על שפת הכנרת, שעלולות לפגוע בתנאים שלהם. אגב, שיא המסלול במרתון טבריה עומד על 2:08:17 שעות. אף אחד מהרצים המשתתפים לא קבע תוצאה מהירה מזה מימיו, אבל יש כאלה שהשיאים האישיים שלהם קרובים לזה.

בכל מקרה, הרץ שיצליח לשבור את שיא המסלול יזכה במענק מרשים של 50 אלף דולר. מזכ"ל איגוד האתלטיקה ז'ק כהן התייחס לעניין ואמר: "אנחנו תלויים הרבה במזג האוויר, אבל אני מאמין שיצליחו לשבור את התוצאה הזאת". זימרו, בריהון וסטאין יתמודדו על תואר אלוף ישראל בקרב הגברים. בין הנשים נראה כי יתמודדו על התואר סבטלנה בחמנד (רצה מרתון פעם אחת בחייה) ולוריס מנדלוביץ' בת ה-52. השתיים חזרו לאחרונה מפציעות ובכל מקרה לא אמורות לקבוע תוצאות ברמה גבוהה בקנה מידה בינלאומי.

במסיבת העיתונאים השתתפו גם ראש מנהל הספורט ד"ר אורי שפר ויו"ר הטוטו צחי פישביין, שניצל את הבמה כדי להביע את דעתו על הוועד האולימפי הישראלי, כשאמר: "הוועד האולימפי עם כל התקציבים שלו לא משקיע מספיק בספורטאים".

עמוד לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully