וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול מכללות: שיר אלבמה

תומר ספירשטיין

10.1.2012 / 6:59

הקרימסון טייד השתיקו את לואיזיאנה סטייט בגמר המכללות, ניצחו 0:21 ורשמו אליפות שנייה בשלוש שנים עבור ניק סייבן

יש שיגידו שמשחק בתוצאה נמוכה הוא משחק רע, אבל לא במשחק כזה. במשחק כזה, בין שתי יריבות מאותו אזור ומאותה חטיבה, שנאבקות על אותם השחקנים, יש כל כך הרבה סיפורים קטנים בתוך סיפור אחד גדול. משחק כזה, גם אם לא יצליח להביא הרבה היילייטס לספורטסנטר, הוא הדבר האמיתי - מפגש בין שתי הקבוצות הטובות במדינה עם המאמנים הטובים במדינה והשחקנים הטובים במדינה. יכול להיות טוב מזה? כן, אם תשאלו את ניק סייבן, שזכה לפנות בוקר (שלישי) בגביע האליפות בפעם השלישית בקריירה, מתוכן פעמיים בתוך שלוש שנים ועוד אחת בתור מאמן לואיזיאנה סטייט, אותה ניצח 0:21, במשחק שהזכיר יותר מכל דבר אחר סיבוב 11 בקרב בין עלי לפרייז'ר.

ניק סייבן מאמן אלבמה קרימסון טייד (מרכז). Ronald Martinez, GettyImages
איזה מהלך היה להביא אותו, עכשיו יש לו כבר תואר שני באלבמה. ניק סייבן/GettyImages, Ronald Martinez

לואיזיאנה סטייט קיבלה את הכדור בפתיחת המשחק, וכבר במהלך הריצה הראשון ליין ההגנה של אלבמה הראה לטייגרס כי מצפה להם ערב ארוך. או-הו, כמה שהוא היה ארוך. בראד ווינג, הפאנטר של לואיזיאנה סטייט שהגיע בכלל מפוטבול אוסטרלי, עבד שעות נוספות והצהיר לקרימסון טייד כי אם הם ינצחו - הם יאלצו לעשות זאת אחרי שחצו את כל המגרש. איי.ג'יי מק'קארון, הק"ב של אלבמה בעונתו השנייה, הצליח דווקא להיכנס לקצב טוב ולהנהיג דרייב יפה, אבל משחק הריצה של טרנט ריצ'רדסון נתקל בחומה אנושית של ליינמנים רעבים. הדרייב השני של אלבמה, שהתחיל בהחזרת פאנט מדהימה של 49 יארדים של מרקיז מייז, נתן לטייד מגרש קצר להתקפה, אבל מגרש קצר להתקפה זה גם מגרש קצר להגנה, והגנת לואיזיאנה סטייט עצרה את אלבמה על שער שדה בלבד. 0:3 לאלבמה.

הטייגרס נראו כי הם לא נשברים ונתנו לג'ורדן ג'פרסון למסור קצת, מה שנתן להם דרייב שהתחיל טוב, אבל הטייד פשוט עצרו את כל מי שניסה לעשות משהו מהבקפילד. אלבמה המשיכה לתת למק'קארון את המושכות, והילד ענה בענק עם עוד כמה מסירות טובות, אבל בהיעדר משחק ריצה אפקטיבי, גם ניסיון לבעיטת שער שדה מזוייפת שהשאיר את הדרייב בחיים לא ממש עזר עם החטאה של ג'רמי שלי מ-42 יארדים.

שחקני לואיזיאנה סטייט טייגרס. Chris Graythen, GettyImages
הפנים אומרות הכל. שחקני לואיזיאנה סטייט מבינים שזה לא היום שלהם/GettyImages, Chris Graythen

משחק המסירות של מק'קארון המשיך לעבור וכך גם נפתחו נתיבי הריבה עבור ריצ'רדסון, אבל הטייד שוב נאלצו להסתפק בשער שדה. 0:6 לאלבמה, כשבמחצית הראשונה הטייגרס רושמים רק דאון ראשון אחד ו-26 יארדים במסירה. דרייב אחרון מדהים של מק'קארון במחצית הראשונה הביא לטייד עוד שער שדה והוריד אותם להפסקה ביתרון שביר של 0:9.

המחצית השנייה המשיכה איפה שהראשונה הפסיקה - במסירות אפקטיביות של מק'קארון על הראש של טיירן מת'יו (שהיה מועמד להייזמן), ולפני שלס מיילס שם לב, אלבמה כבר ביתרון 0:12. ג'ורדן ג'פרסון נראה אובד עצות, וחוסר תאום עם ספנסר וור הוביל לחטיפה והחזיר את הכדור לאלבמה, אבל שלי שוב החטיא ושמר על הסיכויים של הטייגרס. לס מיילס התעקש להישאר עם ג'פרסון ולא לעלות עם ג'ארט לי (שמול אלבמה מסר לט"ד בודד ו-7 איבודים), והטייגרס שוב כשלו. מק'קארון חזר למסור ועוד בעיטה של שלי כבר העלתה את אלבמה ליתרון 0:15.

טרנט ריצ'רדסון שחקן אלבמה קרימסון טייד. Ronald Martinez, GettyImages
בסוף הוא הצליח לרשום נקודות. טרנט ריצ'רדסון סוגר את המשחק/GettyImages, Ronald Martinez

ההגנה של אלבמה, שהרשתה רק 9 ט"ד העונה, המשיכה לחנוק את התקפת הטייגרס, שפשוט נראו כבויים, ולא נתנה להם לעבור את מחצית המגרש עד לסוף הרבע הרביעי, כשעצרה אותם פעם אחר פעם בדאון שלישי. עמוק ברבע הרביעי הצליח, סופסוף, ג'ורדן ג'פרסון להוביל את לואיזיאנה סטייט אל מעבר למחצית המגרש ולתוך הטריטוריה של אלבמה, אבל מיד לאחר מכן כפתה ההגנה של סייבן, ייתכן ומדובר בהגנה הטובה בהיסטוריה, פאמבל שהחזיר לידיהם את הכדור. חמש דקות לסיום, טרנט ריצ'רדסון הצליח לבסוף לפרוץ את הסכר ובריצה ל-34 יארד רשם ט"ד וחתם את התוצאה, 0:21, לאליפות השלישית בקריירה של סייבן והשנייה באלבמה. לס מיילס והטייגרס, לעומת זאת, יכולים רק להתנחם בכך שאחרי עונה כל כך גדולה, לפחות הנסיעה הביתה קצרה.

מספרים: מק'קארון סיים ערב מוצלח מאוד עם 23 מ-34 ל-233 יארד, טרנט ריצ'רדסון הוסיף 95 יארד וט"ד ב-20 נשיאות, והגנת אלבמה, שהפכה לקבוצה הראשונה שמשתיקה יריבה במשחק בול מאז הוקם ה-BCS, עצרה את ג'פרסון על 11 מ-17, 53 יארדים, איבוד ופימבול, ואת משחק הריצה של הטייגרס על 38 יארדים בלבד.

פוטבול בוואלה! ספורט

שחקני אלבמה קרימסון טייד חוגגים. Ronald Martinez, GettyImages
רול טייד. שחקני אלבמה חוגגים אליפות/GettyImages, Ronald Martinez

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully