וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול מכללות: יכולה להיות רק אחת

תומר ספירשטיין

9.1.2012 / 11:34

גמר המכללות בין לואיזיאנה סטייט לאלבמה (3:30, ESPN) מסמן את השליטה הבלעדית של חטיבת ה-SEC במדינה

זהו, הגיע היום הגדול של פוטבול המכללות, או, אם נרצה לדייק - של ה-SEC. החטיבה הזו, ששולטת בליגה במשך חמש שנים, הגיעה לשיא שלה, לפסגת השאיפות, ושלחה את שתי בנותיה הגדולות לשחק על האליפות. כן, קוראים יקרים, הגענו עד לזה - שתי הקבוצות הטובות במדינה הגיעו מאותה חטיבה. ולא רק מאותה חטיבה - מאותה דיביזיה (המערב). יתר על כן, ההפסד היחידי שמופיע במאזן של שתיהן - הגיע בגלל המפגש ביניהן. באופן אירוני (או שלא), שושלת ה-SEC ושליטתה במדינה התחילה במצב דומה להפליא, רק עם תוצאות שונות.

לס מיילס מאמן לואיזיאנה סטייט (ימין) מול ניק סייבן מאמן אלבמה (שמאל). Streeter Lecka, GettyImages
במפגש הקודם, החטאות עלו לסייבן בניצחון/GettyImages, Streeter Lecka

בסוף עונת 2006, היו אלו אוהיו סטייט ומישיגן שניצבו במקום הראשון והשני בדירוג ה-BCS. במחזור האחרון של העונה הסדירה נפגשו שתי הקבוצות למשחק היריבות המסורתי, שקיבל את השם "משחק המאה", כאשר ניצחון של אוהיו סטייט על מישיגן בתוצאה 39:42 נתן לבאקאייז של ג'ים טרסל לשמור על המקום הראשון, ואילו מישיגן של לויד קאר הידרדרה למקום השלישי. מי שעלתה על חשבון הוולוורינס למקום השני הייתה פלורידה של אורבן מאייר, שלמרות שהגיעה כאנדרדוג מובהק, קרעה את אוהיו סטייט 14:41 בגמר, זכתה באליפות ופתחה את הדלת למפלצת שעונה לשם SEC. כמה משעשע לראות שמאמן הבאקאייז מהעונה הבאה יהיה לא אחר מאותו מאייר, שינסה להשיב את הביג-10 לגדולתו.

נחזור ל-SEC. לואיזיאנה סטייט ואלבמה, שכבר נפגשו העונה - שוב, כמה סמלי - במשחק שזכה לכינוי "משחק המאה", מכירות אחת את השנייה טוב מאוד. יותר מדי טוב אפילו, ולא בכדי - ניק סייבן, מאמן אלבמה, היה מאמן לואיזיאנה סטייט בשנים 2000-2004, ואף הוביל את הטייגרס לאליפות בשנת 2003, אם כי לואיזיאנה סטייט נאלצה לחלוק אותה עם דרום קליפורניה. הטרוג'אנס קיבלו את אליפות העיתונאים (לפי דירוג AP) ואילו הטייגרס את אליפות המאמנים. כיום, לאחר פרישת העיתונאים מדירוג ה-BCS, נשאר דירוג המאמנים כדירוג המרכזי הקובע ב-BCS (אם כי לא היחידי). שנתיים לאחר מכן עזב סייבן למיאמי דולפינס, וחזר לאחר עונה לאלבמה.

לס מיילס מאמן לואיזיאנה סטייט (מרכז) עם שחקני לואיזיאנה סטייט. Gerald Herbert, GettyImages
יישארו במקום הראשון? לואיזיאנה סטייט/GettyImages, Gerald Herbert

לאחר עזיבתו של סייבן קיבל לס מיילס את משרת המאמן הראשי, ובעונת 2007 הוביל אותה לאליפות בעונה מטורפת, כשערב המחזור האחרון הפסידו הטייגרס לארקנסו בשלוש הארכות (הפסדם השני באותה עונה, כשגם הראשון היה בשלוש הארכות), אבל בזכות הפסדים במחזור הסיום של שתי המדורגות הראשונות (מיזורי ו-ווסט וירג'יניה), עלו הטייגרס למקום השני, ופגשו בגמר את - נכון - אוהיו סטייט, פירקו אותה ללא תנאי וזכו באליפות.

הלילה (שני), שתי הקבוצות הללו תיפגשנה. בפעם השנייה העונה. במשחק הראשון ניצחו הטייגרס 6:9 בהארכה במשחק הגנתי ובזכות ארבע החטאות של בעיטות לשער שדה של הקרימסון טייד. אותו משחק, אגב, זכה לצפייה של מעל ל-20 מיליון צופים והוכתר כמשחק הכי נצפה העונה. הפעם - זה יהיה משחק אחר לגמרי.

לואיזיאנה סטייט מגיעה למשחק הזה עם הגנה מפלצתית, כשהסקנדרי שלה, מובל בידי טיירן מת'יו, נחשב לכל כך טוב, עד שאומרים שהשחקנים של לס מיילס יכולים כבר עכשיו לפתוח ב-NFL. שני הק"בים של הטייגרס - ג'ארט לי וג'ורדן ג'פרסון - הובילו את הקבוצה עם 2,000 יארדים ונתנו מקום למשחק ריצה שממוקם 17 במדינה, בעוד שאיי.ג'יי מק'קארון של אלבמה מעדיף להישאר צנוע ולתת את הכדור לטרנט ריצ'רדסון, שרשם בשלושת משחקיו האחרונים 505 יארדים, אם כי במפגשם הקודם נעצר על 89 יארדים בלבד. הלילה, ניק סייבן יודע שהוא יצטרך הרבה יותר בשביל גביע נוסף בארון המפואר, אבל בשביל זה הוא יצטרך קודם כל לנצח את לס מיילס, וזו משימה הרבה יותר קשה.

משחק נוסף:

גודאדי.קום בול: צפון אילינוי - ארקנסו סטייט 20:38

פוטבול בוואלה! ספורט

טרנט ריצ'רדסון שחקן מכללת אלבמה. dave martin, AP
יצטרך לתת הרבה יותר. טרנט ריצ'רדסון/AP, dave martin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully