וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים קארים על ברצלונה: נבחרת המחזור מצדיעה לקארים בנזמה

9.1.2012 / 11:04

המניה הבטוחה של יובנטוס, הסלע של מילאן, הנסיך של אינטר, התקווה של צ'לסי, אבל מעל כולם החלוץ שעשוי להביא לריאל את האליפות - קארים בנזמה, האליל של מוריניו. נבחרת המחזור

הליגות בספרד ואיטליה חידשו את פעילותן השבוע, ויחד איתן חזרה גם נבחרת המחזור, עם רשימת המצטיינים הראשונה לשנת 2012. כדי להשלים את הנבחרת, בהיעדרן של הפרמיירליג, הבונדסליגה והליגה הצרפתית, נעזרנו בכוכבי סוף השבוע בגביע האנגלי, שכהרגלו בקודש סיפק דרמות, הפתעות ושערים למכביר. לצד המניה הבטוחה של יובנטוס, הסלע של מילאן והנסיך של אינטר, ניתן למצוא גם את התקווה של וילאש בואש, האריה של מוריניו וכמובן גיבור הדרבי של מנצ'סטר.

קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד. רויטרס
סוף שבוע מוצלח לריאל מדריד. קארים בנזמה/רויטרס

שוער

גוסטבו מונואה - לבנטה

דודו אוואט נחשב לשוער ליגה יציב ומוערך בספרד, אבל הסיפור שיצר הכי הרבה הדים בשנותיו בלה ליגה היה דווקא העימות עם גוסטבו מונואה, ששימש כמחליפו בדפורטיבו לה קורוניה. בשבת השניים נפגשו כשאוואט בשערה של מאיורקה ומונואה מגן על שערה של לבנטה. שני השוערים שמרו על שער נקי, אלא שמונואה עבד הרבה יותר קשה ונבחר בסופו של ערב לאיש המשחק. האורוגוואי בן ה-33 שמע איך במשך העונה מהללים את ההגנה שלו ומבקרים אותו לא אחת, אך את 2012 הוא פתח עם תשובה על כר הדשא והביא במו ידיו נקודה ללבנטה. מונואה הוציא שני כדורים של ביגאס ומרטי מהחיבורים, עצר פעמיים את ויקטור קאסדסוס וזכה להכרה לה המתין מפתיחת העונה.

גוסטבו מונואה שוער מלאגה. רויטרס
הגיע תורו להביא נקודות. גוסטבו מונואה/רויטרס

הגנה

מגן ימני: סטפן ליכשטיינר - יובנטוס

17 מחזורים חלפו בליגה האיטלקית, ויובנטוס עדיין בלתי מנוצחת. הגברת הזקנה עברה בשלום גם את משחק החוץ מול נועלת הטבלה לצ'ה, במגרש בו הפסידה בעונה שעברה, ועם קצת יותר דיוק הייתה מצליחה גם לשפר בצורה ניכרת את יחס השערים שלה. בעוד ההתקפה לא הייתה במיטבה, החוליה האחורית שמרה בפעם השלישית ברציפות על שער נקי והבליטה שוב את סטפן ליכשטיינר, שמסתמן כאחד משחקני הרכש המוצלחים של קיץ 2011 בשוק ההעברות האירופי. המגן השוויצרי המשיך לשעוט באגף הימני, סידר מצבים לחבריו ועשה את עבודתו נאמנה בצד ההגנתי. אנטוניו קונטה לא יכול לבקש יותר. מניה בטוחה.

בלם: ברנרדו אספינוסה - ראסינג סנטאנדר

ארבעה ימים בלבד אחרי ההפסד המביך בגביע למיראנדס הקטנטנה, ראסינג סנטנאדר חזרה לליגה ושיקמה את כבודה בקרב התחתית הקריטי נגד נועלת הטבלה סראגוסה. האורחים הציגו את המאמן החדש מנולו חימנס, אבל ראסינג לא התחשבה ועלתה מעל הקו האדום בעזרת 0:1 יקר. את שער הניצחון כבש הבלם ברנרדו אספינוסה, שהגיע בתחילת העונה כמושאל מסביליה. הקולומביאני לא שותף במשחק הגביע והיה אחד השינויים המשמעותיים בהרכב, כשהציג משחק שקט ובטוח בהגנה יחד עם מארק טורחון וכמובן השאיר את הנקודות בבית.

סטפן ליכשטיינר שחקן יובנטוס. רויטרס
יובנטוס עדיין בלתי מנוצחת. סטפן ליכשטיינר/רויטרס

בלם: טיאגו סילבה - מילאן

שבוע לפני הדרבי המילאנזי, הבלם הברזילאי של הרוסונרי קיבל אתגר בדמות מלך שערי הליגה חרמן דניס. העימות הזה הוציא את המיטב מטיאגו סילבה, שבהופעה הגנתית מעוררת השראה סייע למילאן לרשום עוד שבוע בפסגה, עם ניצחון 0:2 על אטאלנטה. ההגנה של מילאן, שבתחילת העונה ספגה בצרורות, לא הוציאה כדור מהרשת בשבעה משמונת משחקי הליגה האחרונים. 12 תיקולים מוצלחים היו לאיש המשחק, שנותן בהגנה את מה שמספק זלאטן איברהימוביץ' מדי שבוע בהתקפה. עם השניים האלה בכושר דומה, להזכירכם, מילאן זכתה באליפות בעונה שעברה.

מגן שמאלי: דידאק וילה - אספניול

יכול להיות שמשחקים כאלה, ולאו דווקא הקלאסיקו, יבדילו בסופו של דבר בין ריאל מדריד לברצלונה. בארסה הגיעה לדרבי מול אספניול ושמטה שתי נקודות חשובות ב-1:1 הדרמטי בקורנייה אל פראט - אצטדיון בו ריאל ניצחה בקלות 0:4 לפני כשלושה חודשים. זו לא הפעם הראשונה בה אלופת אירופה מקרטעת העונה מחוץ לקאמפ נואו. 11 נקודות הלכו לאיבוד לברצלונה במהלך טיוליה ברחבי ספרד העונה, בעוד יריבתה ממדריד השאירה מאחור ארבע בלבד. הגנת אספניול מנעה מליאונל מסי לכבוש באחד המגרשים היחידים בליגה בהם מעולם לא מצא את הרשת, כשמעל כולם היה דידאק וילה. המגן המוכשר חזר הביתה כמושאל ממילאן, והזכיר בדרבי את ההופעה המוצלחת שלו מול ברצלונה לפני שנתיים.

טיאגו סילבה, מילאן. Tullio M. Puglia, GettyImages
התפוקה שלו בהגנה שוות ערך לזו של זלאטן בהתקפה. טיאגו סילבה/GettyImages, Tullio M. Puglia

קישור

אנדראה קוסו - קליארי

אלברטו ג'ילארדינו הגיע לסרדיניה לראשונה במדי גנואה ולא שיער בנפשו שהופעת הבכורה שלו תסתיים בכזה מפח נפש. גנואה הובסה 3:0 בידי קליארי, שגם אחרי השלישייה המרשימה נותרה אחת משתי קבוצות ההתקפה הגרועות בליגה. המארחים נהנו מיום נהדר של אנדראה קוסו הוותיק, שהציג את משחקו הטוב ביותר העונה עם יכולת הזכורה מימיו תחת הדרכתו של מסימילאנו אלגרי. קוסו יצר יותר מצבי הבקעה מכל שחקן אחר בליגה, אבל לא רשם ולו בישול אחד עד המשחק נגד גנואה. ביום ראשון הוא כבר ראה שכר לעמלו, כשסחט פנדל ובישל במסירת עומק את השני.

קלינט דמפסי - פולהאם

שלושה שחקנים כבשו שלושער בסוף השבוע החגיגי של משחקי הגביע באנגליה, כשאחד מהם גם הצליח לפלס את דרכו לנבחרת המחזור שלנו. אחרי חמש שנים בפולהאם, קלינט דמפסי סוף כל סוף הבקיע שלושה שערים במשחק אחד, וזה קרה לו ב-0:4 של פולהאם על צ'רלטון. התוצאה המוחצת מעט מטעה. מוליכת הליגה השלישית הייתה שוות כוחות לפולהאם, אך החמיצה ולא מצאה פתרון לדמפסי, שהגיח מהקו השני פעם אחר פעם, הבקיע בשני מקרים וקיבל את הכבוד להשלים שלושער מהנקודה הלבנה. למלך השערים של פולהאם יש כבר 12 כיבושים העונה בכל המסגרות, ושבעה בתשעת המשחקים האחרונים. בכלל, שבוע מוצלח לאמריקאים בכדורגל האנגלי.

ראמירס - צ'לסי

כמו פולהאם, גם צ'לסי עברה שלב בגביע עם 0:4 שהיה קשה יותר מכפי שמעיד לוח התוצאות. בדקה ה-85 הוליכה צ'לסי רק 0:1, כשפורטסמות הייתה קרובה מאוד לשוויון. אלא שאז ראמירס, שגם לפני כן היה הטוב בשורות צ'לסי, העביר הילוך נוסף ודאג לתוצאה המחמיאה. הקשר הברזילאי הבקיע צמד שהיווה את אקט התמיכה הטוב ביותר באנדרה וילאש בואש, שסופג ביקורות רבות לאחרונה ונאלץ להתמודד גם עם מרד מצד מספר שחקנים בכירים. עוד לפני המשחק קרא ראמירס לוותיקים לתת גב למאמן הפורטוגלי כשהזכיר להם: "אי אפשר לעצור את הזמן. צריך להתרגל למצב החדש".

קשר צ'לסי ראמירס. Clive Rose, GettyImages
אי אפשר לעצור את הזמן. ראמירס/GettyImages, Clive Rose

התקפה

קארים בנזמה - ריאל מדריד

באמצע השבוע שעבר נותחה בהרחבה בעיתון 'מארקה' ההסתגלות המרשימה של קארים בנזמה לשיטה של ז'וזה מוריניו. החלוץ הצרפתי סחט מחמאות רבות וכונה בין היתר "המלך והקוסם החדש של ריאל מדריד. הפייבוריט של מוריניו בהתקפה". בנזמה ידע שאחרי כל השבחים, הזרקורים יופנו לעברו במשחק הביתי מול גרנאדה. הוא הצדיק את תשומת הלב עם צמד נהדר ב-53 דקות פעילות, עד שהוחלף בגלל פציעה קלה. ריאל כבר עם מאזן מדהים של 61 שערים ב-17 משחקים בלבד, בדרך לשבור את שיא 107 השערים מתקופת ג'ון טושאק. בנזמה, מצידו, עם 10 שערי ליגה, בדרך לעבור את רף 15 הכיבושים מהעונה שעברה. מוריניו אולי קרא לו 'החתול', אבל הצרפתי הוא כבר אריה לכל דבר.

דייגו מיליטו - אינטר

אם יש מישהו ששמח להשאיר את שנת 2011 מאחור, זהו דייגו מיליטו. החלוץ הוותיק של אינטר כבש בסך הכל שישה שערי ליגה בכל השנה שעברה והיה אחד המייצגים הבולטים של דעיכת הקבוצה. החמישייה הנפלאה של הנראזורי לרשת פארמה הזכירה כמה פוטנציאל טמון בסגל של קלאודיו ראניירי, ובעיקר החזירה אותנו למאי 2010, אז מיליטו היה החלוץ החם באירופה. הארגנטינאי כבש שער ראשון בנגיעה אלגנטית, השלים צמד בנגיחה ובמחצית השנייה גם בישל לג'אמפאולו פאציני. אינטר תגיע לדרבי הגדול של מילאנו עם חמישה ניצחונות רצופים ותקוות גדולות לקראת המשך הדרך. במיוחד עכשיו, כש'הנסיך' חזר לעניינים.

ווין רוני - מנצ'סטר יונייטד

הדרבי של מנצ'סטר הבטיח, וכרגיל גם קיים. אחרי התבוסה המחפירה 6:1 באולד טראפורד בליגה, מנצ'סטר יונייטד הגיעה עם רצון עז לנקום בסיטי ואכן הצליחה להדיח את מחזיקת הגביע עם ניצחון 2:3 בסיומו של מותחן נהדר. פול סקולס אמנם גנב את כל הכותרות עם הקאמבק הסנסציוני שלו למגרשים, אבל על הניצחון היוקרתי היה חתום ווין רוני. החלוץ הבקיע את הראשון בנגיחה נפלאה, כבש את השלישי אחרי שהחטיא פנדל והיה מעורב בכל מהלך מוצלח של השדים האדומים. רוני היה בכל מקום, כולל עזרה נכבדת להגנה בדקות בהן סיטי לחצה, ופשוט קרן מאושר בסיום. מי אמר שהוא לא מרוצה במנצ'סטר יונייטד?

ווין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד חוגג עם פטריס אברה. Alex Livesey, GettyImages
הנקמה הושלמה. ווין רוני/GettyImages, Alex Livesey

שווים אזכור

טיבו קורטואה (אתלטיקו מדריד) - מתנה לדייגו סימאונה

חואן ואלרה (חטאפה) – לפחות נקודה

חאתם בן ארפה (ניוקאסל) - מועמד לשער העונה באירופה

סיימון קוקס (ווסט ברומיץ') - משחק ששווה חוזה?

מתיאה דסטרו (סיינה) - הפתעת השבוע

פרנצ'סקו טוטי (רומא) - עדיף מאוחר

אנטוניו די נטאלה (אודינזה) - לא מוותר על הכתר

פרנצ'סקו טוטי שחקן רומא. Pier Paolo Cito, AP
שערי בכורה העונה. פרנצ'סקו טוטי/AP, Pier Paolo Cito

כוכב אורח

ג'ילי ווהו - א.א.ל לימסול

ניר קלינגר קיבל אמש הצעה לחזור לקדנציה שנייה כמאמן פראלימני. אם אכן יחתום, הוא יוכל להודות לג'ילי ווהו, שהבקיע שלושער בניצחונה של א.א.ל לימסול 0:4 על פראלימני וגרם למעשה לפיטוריו של המאמן ניקודימוס פפאוואסיליו. החלוץ מחוף השנהב הגיע לקפריסין בקיץ עם רזומה צנוע מהליגה השנייה בפורטוגל, אך קיבל את ההזדמנות, כבש שני שערי ניצחון והשבוע כבר הצטיין עם שלישייה נהדרת. הצמרת הקפריסאית רותחת עם ארבע קבוצות שנאבקות על התואר, כשביניהן מפרידות שלוש נקודות בלבד. אי אפשר לבקש יותר.


כדורגל אירופי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully