וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: שאלוהים ישמור

דנבר וטיבו בפלייאוף למרות הופעה איומה והפסד 7:3 לקנזס סיטי, בזכות הניצחון של הצ'ארג'רס על אוקלנד. הג'איינטס בפנים

העונה הנהדרת של סן פרנסיסקו קיבלה עוד חיזוק אתמול (ראשון), כשניצחון 27:34 סידר לקבוצה מהמפרץ את המקום השני ב-NFC ושבוע חופש בפלייאוף. ניו אורלינס קיוותה לעקוף את הניינרס, אבל נאלצה להסתפק ב-17:45 גדול על קרוליינה, כשדרו בריס המשיך להשתולל לקראת הפלייאוף, מסר לחמישה טאצ'דאונים וקבע שיא מסירות מדויקות לעונה (468). ניו יורק ג'טס סיימה את העונה המאכזבת שלה עם הפסד 19:17 במיאמי ולא תהיה בפלייאוף לראשונה מ-2008. לעומת זאת, טנסי שמרה על סיכויי בחיים, כשגירדה 22:23 דרמטי מול יוסטון. ניו אינגלנד שוב ביצעה מהפך ענק והביסה 21:49 את בפאלו, כדי להבטיח לעצמה את המקום הראשון ב-AFC ויתרון הביתיות בפלייאוף.

מת'יו סטאפורד סיפק חמישה טאצ'דאונים, אלא שזה לא הספיק מול מאט פלין, הקוורטרבק המחליף של גרין ביי, שמסר לשישה (!) וסידר לאלופה 41:45 משוגע. אינדיאנפוליס עשתה את "העבודה", הפסידה 19:13 בג'קסונוויל והבטיחה לעצמה את הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב. פילדלפיה ניצחה 10:34 את וושינגטון. שיקגו גברה על מינסוטה 13:17.

פרנק גור שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Jeff Roberson, AP
עכשיו הניינרס יכולים להתכונן בשקט לפלייאוף. פרנק גור/AP, Jeff Roberson

בסדרה השנייה, הניצחון של סן דייגו, 26:38 באוקלנד, סידר את המקום בפלייאוף לשתי קבוצות שהפסידו: דנבר, שהייתה איומה והובכה בבית 7:3 על ידי קנזס סיטי, אבל זכתה באליפות המערב וסינסינטי, שלמרות שנפלה עם 24:16 ביתי מול בולטימור, זכתה בווילד קארד השני. אטלנטה חמישית ב-NFC אחרי 24:45 קליל על טמפה ביי ופיטסבורג ניצחה בקליבלנד 9:13. אריזונה גברה 20:23 על סיאטל אחרי הארכה. את הלילה חתמה ניו יורק ג'איינטס בניצחון 14:31 על דאלאס, שהשלים את הפאזל ב-NFL והשאיר את הקאובויס, בעוד עונה מאכזבת, בחוץ.

כדי להקל על כולנו ולעשות קצת סדר, סקירת המשחקים מופיעה לפי הבתים, אבל לפני כן נציג את משחקי הפלייאוף בשבוע הבא.

AFC:

יוסטון - סינסינטי
דנבר - פיטסבורג
בחופש: ניו אינגלנד, בולטימור

NFC:

ניו אורלינס - דטרויט
ניו יורק ג'איינטס - אטלנטה
בחופש: גרין ביי, סן פרנסיסקו

סטיב ג'ונסון שחקן בפאלו בילס תופס לטאצ'דאון לפני קייל ארינגטון שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Elise Amendola, AP
אם קייל ארינגטון/AP, Elise Amendola

NFC

מערב

סנט לואיס (14:2) – סן פרנסיסקו (3:13) 34:27

העונה המדהימה של סן פרנסיסקו קיבלה עוד בונוס, בדמות הבטחת המקום השני בחטיבה ושבוע החופש בפלייאוף. כמו בכל העונה, גם הפעם ההגנה של הניינרס דיברה על המגרש, כשההתקפה באה לעזרה עם מספר מהלכים גדולים. הראמס, שסיימו את העונה המסויטת שלהם, עלו ליתרון מוקדם עם טאצ'דאון ריצה של קלן קלמנס, אבל הניינרס ענו בריצה 6:34, כולל טאצ'דאון ריצה גדול מהצד השני של אלכס סמית' ועוד מסירה שלו למייקל קראבטרי לאנדזון. הבועט דייויד אייקרס, אחד מכוכבי העונה של הניינרס, זכה למסור לטאצ'דאון נוסף לקראבטרי ואנתוני דיקסון השלים את החגיגה. לקראת הסיום, קלמנס מצא את ברנדון לויד וקאדילק וויליאמס הגיח לאנדזון כדי לצמק מעט, אבל זהו. 219 יארד לאלכס סמית', 118 מהם הלכו לורנון דייויס. קלמנס סגר 226 יארד למפסידה. סנט לואיס צפויה לפטר את המאמן סטיב ספגנולו וה-GM בילי דיווייני.

אריזונה (8:8) – סיאטל (9:7) 20:23 בהארכה

במפגש בין שתי קבוצות שהחלו את העונה רע וסיימו די טוב, הקרדינלס שוב הוכיחו אופי אדיר, כשניצחו בפעם הרביעית העונה בהארכה, חצי מסך הניצחונות שלהם בכלל. צ'סטר טיילור העלה אותם ליתרון בפתיחה, אבל לאון וושינגטון השווה בתחילת המחצית השנייה. טוד היפ שוב החזיר את היתרון למארחת, לפי שטארווריס ג'קסון שלח מסירה ל-61 יארד לריקרדו לוקט ושוב שוויון. בהארכה, היה זה ג'יי פילי, שעם שער שדה מ-28 יארד, השאיר את הניצחון בבית. 271 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לג'ון סקלטון, 149 הלכו ללארי פיצג'רלד. 222 לג'קסון בסיאטל.

דרום

ניו אורלינס (3:13) – קרוליינה (10:6) 17:45

הסיינטס חיכו למעידה שלא הגיעה מצד סן פרנסיסקו וייאלצו להסתפק במקום השלישי בחטיבה. לפחות הם המשיכו לבדר את הקהל שלהם ושמרו על מאזן ביתי מושלם העונה, עם ניצחון קל. דרו בריס, ששבר בשבוע שעבר את שיא היארדים העונתי של דן מרינו, הוסיף עוד שיא לעונה האדירה שלו, שיא המסירות המדויקות לעונה – 468. הוא גם מסר לחמישה טאצ'דאונים (שניים למרקוס קולסטון, אחד לג'ימי גרהאם, ג'ד קולינס ודארן ספרולס) וסיים עם 389 במשחק ו-5,476 בעונה, שיא שקשה יהיה לשבור. קולסטון חגג עם 145 יארד באוויר וכריס אייבורי, שסיים עם 127 יארד, פתח את החגיגה בריצה של 35 יארד, כשמהעבר השני קאם ניוטון מוסר טאצ'דאון לסטיב סמית' וג'ונתן סטיוארט מוצא גם כן את האנדזון על הקרקע. ניוטון הפך לראשון בהיסטוריה שמוסר ל-4,000 יארד ורץ ל-500 באותה עונה, הישג שאליו הגיע עם 158 יארד באוויר.

אטלנטה (6:10) – טמפה ביי (12:4) 24:45

הפאלקונס שמעו על ההפסד של דטרויט וידעו שניצחון ביתי יקפיץ אותם למקום החמישי על חשבון הליונס. הם עלו לכר הדשא בג'ורג'יה דום בטירוף חושים מוחלט ותוך 23 דקות כבר הייתה ביתרון 0:42 (!) על הבאקנירס האומללים. ג'אקיז רוג'רס רץ ליארד אחד, חוליו ג'ונס ומאט ריאן התחברו לשני טאצ'דאונים תוך 24 שניות, מייקל טרנר הוסיף שתי גיחות (אחת מהן ל-81 יארד), קרטיס לופטון תרם פיק-סיקס ואטלנטה פתחה פער עצום, ונרגעה. טמפה ניצלה זאת ומיזערה נזקים עם צמד תפיסות באנדזון של דזמון בריסקו והחזרת חטיפה של אלברט מאק. ריאן שיחק רק בהתחלה ובשש מסירות מדויקות הספיק לרשום צמד ו-106 יארד. כריס רדמן החליף אותו ומסר לאיבוד אחד ו-71 יארד, טרנר רץ ל-172. ג'וש פרימן סיים עם 274 יארד, שני טאצ'דאונים ושלושה איבודים.

כריס אייבורי שחקן ניו אורלינס סיינטס. AP
הסיינטס בכושר מעולה. כריס אייבורי/AP

צפון

גרין ביי (1:15) – דטרויט (6:10) 41:45

מילים לא יתארו את שהתרחש בלמבו פילד. אומנם, המשחק לא שינה הרבה לגרין ביי והיא נתנה לארון רוג'רס מנוחה (ובכך הוא שבר את שיא הרייטינג לעונה), אלא שאף אחד לא חלם על כזו הצגה של מאט פלין המחליף. שישה טאצ'דאונים ו-480 יארד היו לבחור, בפתיחה השנייה שלו בלבד בכל הקריירה. שיאי מועדון שלא רוג'רס, לא ברט פארב ולא אף אחד עשה לפניו. לא ייאמן. וזה לא שמת'יו סטאפורד פיגר הרבה מאחוריו, עם חמישייה משלו ו-520 (!) יארד, אבל איך אומרים? פשוט נגמר לו הזמן. שלוש פעמים לג'ורדי נלסון ועוד טאצ'דאונים לריאן גרנט (ל-80 יארד), דונלד דרייבר וג'רמייקל פינלי - זו הייתה רשימת המכולת של פלין. טיטוס יאנג פעמיים, קלווין ג'ונסון (עם 244 יארד באוויר), קווין סמית' וטוני שפלר חגגו עם סטאפורד, שגם עבר את רף 5,000 היארדים העונה. עם זאת, בשל ההפסד, ניצחון של אטלנטה יוריד את דטרויט למקום השישי, למשחק חוץ מול ניו אורלינס.

מינסוטה (13:3) – שיקגו (8:8) 17:13

עיקר העניין במשחק לפרוטוקול הזה היה האם ג'רד אלן יוכל לשבור את שיא הסאקים העונתי. זה לא קרה ואלן הנפלא, למרות שהשיג 3.5 כאלה על ג'וש מק'קאון, נעצר על 22 העונה, חצי סאק בלבד מהשיא של מייקל סטרייהן. הווייקינגס כבר היו ב-0:10 אחרי טאצ'דאון של פרסי הרווין, אבל רוי וויליאמס, עם תפיסה ל-22 יארד וצ'רלס טילמן, עם החזרת חטיפה, הפכו וסידרו לשיקגו קצת חיוך בסיומה של עונה מתסכלת ורוויות פציעות. 160 יארד למק'קאון, 200 לג'ו ווב במינסוטה.

מזרח

ניו יורק ג'איינטס (7:9) - דאלאס (8:8) 14:31

זה היה משחק שהייעוד בו ברור - המנצחת עולה לפלייאוף, המפסידה מוצאת את עצמה בחוץ. למגינת ליבם של הקאובויס, הם שוב היו, כמו בכל השנים האחרונות, בצד המפסיד. ניו יורק חייבת את ההעפלה לפלייאוף לצמד איליי מאנינג ו-וויקטור קרוז, ששיתפו פעולה שש פעמים ל-178 יארד. קרוז הסנסציוני, הגו טו גאי של הענקים, רשם תפיסה ל-74 יארד ולאנדזון, שהעלתה את קבוצתו ל-0:7, בדרך ליתרון 0:21. הקאובויס חזרו ל-14:21, אבל כמו תמיד אצלם, היכולות המנטאליות של טוני רומו היו נמוכות גם הפעם, בוודאי שבהשוואה למאנינג המצוין. מאנינג סיים עם 346 יארד באוויר ושלושה טאצ'דאונים, אוסי יומיורה תרם את חלקו בהגנה עם שתי הפלות על טוני רומו, שרשם 289 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד ובעיקר הצטיין בקבלת החלטות מוטעית.

פילדלפיה (8:8) – וושינגטון (11:5) 10:34

עוד משחק חסר חשיבות נערך בעיר האחווה, שם האיגלס שחררו את אוהדיהם המאוכזבים לפגרה עם טעם טוב, אחרי ניצחון רביעי ברציפות. מייקל ויק מצא את צ'ד הול, דשון ג'קסון וברנט סלק לטאצ'דאונים. דיון לואיס הוסיף אחד בריצה והאיגלס קרעו את הרדסקינס החלשים, שמצידם הסתפקו בטאצ'דאון בודד מרקס גרוסמן לרוי הלו. ויק סיים עם 335 יארד ואיבוד, גרוסמן עם 256 ואיבוד גם כן.

הקוורטרבק של גרין ביי מאט פלין. AP
מאיפה הבאת את המשחק הזה? פלין/AP

AFC

מזרח

מיאמי (10:6) – ניו יורק ג'טס (8:8) 17:19

אפשר לעבוד על חלק מהאנשים חלק מהזמן, אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן. העונה החלשה של הג'טס הגיעה לסיומה עם הפסד במיאמי, שמצידה ניצחה בפעם החמישית בשבעה משחקים. הסילונים לא יהיו בפלייאוף אחרי שתי העפלות רצופות ובניו יורק יצטרכו לעשות בדק בית וניקוי אורוות רציני בפגרה. זה התחיל בסדר עבור הירוקים, כשמארק סאנצ'ז מצא את דסטין קלר ליארד אחד באנדזון ולהפסקה ניו יורק ירדה ביתרון. אלא שלמחצית השנייה עלתה רק קבוצה אחת ומיאמי, עם שלושה שערי שדה של דן קרפנטר וטאצ'דאון של צ'רלס קליי, השלימה ריצת 0:16. לניו יורק בטח גם לא הועילו שלושה איבודים של סאנצ'ז, שכמעט כרגיל היה חלש ולא מספיק טוב, למרות 207 יארד. דקה לסיום הוא עוד מצא את פטריק טרנר כדי לצמק, אבל האונסייד לא צלח והג'טס בחוץ. מאט מור הסתפק ב-135 יארד ושני איבודים.

ניו אינגלנד (3:13) – בפאלו (10:6) 21:49

הפטריוטס עשו לעצמם מנהג בשלושת השבועות האחרונים, להיכנס לפיגור מוקדם ולחזור בגדול. האם זה יספיק בפלייאוף? כנראה שלא, אבל ניו אינגלנד תגיע לשם מהמקום הראשון בחטיבה ואחרי שהביסה את הבילס המגוחכים. איפה בפאלו של היום ואיפה זו שניצחה את ניו אינגלנד בתחילת העונה? זה התחיל עם 0:21 מהמם של האורחים, כבר בסיום הרבע הראשון. טשרד צ'ויס חדר לאנדזון וריאן פיצפטריק פינק את סטיב ג'ונסון וסי. ג'יי. ספילר עם שני טאצ'דאונים. כאמור, משם והלאה, הכל ניו אינגלנד. בנג'ארוויס גרין אליס רץ ליארד והחזיר צבע לפני האוהדים המקומיים, ארון הרננדז קיבל מטום בריידי מסירה יפה לטאצדאון, רוב גרונקובסקי קבע מהפך בסיום הרבע השלישי ועד לסיום גרין אליס, גרונקובסקי והחזרת חטיפה של סטרלינג מור השלימו את ההתעללות. בריידי זכה גם הוא לעקוף את דן מרינו ועם 338 יארד חתם עונה של 5,235. הרננדז (138 יארד) וגרונקובסקי (108), נהנו. פיצפטריק סיים עם 307 יארד וארבעה איבודים, שניים מהם לידיו של מור.

מארק סאנצ'ז שחקן ניו יורק ג'טס. Lynne Sladky, AP
בשנתיים הקודמות זה עבד, השנה פחות. מארק סאנצ'ז והג'טס לא יהיו בפלייאוף/AP, Lynne Sladky

דרום

יוסטון (6:10) – טנסי (7:9) 23:22

עם הרבה מזל, הטייטאנס שמרו על תקוות הפלייאוף שלהם בחיים במשחק הזה, מה שלא עזר להם בהמשך הערב. בן טייט העלה את יוסטון ליתרון מוקדם עם ריצה לארבעה יארד, מאט האסלבק מצא את דוני אייברי ליארד אחד באנדזון. משם, רוב המשחק התנהל בדו קרב שערי שדה בין ניל רקרס לרוב בירונס עד לדקות הסיום. ארבע וחצי דקות לסוף, האסלבק סידר יתרון עם מסירה ל-23 יארד לנייט וושינגטון, אלא שג'ייק דלהום, הוא ולא אחר, הקוורטרבק הרביעי של הטקסאנס העונה, שעלה להחליף את טי. ג'יי. ייטס שנפצע ונטש, מצא את בריאנט ג'ונסון באנדזון, עם 14 שניות על השעון. יוסטון ניסתה לנצח עם המרת שתי נקודות, אבל זה לא עבד וטנסי חגגה ורצה לרדיו, מחכה לניסים, שכאמור לא באו. 297 יארד להאסלבק, 211 לדלהום, שיכול פתאום למצוא את עצמו פותח בפלייאוף בשבוע הבא.

ג'קסונוויל (11:5) – אינדיאנפוליס (14:2) 13:19

כמו לקבוצות שנאבקות על הפלייאוף, גם לאינדי הייתה משימה – להבטיח את הבחירה הראשונה בדראפט. לשם כך היא הייתה צריכה להיעצר אחרי שני ניצחונות רצופים ולהפסיד ואכן, החבורה של ג'ים קולדוול לא פישלה. טאצ'דאון של צ'סטין ווסט וארבעה שערי שדה של ג'וש סקובי, סידרו לג'אגוארס הגרועים לא פחות, 6:19. לקראת הסיום, דן אורלובסקי העלה את דפיקות הלב בהנהלת הקולטס, כשמצא לטאצ'דאון את אוסטין קולי, אבל ג'קסונוויל שמרה על הניצחון. 92 יארד וטאצ'דאון לבליין גאברט, 169 קרקעיים למוריס ג'ונס דרו, מקום ראשון העונה בליגה, עם 1,606. 264 יארד ושני איבודים לאורלובסקי.

צפון

סינסינטי (7:9) – בולטימור (4:12) 24:16

ניצחון גדול לרייבנס, שהשלימו סוויפ על הבית והבטיחו את שבוע החופש עם המקום השני בחטיבה. סינסי שוב הראתה שהיא לא רעה, אבל עדיין לא מוכנה למשחקים הגדולים באמת. אולי בפלייאוף משהו יתחבר לה פתאום. על הניצחון חתום ריי רייס, שפתח את המשחק עם ריצה ל-70 יארד וטאצ'דאון, אחרי פחות משתי דקות. רגע לפני ההפסקה, ג'ו פלאקו מצא את דניס פיטה והרייבנס פתחו פער של 14 נקודות. סינסי התעוררה וריצה של ברנרד סקוט צימקה לשבע בלבד, אלא ששוב רייס היה במקום עם גיחה של 51 יארד לטאצ'דאון נוסף. לבאנגלס עוד הייתה הזדמנות להשוות בסיום, אבל אנדי דלטון נהדף ובולטימור חגגה. פלאקו מסר ל-130 יארד, רייס רץ ל-191 מדהימים. דלטון השיג 232 יארד ב-50 אחוז בלבד.

קליבלנד (12:4) – פיטסבורג (4:12) 13:9

בגלל הניצחון של הרייבנס, המשחק הזה לא קבע כלום, אבל לפחות הסטילרס יצאו עם חיוך מקליבלנד, אחרי משחק חלש. הבעיה הגדולה: הרץ האחורי רשארד מנדנהול נפצע בברך וייתכן שסיים את העונה. בדנבר הוא לא ישחק בכל מקרה בשבוע הבא. הטאצ'דאון היחיד הגיע ברבע השלישי מריצה של מחליפו של מנדנהול אייזיק רדמן לשבעה יארדים, כששון סוויזאם תורם שני שערי שדה ופיל דוסון המארח מחזיר בשלושה. הבראונס היו קרובים לאנדזון בשניות הסיום, אבל לא הצליחו למצוא טאצ'דאון מנצח. היינס וורד השיג את התפיסה ה-1,000 בקריירה – כבוד. בן רות'לסברגר, ששיחק למרות שהוא סוחב פציעה, היה בינוני עם 221 יארד, סנקה וואלאס תרם 177 ואיבוד לבראונס.

מאט האסלבק שחקן טנסי טייטאנס. David J Phillip, AP
מאט האסלבק וטנסי עשו את שלהם אבל נשארו בחוץ/AP, David J Phillip

מערב

דנבר (8:8) – קנזס סיטי (9:7) 7:3

זהו, אפשר כבר להכריז שהקסם של טים טיבו והברונקוס די נגמר אחרי ההפסד המביך הזה, השלישי ברציפות. למרות זאת, דנבר בפלייאוף, תודות להפסד של אוקלנד, אבל כמו שהברונקוס נראים, לא בטוח שכדאי להם להופיע למשחק בשבוע הבא. דקסטר מקלאסטר סיפק את הטאצ'דאון של הצ'יפס, מאט פרייטר את שלוש הנקודות הבודדות של דנבר. קייל אורטון פתח במייל היי וניסה לקלקל לקבוצה שזרקה אותו מוקדם יותר העונה. הוא מסר ל-180 יארד, 93 מתוכם לדווין בואו. טיבו סיפק 60 יארד ואיבוד, וויליס מגאהי תיפקד לבדו עם 145 יארד. כאמור, דנבר בפלייאוף וכדאי לה להתעורר ומהר.

אוקלנד (8:8) – סן דייגו (8:8) 38:26

כל קבוצה פראיירית בדרכה. אוקלנד יכולה הייתה לזכות בבית בשל ההפסד של הברונקוס, אבל פישלה ברגע האמת, סן דייגו סיימה את העונה בצורה מצוינת ובמאזן זהה לאוקלנד ודנבר, אבל היא נותרה מאחור בשל התקופה הרעה שלה במהלך העונה. לפי רמת הפוטנציאל, אין ספק שהצ'ארג'רס הכי טובים בבית הזה והם הוכיחו את זה היום, אולי לקראת העונה הבאה והמאמן הבא. דריוס היוורד ביי עוד גרם לאוהדים בחור השחור להאמין שזה היום שלהם, עם טאצ'דאון פותח, אבל אנטוניו גייטס קלט מסירה של פיליפ ריוורס והשווה וסן דייגו שעטה קדימה, עם עוד שלושה טאצ'דאונים של מייק טולברט (בריצה ליארד אחד), ריצ'רד גודמן (בהחזרת קיקאוף ל-105 יארד) ווינסנט ג'קסון עם תפיסה ל-13 יארד. טאצ'דאון של קווין בוס לקראת הסיום הוריד למינוס חמש בלבד והחזיר את התקווה לאוקלנד, אבל אקורד הסיום היה שייך למלקולם פלויד, שתפס טאצ'דאון של 43 יארד והשלים את הניצחון. ריוורס סיים עם 310 יארד, שלישייה ואיבוד במשחק גדול. פלויד תפס ל-127 יארד, גייטס ל-106. גם קרסון פאלמר סיים ערב יוצא דופן, עם לא פחות מ-417 יארד, צמד ואיבוד. היוורד ביי (130 יארד) ודנריוס מור (101 יארד) הרוויחו מזה, אבל אוקלנד לא תהיה בפלייאוף.

טים טיבו שחקן דנבר ברונקוס. Jack Dempsey, AP
נגד פיטסבורג תפילה בוודאי לא תעזור. טים טיבו/AP, Jack Dempsey

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully