וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: מה צפוי לנו בחודש ינואר?

30.12.2011 / 19:15

7 מתעמלות אומנותיות, 2 מתעמלי מכשירים ו-4 לוחמי טאקוונדו ישראלים יתמודדו על כרטיס למשחקים בחודש שפותח את 2012

12 ספורטאים ישראלים כבר הבטיחו את מקומם בלונדון 2012 (לא כולל גולשי הרוח שעדיין מתמודדים ביניהם). חודש ינואר הוא די קריטי עבור מי שרוצה לראות משלחת ישראלית גדולה בקיץ הקרוב, כי במקרה הטוב קרוב ל-10 ספורטאים ישראלים יוכלו להבטיח את מקומם די בקרוב, ולמעשה מדובר בהזדמנות היחידה של כל אחד מהם. מי אלה יהיו? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן ועושים בשבילכם את הסדר.

התעמלות

אלכס שטילוב כבר הבטיח את מקומו בלונדון 2012 בזכות מדליית הארד בה זכה בתרגיל הקרקע באליפות העולם האחרונה. החודש נדע אם תצטרף אליו מתעמלת מכשירים. ולריה מקסוטה בת ה-25 תצטרך קודם כל לעמוד בקריטריון הבינלאומי, והוא לסיים באיזור גמר הקרב-רב בתחרות הקדם אולימפית, שתתקיים בין ה-10 ל-13 לינואר. חשוב לציין שבתחרות הקדם אולימפית לא ישתתפו המתעמלות שקבעו קריטריונים למשחקים האולימפיים באליפות העולם האחרונה. אם תעשה זאת, היא תצטרך להמשיך ולקבוע את הקריטריון הישראלי, שהוא גמר בקרב-רב באליפות אירופה או מקומות 1-6 על מכשיר בודד באליפות אירופה. מקסוטה כבר השתתפה בעבר בגמר תרגיל בודד באליפות אירופה, ואפילו באליפות העולם האחרונה בטוקיו היא הייתה קרובה מאוד לעלות לגמר ובסופו של דבר סיימה עשירית בתרגיל הקפיצות. בזכות היכולת שלה בתרגיל הזה, והשיפור הענק שהראתה לאחרונה, מאמינים באיגוד ההתעמלות שהיא תצליח לקבוע את הקריטריון ללונדון.

לאחר שתחרות התעמלות המכשירים תסתיים בלונדון, תיפתח התחרות הקדם אולימפית בהתעמלות אומנותית (16-18 לינואר). נבחרת ישראל הקבוצתית, המורכבת משש מתעמלות, תקבל את ההזדמנות האחרונה להגיע למשחקים האולימפיים אחרי שכשלה בניסיון לקבוע את הקריטריון באליפות העולם האחרונה במונפלייה. 6 הנבחרות שסיימו במקומות הראשונים בעולם באותה אליפות לא ישתתפו, כך שעל הנייר סיכוייה של הנבחרת הקבוצתית גבוהים מאוד. בתחרות האישית, נטע ריבקין הבטיחה את מקומה בקרב-רב כבר באליפות העולם, ופינתה מקום למתעמלת ישראלית אחרת בתחרות הקדם אולימפית. ויקטוריה פילנובסקי תוכל להגיע ללונדון 2012 אם תסיים את התחרות האישית בין 5 הראשונות, וכאמור, המתעמלות שכבר הבטיחו את מקומן לא משתתפות בתחרות הזאת.

טאקוונדו

בת אל גטרר הובילה בשנת 2010 את רשימת המרוויחים הגדולים של המענקים מבין הספורטאים האולימפיים הישראלים, אבל בכל מה שקשור ללונדון 2012 - נותרה לה רק הזדמנות אחת לקבוע את הקריטריון. גטרר (עד 57 ק"ג), יחד עם אניה מירקין (עד 49 ק"ג), לירן מלאכי (עד 58 ק"ג) ויוני אדלשטיין (עד 68 ק"ג) ישתתפו בסוף החודש בתחרות המיונים האירופית של המשחקים האולימפיים. כל אחד מהם יהיה חייב לזכות במדליה בכדי לקבל כרטיס ללונדון 2012, שם יתחרו רק 16 לוחמים בכל קטגוריית משקל.

גטרר הצליחה לעבור את התחרות הזאת בשלום לפני ארבע שנים כשהייתה אלמונית יחסית, אז ההישג שלה נחשב למפתיע. הפעם היא מועמדת רצינית למדליה, אבל צריך לזכור שתחרויות מהסוג הזה קטעו חלומות אולימפיים של לוחמים בכירים בעולם. אניה מירקין כבר הוכיחה את עצמה בעבר כאחת הלוחמות הטובות באירופה במשקל שלה, אבל צריך לזכור שהיא עברה לאחרונה פציעה קשה וקשה לאמוד את מצבה. לירן מלאכה ויוני אדלשטיין לא השתתפו בתחרות המיון הבינלאומית שהתקיימה באזרבייג'אן. בכל מקרה, מדליה של אחד מהם תיחשב להפתעה גדולה.

  • עוד באותו נושא:
  • לונדון 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully