וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: איש איש למקומו

31.12.2011 / 16:23

שלושה כרטיסי פלייאוף אחרונים והרבה מאבקי מיקום. זה מה שמחכה לנו במחזור הסיום. ג'איינטס-דאלאס, בנגאלס-רייבנס

המחזור ה-17 והאחרון של העונה הסדירה ב-NFL, תמיד מלא ברגשות מעורבים. מצד אחד, כולנו כבר מחכים לפלייאוף, מצד שני, אף אחד לא באמת רוצה שהעונה תיגמר וימי ראשון יהפכו למשעממים. אבל זו המציאות וכמו בכל שנה, המחזור האחרון יביא לנו כמה דרמות אדירות על מאבקי הכניסה לפלייאוף. בהמשך לעונה שעברה, גם הפעם המחזור יורכב רק ממשחקים בתוך הבית, מה שמבטיח שהרבה קבוצות שגמרו את העונה ישמחו להרוס ליריבות הגדולות שלהן, שישחקו על חייהן. במוקד המאבקים מחר (ראשון), נמצא את סן פרנסיסקו וניו אורלינס, שינסו להשיג את שבוע החופש. ניו אינגלנד, בולטימור ופיטסבורג רוצות את המקום הראשון ב-AFC וכמובן שלושת הקרבות הגדולים ביותר- הווילד קארד ב-AFC, שיוכרע בין סינסינטי, טנסי, הג'טס ואוקלנד, אליפות ה-AFC מערב שתלך לדנבר או אוקלנד והמשחק של הלילה, מלחמה ישירה בניו יורק, בין הג'איינטס לקאובויס על אליפות המזרח.

בהימורים, עשינו 10 מ-15, מה שמביא אותנו רגע לפני שריקת הסיום ל-151 מ-240 (62.9 אחוזי הצלחה). מה שבאמת חשוב בכל הסיפור הזה, הוא שגם אם נוציא 0 השבוע, הרי שהתעלינו על הממוצע בשנה שעברה לפחות בשתי נקודות רייטינג שלמות... את המדור השבוע בנינו בצורה מעט שונה, לפי הבתים והחטיבות, כדי שיהיה קל יותר לעשות סדר. שעות המשחקים רשומות לצד כל משחק. מה יתנו לנו הרשתות למחזור הסיום?

ג'ייסון וויטן שחקן דאלאס קאובויס. Tony Gutierrez, AP
מה יהיה מצב הרוח שלך אחרי הסאנדיי נייט? ג'ייסון וויטן/AP, Tony Gutierrez

FOX:

20:00: גרין ביי - דטרויט
23:00: סינסינטי - בולטימור

METV:

20:00: מיאמי – ניו יורק ג'טס
23:00: דנבר – קנזס סיטי

5+ לייב:

23:00: קליבלנד – פיטסבורג

ESPN:

3:20, בין ראשון לשני: ניו יורק ג'איינטס - דאלאס

מארק סאנצ'ז שחקן ניו יורק ג'טס. רויטרס
ינסה לחגוג במיאמי עלייה דרמטית לפלייאוף. מארק סאנצ'ז/רויטרס

NFC

מזרח

ניו יורק ג'איינטס (7:8) – דאלאס (7:8), 3:20, בין ראשון לשני

מתחילים ישר מהחלק הכי טוב. המשחק הזה הוזז לסאנדיי נייט והוא יהיה קרב ישיר בין שתי יריבות ענקיות, על כרטיס אחד לפלייאוף. המנצחת תזכה באליפות הבית ובמקום הרביעי בחטיבה. הג'איינטס מגיעים ללא פצועים ובמצב רוח מצוין. הם ידעו העונה עליות וירידות רבות, שכללו גם רצף של ארבעה הפסדים, אבל לפני שלושה שבועות הם ניצחו בדאלאס, אחרי קאמבק ענק וסידרו לעצמם משחק ביתי ומכריע. זה יהיה המשחק השלישי ברציפות של הענקים באצטדיון מטלייף, אחרי שהפסידו לוושינגטון והתאוששו בדרבי החוץ מול הג'טס. התקפת הג'איינטס לא הבריקה לאחרונה, אבל איליי מאנינג, שהתקרב העונה ל-5,000 יארד, ינסה לשרוף את הגנת המסירה החלשה של הקאובויס, שבדרך כלל לא מאפשרים הרבה יארדים קרקעיים. בדאלאס התעסקו כל השבוע ביד של טוני רומו, שנפגעה והוציאה אותו ממשחק ההפסד חסר החשיבות מול פילדלפיה. כל ההערכות הן שהוא ישחק. הבוקרים הפסידו שלושה מארבעת האחרונים וכזכור, הם צריכים להסתדר בלי דימרקו מארי הנהדר, שגמר את העונה, כך שמלבד רומו, האחריות נופלת גם על פליקס ג'ונס.

השחקנים לא יכולים כבר לחכות לשריקת הפתיחה של המשחק. מאנינג אמר: "הם מגיעים אלינו ושתי הקבוצות משחקות עבור אותו פרס, ככה שאנחנו יודעים שהם יהיו במיטבם. גם אנחנו צריכים להגיע ככה ולשחק טוב יותר".

תחזית: מה יהיה? זו שאלה טובה מאוד. היינו הולכים על משולש (כן, גם תיקו), אבל אם חייבים לבחור – נלך עם הג'איינטס

פילדלפיה (8:7) – וושינגטון (10:5), 20:00

כדי לא לייגע אתכם, נריץ את המשחקים לפרוטוקול במהרה וזה הראשון שבהם. פילי נכנסה לכושר מאוחר מדי, ניצחה שלושה משחקים רצופים, אבל לא תהיה בפלייאוף והיא רוצה לתת לקהל שלה, שראה העונה חמישה הפסדי בית, טעם טוב ולסיים עם מאזן חצוי לפחות. הרדסקינס נפלו בבית מול מינסוטה ולא נראה שהניצחון על הג'איינטס שינה יותר מדי בוושינגטון. רוי הלו הפצוע שוב לא ישחק.

תחזית: פילי כמובן

דרום

ניו אורלינס (3:12) – קרוליינה (9:6), 20:00

הסיינטס חגגו במאנדיי נייט עם דרו בריס, ששבר את שיא היארדים העונתי של דן מרינו והוביל את הקדושים לניצחון מוחץ על אטלנטה וזכייה בבית. הם ינסו להמשיך לחגוג גם הפעם, אבל הם לא תלויים בעצמם. ניצחון של סן פרנסיסקו ישאיר את ניו אורלינס רק במקום השלישי, בלי שבוע החופש ועם סיכוי סביר לפגוש שוב את אטלנטה בסיבוב הפלייאוף הראשון. בכל מקרה, הסיינטס ינסו לשמח את הקהל שלהם, שעדיין לא ראה הפסד בסופרדום העונה ולנצח בפעם השמינית ברציפות. מהצד השני תחכה קרוליינה, שגם הקוורטרבק שלה שבר שיא בשבוע שעבר. קאם ניוטון, שירצה להוביל את הפנתרים לניצחון שלישי ברציפות בסיומה של עונת הרוקי ההיסטורית שלו, ניפץ את שיא היארדים העונתי לרוקי, שהיה שייך לפייטון מאנינג ואם ימסור ל-107 יארד יהפוך גם לראשון בהיסטוריה (לא רק רוקי), שמוסר ל-4,000 יארד ורץ ל-500 בעונה.

תחזית: הסיינטס יקחו ויחכו לחדשות טובות

אטלנטה (6:9) – טמפה ביי (11:4), 23:15

למרות התבוסה מול ניו אורלינס, מצבה של אטלנטה עדיין לא נורא. כדי לסיים במקום החמישי ולקבל את אלופת המזרח במקום את הסיינטס או הניינרס, הם צריכים לנצח ולקוות שגרין ביי תעשה עבורם את העבודה ותגבור בבית על דטרויט. הבעיה של הפאלקונס היא שהם בכושר בינוני, המזל שלהם הוא שהם פוגשים בבית החמים והנעים את טמפה ביי האיומה, שהפסידה תשעה משחקים רצופים וסופגת כמעט 30 נקודות בממוצע למשחק. העניין הוא, שהמשחק של הליונס יהיה בסדרה הראשונה וכך אטלנטה תעלה לכר הדשא כשהיא כבר די מודעת לגורלה. אם הליונס ינצחו, אטלנטה תיתן כנראה לפותחים מנוחה.

תחזית: במצב של טמפה בשבועות האחרונים, אטלנטה לוקחת את זה גם עם ההרכב השמיני

הארי דגלאס שחקן אטלנטה פאלקונס. AP
בג'ורג'יה יחכו לחדשות טובות ועזרה מכיוון גרין ביי. הארי דגלאס/AP

מערב

סנט לואיס (13:2) – סן פרנסיסקו (3:12), 20:00

עבור הניינרס, החשבון הוא פשוט. ניצחון, והם במקום השני בחטיבה עם שבוע החופש. במפרץ ישמחו לסיים את העונה המדהימה שלהם עם ניצחון מספר 13 ובעיקר לתת לחבר'ה לנוח קצת לפני הפלייאוף, בו ינסו להמשיך ולהפתיע את הליגה. דייויד אייקרס האליל ינסה להמשיך לכבוש בלי הכרה והניינרס יקוו לעשות את העבודה בלי צורך בניסים. אלכס סמית' אגב, הוא לא ממש שחקן העשור, אבל 69 יארד יתנו לו עונת 3,000 ראשונה בקריירה. גם זה משהו. בסנט לואיס רק שמחים שהעונה המסויטת הזו נגמרת. עונה שהייתה אמורה להיות הפריצה של הקבוצה בבית המערב והסתיימה בהשפלות שבועיות. הראמס מגיעים עם שישה הפסדים רצופים ושוב ללא סאם בראדפורד הפצוע, שגם שאלת תפקודו תעלה בקבוצה אחרי שירגעו שם מזוועות העונה. התופס של הניינרס, בריילון אדוארדס, שוחרר השבוע מהקבוצה בשל פציעה.

תחזית: הניינרס עושים את העבודה ויאללה, קצת חופש

אריזונה (8:7) – סיאטל (8:7), 23:15

משחק חסר חשיבות נוסף, בין שתי קבוצות שדווקא נמצאות בכושר מצוין ואחרי פתיחת עונה חלשה מצד שתיהן, כל אחת תשמח מאוד לסיים במאזן חצוי ומרשים (שכזכור, בשנה שעברה היה נותן את המקום הראשון בבית הזה). אריזונה לקחה שישה משמונת האחרונים שלה והפסידה בקושי בשבוע שעבר בסינסינטי, סיאטל עם חמישה משבעה והפסד ביתי דרמטי לניינרס, שסגר את הסיפור גם בשבילה. קווין קוב עשוי לחזור בקרדינלס.

תחזית: סיאטל קצת יותר טובה והיא תנצח

צפון

גרין ביי (1:14) – דטרויט (5:10), 20:00

הבית הזה די גמור. הפאקרס ניצחו את שיקגו והבטיחו את המקום הראשון בחטיבה. עונה מושלמת כבר לא תהיה להם וארון רוג'רס צפוי לקבל מנוחה, לפחות בחלק מהמשחק. הליונס התאוששו מהתקופה הרעה עם שלושה ניצחונות. האחרון והגדול שבהם, על סן דייגו, הבטיח פלייאוף ראשון מאז 1999 לעיר המכוניות. עכשיו כל מה שנותר לדטרויט הוא לסיים חמישית, כדי לפגוש את אלופת המזרח בסיבוב הראשון ולא את ניו אורלינס או סן פרנסיסקו. כדי שזה יקרה, היא צריכה לנצח או לחכות להפסד ביתי של אטלנטה מול טמפה ביי, לא משהו שהייתם רוצים לסמוך עליו.

תחזית: במשחקים כאלה, בדרך כלל מי שצריך את הניצחון גם לוקח אותו. ולכן, דטרויט

מינסוטה (12:3) – שיקגו (8:7), 20:00

העונה המדכאת של הברס הגיעה לקיצה עם ההפסד לגרין ביי, שהדיח אותה סופית מהפלייאוף. הקבוצה, שהחלה את העונה עם 3:7, תקווה לסיים עם מאזן חצוי במקרה הטוב, אחרי חמישה הפסדים רצופים. ג'יי קאטלר, מאט פורטה, ג'וני נוקס – כולם נפצעו בשלב זה או אחר וגרמו לברס לקרוס. מינסוטה אומנם נהנתה מערב טוב של ג'ו ווב וניצחה בוושינגטון בשבוע שעבר, כדי לקטוע שישה הפסדים, אבל זה היה ניצחון עצוב, כשמלבד כריסטיאן פונדר שחטף זעזוע מוח ולא ישחק השבוע, המכה הגדולה יותר הייתה הקרע ברצועות של אדריאן פיטרסון, שיחמיץ תשעה חודשים, כלומר גם את תחילת העונה הבאה.

תחזית: מי יותר גרועה? כרגע זו שיקגו. מינסוטה לוקחת

פרנק גור שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Marcio Jose Sanchez, AP
פרנק גור והניינרס מחפשים את שבוע החופש/AP, Marcio Jose Sanchez

AFC

מערב

אוקלנד (7:8) – סן דייגו (8:7), 23:15

העיניים לפה, האוזניים לשם. אוקלנד לא תלויה בעצמה, אלא בתוצאה מדנבר, אבל בתור התחלה היא צריכה לנצח את סן דייגו, שגמרה את העונה המאכזבת שלה עם התבוסה בדטרויט במחזור שעבר. הריידרס עצרו רצף של שלושה הפסדים וניצחו בנס בקנזס סיטי אחרי הארכה, כדי לשמור על סיכוי. בסיטואציה מסוימת ולא סבירה במיוחד (ניצחון, הפסד של סינסי והפסד של טנסי או ניצחון של הג'טס), אוקלנד יכולה להיות גם ווילד קארד. מייקל בוש, שנמצא בתקופה בינונית, ינסה לעזור לריידרס על הקרקע, קרסון פאלמר, שהתאקלם לא רע במפרץ, יפגוש מולו הגנת מסירה טובה. פיליפ ריוורס האומלל רק ינסה לשפר סטטיסטיקות ולחכות למאמן הבא של קבוצתו, במה שצפוי להיות משחק הפרידה של הצ'ארג'רס ממאמנם בחמש העונות האחרונות, נורב טרנר.

תחזית: אוקלנד תיקח את זה, השאלה מה יקרה בקולורדו

דנבר (7:8) – קנזס סיטי (9:6), 23:15

האם בשבוע שעבר ראינו את סופה של אגדת "המשיח ממייל היי"? אם את ההפסד של הברונקוס לפטריוטס עוד אפשר היה להצדיק, הרי שתצוגה איומה כמו זו של טים טיבו (ארבעה איבודים) מול בפאלו החלשה, עשויה לסמן את סופו של הגימיק, שכולנו יודעים שייגמר יום אחד. ובכל זאת, לטיבו כמו גם להגנה של דנבר, שהרשתה 41 ו-40 נקודות בשני המשחקים האחרונים, יש סיכוי לא רע בכלל ולמעלה מכך להגיע לפלייאוף, משהו שהיה נשמע דימיוני אחרי פתיחת עונה של 5:2 תחת קייל אורטון, שיעלה לראשונה מול קבוצתו לשעבר, למשחק אמוציונלי. דנבר כאמור, תלויה רק בעצמה והיא פוגשת את הצ'יפס הפצועים, שלא הצליחו למנף את הסנסציה מול גרין ביי והפסידו בדרמטיות לאוקלנד. ההגנה של קנזס סיטי תמרר את החיים של טיבו והוא יצטרך לפנות למשחק הריצה, שם דנבר עדיין מוליכה את הליגה ושם הצ'יפס מתקשים יותר מאשר נגד המסירה.

תחזית: עוד קצת מהאגדה, רגע לפני סיום. טיבו ודנבר מנצחים ועולים לפלייאוף

צפון

סינסינטי (6:9) – בולטימור (4:11), 23:15

איזה קרב הולך להיות כאן, בין שתי קבוצות שיודעות שהפסד לא בא בחשבון. סינסי יושבת כרגע על המקום השישי ותנסה להמשיך את העונה המופלאה והמפתיעה שלה, עם מקום בפלייאוף. הבנגאלס יודעים שבמקרה של הפסד, הם יצטרכו ניסים ונפלאות כדי לשמור על הווילד קארד. הבעיה שלהם כאמור, היא שהרייבנס גם יודעים שהפסד יעשה להם צרות, בהנחה שפיטסבורג לא תיפול בקליבלנד. במקרה כזה, הרייבנס יפלו למקום החמישי בחטיבה, יאבדו את שבוע החופש ויצטרכו להגיע למשחק חוץ מול אלופת המערב. במחזור ה-11, ניצחון ביתי של בולטימור סימל את תחילת הנפילה של סינסי, שנעצרה רק לאחרונה אחרי שהקבוצה ניצחה פעמיים ברציפות. עדיין, גם במשחקים האלה הבנגאלס לא היו בשיאם והתחושה היא שלשני הרוקים האדירים שלהם, אנדי דלטון ואי. ג'יי. גרין, קצת נגמר האוויר, משהו שהם יצטרכו לשפר בעתיד. בולטימור התאוששה מהתבוסה בסן דייגו, גברה על קליבלנד והשאירה את גורלה בידיה. כרגיל, היא תיתן להגנה המפלצתית שלה ולריי רייס לעשות את עיקר העבודה.

תחזית: הרייבנס מתים על השטויות האלה, לבעוט בדלי ברגע האמת והם גם חלשים מאוד בחוץ. סינסי מנצחת

קליבלנד (11:4) – פיטסבורג (4:11), 23:15

כאמור, הסטילרס לא תלויים בעצמם. ניצחון שלהם יכול לסדר להם את המקום השני או אפילו הראשון בחטיבה (במקרה והפטריוטס יפסידו), אבל גם יכול לא לשנות כלום ולהשאיר להם את המקום החמישי. גם ללא ביג בן רות'לסברגר, פיטסבורג לא התקשתה מול סנט לואיס ועצרה אותה על האפס, כשצ'רלי באטש עושה את העבודה. גם הפעם הוא יקבל את הקרדיט וביג בן ימשיך לתת לרגל לנוח לקראת הפלייאוף. במפגש בין שתי הגנות המסירה הטובות בליגה, כשגם קליבלנד תעלה עם קוורטרבק מחליף (סנקה ויליאמס במקום קולט מקוי הפצוע), אל תצפו לחגיגת נקודות. הבראונס ינסו לעצור רצף של חמישה הפסדים, אחד מהם היה 14:3 בפיטסבורג לפני שלושה שבועות.

תחזית: פיטסבורג תיקח בקלות ותחגוג אחרי שתשמע את החדשות מאוהיו

שחקן פיטסבורג סטילרס רשארד מנדנהול. AP, AP
מקום ראשון, שני או חמישי בחטיבה. איפה תסיים פיטסבורג? רשארד מנדנהול/AP, AP

מזרח

מיאמי (10:5) – ניו יורק ג'טס (7:8), 20:00

בפעם האחרונה שהשתיים נפגשו, במחזור השישי, הג'טס הנחילו למיאמי הפסד חמישי רצוף ועצרו את הנפילה של עצמם. מאז הדברים קצת השתנו, מיאמי בכושר טוב, כבר עם חמישה ניצחונות וכמעט הפתיעה בפוקסבורו בשבוע שעבר ואילו הג'טס, אחרי שני הפסדים מבישים משהו לפילדלפיה והג'איינטס, עם רגל וחצי מחוץ לפלייאוף. כדי לעלות, הם צריכים כמובן לנצח ואז לחכות להפסדים של סינסינטי, טנסי ודנבר או אוקלנד. כל תוצאה אחרת, תשים חותמת סופית על העונה החלשה של הבחורים בירוק, רחוק מאוד מהדיבורים וההצהרות של רקס ריאן בתחילת ולאורך העונה. מיאמי תשמח לקלקל לג'טס בעצמה, בלי עזרה מהאחרות וההגנה המשתפרת שלה צפויה למרר את חייהם של מארק סאנצ'ז ושון גרין. רג'י בוש פצוע ויחמיץ את משחק הסיום בעונה הטובה בקריירה שלו.

תחזית: הג'טס נראים כאילו הם איבדו אמונה, הדולפינס בכושר טוב וינצחו

ניו אינגלנד (3:12) – בפאלו (9:6), 20:00

לכאורה, הפטריוטס נמצאים במצב נהדר. הם התאוששו מצמד ההפסדים באמצע העונה ויצאו לריצה של שבעה ניצחונות, בהם ההתקפה חזרה לתקתק. הם מגיעים למשחק בידיעה שניצחון שווה מקום ראשון בחטיבה וישמחו לנקום בבפאלו על הקאמבק הענק שהבילס עשו מולם במחזור השלישי, בימים שבהם עוד חשבו שיש קבוצה בבפאלו. אותו ניצחון של הבילס קטע רצף של 15 משחקים בין הקבוצות שהלכו לטובת הפטריוטס, שמאוד רוצים לפתוח ברצף חדש ולא צפויים להתקשות מול הקבוצה האורחת, שבשבוע שעבר קרעה את טים טיבו ודנבר וסופסוף עצרה את הרצף, שכבר הגיע לשבעה הפסדים וגמר לה את העונה. אחת השאלות הגדולות במשחק היא האם טום בריידי ישחק את כולו ויזכה להצטרף לדרו בריס בניפוץ שיא היארדים העונתי של דן מרינו. לבריידי חסרים 187 יארדים, סביר בהחלט, אבל שוב, ייתכן שהוא יזכה לפחות למחצית אחת של מנוחה וריאן מאלט יעלה במקומו.

תחזית: גם המקום הראשון שעל הכף, גם הנקמה על ההפסד בפעם הקודמת, גם היריבה החלשה. אפילו עם חצי בריידי, זה יהיה קל עבור ניו אינגלנד

דרום

יוסטון (5:10) – טנסי (7:8), 20:00

מכיוון שלטקסאנס אין על מה לשחק, נתחיל בטנסי. הטייטאנס גברו על ג'קסונוויל במחזור הקודם, עצרו רצף שני הפסדים ושמרו על סיכוי סביר לתפוס את כרטיס הווילד קארד האחרון. כדי שזה יקרה, הם צריכים ניצחון, הפסד של סינסינטי ואז את אחד משני התרחישים הבאים: ניצחון של הג'טס והפסד של דנבר או אוקלנד או לחלופין, ניצחונות של דנבר ואוקלנד והפסד של הג'טס. יוסטון החבולה הפסידה בפעם השנייה ברציפות, הפעם לאינדיאנפוליס ותסיים את העונה במקום השלישי ב-AFC, בלי יותר מדי תקוות פלייאוף לאור המצב לאחרונה. אנדרה ג'ונסון שוב בחוץ.

תחזית: טנסי צריכה, יוסטון חלשה. זה יילך לטייטאנס, שכמו כולם, ירוצו לרדיו

ג'קסונוויל (11:4) – אינדיאנפוליס (13:2), 20:00

אחלה משחק שבעולם לסיים איתו את סקירת המשחקים השנתית שלנו. יהיה גרוע, איום, משעמם, מיותר, לא נחוץ, לא ראוי, לא מרהיב, מגוחך ובסוף?

תחזית: מה זה חשוב... סתם, אינדי רוצה את לאק. היא תפסיד

פוטבול בוואלה! ספורט

אדם וינאטיירי שחקן אינדיאנפוליס קולטס. AP
צחקנו, נהננו, הגיע הזמן לדאוג לדראפט. אדם וינאטיירי מהקולטס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully