וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פתח תקוה החליטה להגיש ערעור לעליון

29.12.2011 / 10:09

המחוזי דחה את הבקשה רשמית, עו"ד ליאור דגן אישר: "החלטנו לערער. אין מסמכות ההתאחדות לחקור את התנהלות העבר"

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה מסר את החלטתו הרשמית בנוגע לבקשת המפרקים לבטל את הפחתת הנקודות ממאזן הקבוצה, ודחה אותה על הסף. בעקבות ההחלטה החליטה הפועל פתח תקוה לערער לבית הדין העליון. בהחלטה של השופט אילן שילה נכתב כי בבקשת הפירוק הצהירה הקבוצה על חובות של כ-14.5 מיליון שקל למס הכנסה ובהמשך צוינו הסיבות שבגללן החליטו המפרקים להגיש את הבקשה לבית המשפט ("נוגדת את דיני חדלות הפרעון ואף מטילה סנקציה עונשית, חריפה ואוטומטית, שאינה עולה בקנה אחד עם עקרונות הצדק הטבעי") וכמו כן צורף קטע מפסק הדין בעניין הפועל רמת גן (ממאזנה הופחתו נקודות מאותה סיבה), שהמפרקים ביקשו שלא להתחשב בו מאחר ומדובר במקרה שונה. השופט שילה הסכים עם רוב נימוקי ההתאחדות לכדורגל ובהמשך אף נזף בראשי המועדון בעניין החובות למס הכנסה. "לא מצאתי הסבר מתקבל על הדעת להעדר אחריות של הקבוצה למצב שאליו היא הידרדרה במשך שנים אחדות", כתב השופט. "אי תשלום מס בגין ניכויים מהווה עבירה פלילית".

לגבי טענות המפרקים, כאילו ההתאחדות לא מאפשרת זכות ערעור בעניין הפחתת הנקודות, כתב השופט: "אי מתן זכות טיעון עולה לכאורה כדי פגיעה בעקרונות הצדק הטבעי, אשר ההתאחדות אמונה עליה, אולם אין מקום לטענות אלה בעניינו". בנושא טענות המפרקים כאילו הנושים עשויים להיפגע כתב השופט: "אין ברצון להגן על הנושים ולהשיג את המירב מנכסי הקבוצה כדי לגבור על תקנון ההתאחדות".

השופט גזר על המועדון לשלם שכר טרחת עורך דין בסך 5,000 שקל. עו"ד ליאור דגן מסר בתגובה: "החלטנו להגיש ערעור לבית המשפט העליון, אנחנו חושבים שהרציונלים שהוסברו על ידי ההתאחדות לכדורגל, שעומדים מאחורי התקנת התקנה, נוגדים את דיני חדלות הפרעון. לא יעלה על הדעת שההתאחדות לכדורגל גורסת כי הניהול של הפועל פתח תקוה בעבר לא היה תקין, ולכן צריך להעניש אותה. התשובה לכך היא שאין זה מתפקידה או מסמכותה של ההתאחדות לחקור את התנהלות העבר. הוא בסמכותה הבלעדית של המפרקים. ההתאחדות פולשת לתחום שלא בסמכותה".

כפי שפורסם בוואלה! ספורט, במקביל עורכים המפרקים חקירה מקיפה לגבי התנהלות העבר של המנהלים הקודמים.

לנדאו לשחקנים: "אין לכם פריבילגיה להוריד ראש. יש דרבי"

על הדשא, לאחר הניצחון על מכבי חיפה וההפסד על קרית שמונה, במועדון מתכוננים לדרבי. "לא נורא, אין לכם את הפריבילגיה להוריד את הראש. יש לנו דרבי עוד שלושה ימים", אמר מאמן הקבוצה גילי לנדאו לשחקני הקבוצה לאחר ההפסד בקרית שמונה. בקבוצה הביעו אכזבה רבה בעקבות ההפסד, שהרחיק את הקבוצה עשר נקודות מהפועל באר שבע, אך למרות זאת במועדון מרוצים מאוד מהיכולת של השחקנים.

"לכולם כאן ברור שלולא הקיזוז גילי היה משאיר אותנו בליגה. ניאבק עד הסוף כמו גברים. למרות כל הבעיות, אנחנו עומדים יפה על המגרש. אף אחד לא יכול לצפות שננצח שבוע אחר שבוע בלי רכש", אמר שחקן בקבוצה. "כל מה שמעניין עכשיו זה הדרבי. אם ננצח, שחקנים יקבלו ביטחון. אנחנו יודעים כמה זה חשוב לאוהדים, אבל זה חשוב עוד יותר למועדון". המגן יגאל אנטבי שנפצע אתמול צפוי להיעדר מהדרבי ובמצב הזה ייכנס לרשימת 20 השחקנים בעלי מספר ההופעות הגבוה ביותר רק בשבוע הבא.

אתמול בשעות הלילה נוצר קשר עם נציגי המועדון הגיאורגי של החלוץ וחטאנג קברצקאליה. במועדון ביקשו להגיע להסדר מהיר כדי להנחית את החלוץ עד תחילת השבוע בישראל, לקראת מועד ההעברות שייפתח בחמישי הבא ולרשום אותו לפני המשחק מול בני יהודה ובית"ר ירושלים.

אוהדי הפועל פתח תקוה טוענים כי מאבטחים ושוטרים היכו אותם ללא סיבה מוצדקת בעקבות המהומה שנוצרה אמש, בסיום המשחק. כזכור, לאחר המשחק נוצר עימות עם אוהדי קרית שמונה סמוך לאוטובוס של אוהדי הקבוצה. חלק מהאוהדים טענו אמש כי הם שוקלים לפנות למח"ש בעזרת עדויות מצולמות.

צפו בהפסד הפועל פתח תקוה 2:0 לעירוני קרית שמונה

הפועל פתח תקוה בוואלה! ספורט

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully