וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורנפיין: "האוהדים ששוברים כיסאות הם עבריינים"

29.12.2011 / 8:19

יו"ר בית"ר ירושלים מחזיר אש: "המחאה מחזקת אותי". דסה גמר את העונה. הקבוצה תעמוד לדין בעקבות נהמות כלפי תמוז

רגשות מעורבים היו אתמול (רביעי) בחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים בסיום המשחק נגד הפועל תל אביב. למעשה הם הזכירו מאוד את התחושות שהיו שלושה ימים קודם לכן בעכו, כאשר הקבוצה שיחקה היטב ושלטה ברוב שלבי המשחק, אך בסופו של דבר פיגרה ורק לקראת הסיום הצליחה להשוות. הבשורה הקשה יותר היא שאלי דסה סיים את העונה רשמית אחרי שנפצע בעצם השוקית בדקות הפתיחה. המגן יעבור בשבוע הבא ניתוח לאיחוי העצם וייעדר שישה חודשים. עד הניתוח הוא יהיה מאושפז בבית החולים הדסה בירושלים.

החדשה השנייה הלא טובה בעקבות המשחק הגיע מכיוון דו"ח השיפוט, שם צוין שאוהדי הקבוצה השמיעו קריאות גזעניות לעברו של טוטו תמוז. בעקבות הדו"ח הודיעה ההתאחדות לכדורגל שבית"ר תעמוד לדין ביום רביעי הבא. נגד בית"ר עומד עונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות, אך הקבוצה לא עמדה השנה לדין באשמת קריאות גזעניות ובקבוצה מקווים שבית הדין לא יחמיר.

עמית בן שושן אמר בסיום: "היה לנו משחק טוב מאוד, חבל רק שספגנו שער כבר בתחילת המשחק, אך אני שמח שזה לא הוריד לנו את האוויר וזה חשוב מאוד עבורנו להמשך הדרך. אני מאמין מאוד בקבוצה הזאת ומקווה שבעתיד יהיה בסדר. בשני המשחקים האחרונים אני חושב שרואים שיפור מסוים אצלנו וזה לא רק התוצאות, גם עצרנו את שרשרת ההפסדים ואני רק מקווה שגם נדע לנצח משחקים. אני מאמין שבמשחקים הבאים, גם אם לא ילך לנו כל כך טוב, נדע לנצח את המשחקים ולהביא נקודות, שזה מה שהכי חשוב כרגע". על נושא האוהדים, אמר הקשר: "אנחנו מנסים להתנתק מכל מה שקורה ביציעים, אנחנו משתדלים שלא לשים לב לכל הבלגן, אנחנו צריכים את הקהל שלנו איתנו וזה מה שחשוב".

בסיום המשחק השחקנים דיברו בחדר ההלבשה על כל האירועים עם הקהל ועל החשש שזה משהו שיתחיל להתפשט ביציע ויפגע בתמיכה שלהם בהמשך העונה. אחד השחקנים אפילו ביקש להעביר מסר ואמר: "אנחנו לא תופסים צד במה שהאוהדים עושים, אבל אם אפשר לבקש מהם משהו זה שישימו הכל בצד רק עד שנצא מהמאבקים בתחתית ואחרי זה שיעשו מה שהם רוצים. אנחנו מסובכים בתחתית, ואם הקהל לא ייתן לנו גב, אנחנו נהיה בסכנת ירידה ממשית וההישארות של בית"ר חשובה יותר מכל דבר אחר".

אגב, לא נראה שהדברים יעזרו היות והאוהדים שהתקבצו אל מול שער 2 בסיום המשחק חזרו ואמרו: "לא במקרה היו נהמות לטוטו, נדאג למשחקים בלי קהל, קנסות וכל מה שצריך כדי לרדת ליגה ולהביא את הקבוצה הזאת לפירוק כדי שייפתח דף חדש. שאיציק קורנפיין יהיה מוכן - הוא כל שבוע הולך להיות בבית הדין".

מאמן הקבוצה יובל נעים התייחס אף הוא לאוהדים ואמר: "המחאות האלה פוגעות בביטחון של השחקנים ובקבוצה. בית"ר ירושלים לא במצב שהיא יכולה להרשות לעצמה את זה ואנחנו צריכים את התמיכה והעידוד של כולם כדי להישאר בליגה".

לגבי הצד המקצועי, נעים נשמע אופטימי ואמר: "עשינו בית ספר להפועל תל אביב. אם אנחנו יוצאים מאוכזבים זה אומר הכל. היום אי אפשר לבוא בטענות לשחקנים שנתנו הכל ויצרו מספיק מצבים. חבל שלא לקחנו שלוש נקודות אבל צריך להסתכל קדימה. לא הופתעתי מהיכולת שלנו, גם בעכו וגם היום חזרנו לעצמנו אחרי משחקים רעים שלא היינו טובים בהם ולא הגענו למצבים. עם חיזוק בחלק הקדמי ניראה הרבה יותר טוב. בסך הכל יש שקט במועדון אבל אנחנו צריכים ורוצים לנצח כדי להתקדם. הרבה זמן לא ניצחנו ורק זה ייתן שקט אמיתי".

"קשה לנו מאוד לעשות רוטציות במצבנו"

על הפציעה של דסה אמר נעים: "זאת מכה קשה, מדובר בבחור פנטסטי שיהיה חסר לנו. מדובר בשחקן מאוד חשוב ונצטרך לשבת ולראות מה אנחנו עושים עם זה. שי חדד היה טוב ויכול למלא את העמדה בינתיים וגם ברק משה יכול לשחק בעמדה ויכול להיות שזה מה שנעשה".

נעים דיבר גם על המשחק נגד הפועל חיפה ביום ראשון הקרוב - משחק שלישי בשמונה ימים. "זה לא אידיאלי ועם סגל כמו שלנו זה פי שניים יותר קשה, קשה לנו מאוד לעשות רוטציות במצבנו. אם שחקן ירגיש עייף או לא יכול לשחק אז נתחשב בזה אבל כרגע אנחנו לא חושבים על זה ונראה בימים הקרובים אם נצטרך לעשות שינויים".

לגבי הכסף שצריך להיכנס מארקדי גאידמק בכדי לסייע בחיזוק הקבוצה, אמר נעים: "אין חדש, אבל אנחנו עושים פעולות כאילו כבר יש כסף. אמרתי שאני מאמין למילה שלו ואני עדיין עומד על זה ומקווה שכבר בימים הקרובים ינחתו כאן מספר שחקנים למבחנים, כשמי שיהיה טוב נצרף אותו". מי שצפוי לנחות להתרשמות במהלך השבוע הקרוב הוא ולאדימיר נייקו האוקראיני, עליו קיבל נעים המלצות מאנדריי פיליאבסקי, כשייתכן שגם אלואיסו ובריאן הברזילאים יגיעו לארץ. אלירן ג'ורג' הוצע ליובל נעים אך המאמן לא מעוניין בשחקן בשלב זה ובמידה ויחליט לצרף מגן ימני, הוא יחפש שחקן זר בעמדה הזו.

בעוד הקבוצה ממתינה לכסף מגאידמק לחיזוק, אולי תיתכן תפנית מפתיעה מבחינתה כאשר האחים היהלומנים בועז ויוסי מולדבסקי, שהתעניינו בעבר בהקמת קבוצת רכישה למועדון ואף כינסו את ראשי הקבוצה בבנייני האומה בניסיון לשכנע אותם שהקהל יכול להיות הבעלים, התעניינו באפשרות לרכוש בעונה הבאה כ-25 אחוזים מהבעלות. בפגישה שנערכה עם עורך הדין של גאידמק ישראל שלו הבינו השניים שבית"ר ירושלים זקוקה לתזרים מזומנים מיידי, ובמידה ויעשו זאת בסכום של כמיליון שקל, הם יקבלו אופציה עתידית לרכוש רבע מהבעלות של המועדון. בכל מקרה מדובר בפגישה ראשונה והאחים מולדבסקי יחליטו האם להתקדם בנושא.

קורנפיין: "אני לא שוקל לעזוב"

יושב ראש בית"ר ירושלים איציק קורנפיין התראיין בגלי צה"ל בתוכנית 'עושים ספורט' והתייחס לחלון ההעברות בינואר: "הייתה פגישה עם גאידמק לפני עשרה ימים, ובפגישה הוא הבטיח שהוא יעביר כסף. הוא אמר שבראשית ינואר הכסף יעבור. אני מקווה מאוד שכשזה יקרה נוכל להביא כמה שחקנים. זה לא אידיאלי להביא שחקנים בינואר, אין מציאות יותר מדי, אבל מכיוון שהסגל שלנו קצר, נעשה את המקסימום להביא את השחקנים הכי טובים שאפשר. אני מאמין שכשארקדי אומר שהוא יעביר כסף, זה יקרה. לי לא זכור שהוא אמר משהו ולא עמד בו".

קורנפיין נשאל לגבי עתידה של הקבוצה העונה ומצבה בליגה, ואמר: "אני חושב שהסגל הנוכחי יכול להישאר בליגה, אבל נצטרך להתחזק כי יש לנו בעיה בהתקפה. מספר החלוצים שעומד לרשותנו הוא לא מספיק. לא בכדי אנחנו הקבוצה שהבקיעה הכי מעט שערים העונה. ברור שאם לא נוכל להתחזק, לא נרים ידיים. אני חושב שגם בסגל הנוכחי אנחנו יכולים להוציא יותר, יש לנו שחקנים שיכולים וצריכים להוציא יותר, ולממש יותר את הפוטנציאל שלהם. אני לא חייב להסכים עם כל מה שהמאמן אומר". יושב ראש הקבוצה גם נשאל על קשריו וקשרי הקבוצה עם גל יוסף, הבעלים של הכח עמידר רמת גן, ואמר: "גל יוסף באמצעות הכח רמת גן רכשו מאיתנו אחוזים מהכרטיס של טוטו תמוז, הוא שילם לנו כסף וזה הקשר היחיד שלו לבית"ר ירושלים, שוב דבר מעבר לזה".

בהמשך הראיון התייחס גם למחאת האוהדים ועד כמה הדברים משפיעים עליו, ואמר: "אני לא שוקל לעזוב. מחאת האוהדים מחזקת את ידיי. האוהדים מוחים מסיבות שאנחנו יודעים אותן. אני לא יודע מה הם רוצים ממני, אבל האוהדים שמוחים, בין 100 ל-200, אלה אותם אוהדים ששוברים כיסאות והם עבריינים שאני לא מסוגל להתמודד איתם. אותי מצער שמשאירים אותי להתמודד איתם לבד. שאף אחד לא יתפלא שישנם אירועים כמו זריקת רימון או זריקת מוט על מאמן. פנינו לכל גורמי האכיפה האפשריים. ביקשתי מהמשטרה לקבל את השמות. המשטרה יודעת מי עשה את זה, היא צריכה לעצור את אותם אוהדים. אני יודע מי שבר את הכיסאות בבלומפילד, אבל אין לי את הכוח למנוע מאותם אנשים להיכנס למשחקים שלנו. זו בעיה שצריך לטפל בה בכל הכוח".

שבר בעצם השוקית לדסה, כנראה סיים את העונה

צפו ב-1:1 בין בית"ר ירושלים להפועל תל אביב

צפו בשאר תקצירי מחזור אמצע השבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully