וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכוד של עשרות מיליוני יורו: מה צריך להיות הצעד הבא של לוקאס פודולסקי

31.12.2011 / 8:00

החוזה הפך את לוקאס פודולסקי למלפפון לוהט. אבל למרות שעבר זמן רב מהכישלון בבאיירן, לא בטוח שהוא מסוגל להצליח מחוץ לחממה

"לוקאס פודולסקי הוא בהחלט שחקן יוצא דופן, אבל אני חושב שההייפ סביבו מוגזם בקלן. כך שקשה להתרשם מהיכולת שלו באמת. עם הפוטנציאל שיש לו, הוא חייב להיות אחד החלוצים הכי טובים בבונדסליגה, אם לא הכי טוב, והוא לא. זה מכיוון שהוא לא מצליח לשמור על עקביות. בנוסף, הוא יקר מדי, במיוחד בשביל שחקן שמופיע רק אחת לכמה משחקים". כך הגיב מאמן דורטמונד יורגן קלופ, כשנשאל האם אלופת גרמניה מעוניינת לצרף את חלוץ קלן לוקאס פודולסקי בחלון ההעברות של ינואר.

לוקאס פודולסקי שחקן קלן. Alex Grimm, GettyImages
טיפוס מוחצן מאוד על המגרש ולפעמים נוטה גם להיות מעט פרחח, אבל האמת שמדובר בטיפוס רגיש מאוד שמתקשה לשרוד מחוץ לסביבה המוכרת שלו. פודולסקי/GettyImages, Alex Grimm

פודולסקי, יש לומר כהרגלו, לא נותר חייב וענה מיד: "נהדר! אולי מר קלופ עצוב כי דחיתי אותו כבר פעמיים. מצד שני, אני מבין למה הוא אומר שאני יקר מדי. זה כנראה כיוון שדורטמונד שלו נכשלה בליגת האלופות וסיימה אחרונה בבית, כך שהיא לא יכולה להרשות לעצמה להוציא כסף כרגע". הראשון להרגיע את הרוחות היה יו"ר דורטמונד האנס יואכים ואצקה, שהתקשר לסוכנו של כוכב קלן והתנצל בשם המועדון שלו על הדברים שנאמרו. "אמרתי לו שאנחנו מצטערים", הודה ואצקה, "פולדי הוא שחקן ברמה עולמית וזה מה שחושב גם יורגן קלופ, שבסך הכל היה מתוסכל שסיימנו ב-1:1 מול קייזרסלאוטרן".

דומה שאין סיפור שמגלם בצורה יותר מדויקת את צומת הדרכים אליו הגיע אחד מהשחקנים הכי מוכשרים שצמחו אי פעם בגרמניה. לוקאס פודולסקי בן ה-26 חווה את העונה הכי טובה בקריירה שלו ורשם סיבוב ראשון עם 14 שערים (שיא קריירה) ו-4 בישולים ב-16 הופעות במדי קלן. פרינץ פולדי, שגדל בקלן ועזב אותה לשלוש שנים רק כדי להיכשל בבאיירן מינכן ולחזור לכור מחצבתו, יסיים חוזה בקיץ 2013 וכרגע הוא מסרב לדון בחוזה החדש שלו. מה שהפך אותו באופן אוטומטי לשחקן הכי נחשק בבונדסליגה ולאחד המלפפונים הלוהטים באירופה, כשקבוצות כמו שאלקה ודורטמונד נקשרות עם שמו בגרמניה, וארסנל, לאציו ועד זניט סנט פטרסבורג וגלאטסראיי מוזכרות כמי שחושקות בו ברחבי היבשת. האם פודולסקי באמת בדרך החוצה מקלן והאם הוא מסוגל להצליח בקבוצה אחרת שאינה באזור הריין בגרמניה, או שנפשו הרכה והשברירית בנויה רק להצלחה בקלן?

יורגן קלופ מאמן דורטמונד. רויטרס
טעם מנחת זרועו של פודולסקי. קלופ/רויטרס

קטן עליו

זה קרה באמצע נובמבר, כשנשיא קלן ושחקן העבר האגדי של הקבוצה וולפגנג אובראת כינס ישיבת חברי מועדון. הישיבה הייתה טעונה וגלשה מהר מאוד לצרחות בין חברי הנהלת המועדון לאופוזיציה, שנקראת "קלן: התחדשות" וטוענת כי אובראת וחבר מרעיו מנהלים את המועדון בצורה אוטוקראטית ולא הובילו את הקבוצה לשום הצלחה ספורטיבית למרות שהצהירו עם כניסתם ב-2004 כי יובילו את קלן לאירופה תוך שלוש שנים. בסופו של דבר, הודיע אובראת שהוא וחבריו יעזבו את המועדון.

הבשורה הותירה את מרבית אוהדי קלן בהלם. יותר משחששו לעתיד המועדון, הם הבינו שעכשיו יהיה כמעט בלתי אפשרי להשאיר את לוקאס פודולסקי בקבוצה. פולדי היה ללא ספק אחד הנפגעים העיקריים מההודעה. תוך כמה חודשים בלבד, איבד החלוץ את שני האנשים המקורבים אליו ביותר במועדון, אובראת והמאמן פרנק שייפר, כשבנוסף לכך נלקח ממנו גם סרט הקפטן על ידי המאמן החדש סטאלה סולבאקן. מה שגרר היעלמות של כמה ימים והיעלבות עמוקה, שלא הוסתרה בראיונות קדם העונה שהעניק. אם כל זה לא הספיק, גם היחסים של פודולסקי עם המנהל המקצועי פולקר פינה לא חיוביים במיוחד, כשמקורביו של החלוץ אף האשימו את האחרון כי הוא זה שעומד מאחורי לקיחת סרט הקפטן ממנו אך עשה זאת במהלך פוליטי ומבלי לעמוד בחזית.

אמנם פודולסקי הוא טיפוס מוחצן מאוד על המגרש ולפעמים נוטה גם להיות מעט פרחח, אבל האמת שמדובר בטיפוס רגיש מאוד שמתקשה לשרוד מחוץ לסביבה המוכרת שלו. זו גם אחת הסיבות שהוא משחק בקבוצה שנמצאת בכמה דרגות מתחת לרמתו. "אני חושב שלוקאס משחק כל כך טוב רק כשהוא מרגיש בטוח ורגוע בסביבה שלו", הסביר אובראת, "זה לא היה המקרה במינכן ולכן הוא גם לא הצליח שם". התגובה של פודולסקי לאותה ישיבה טעונה לא הותירה הרבה מקום לאופטימיות בקרב אוהדי קלן. "אני בהלם מוחלט", אמר הגרמני הבינלאומי על עזיבתו הצפויה של אובראת, "זה מדהים ועצוב שאנשים שאוהבים את אותו מועדון רבים ותוקפים אחד את השני".

חברי הנהלת קלן מוחים. Lars Baron, GettyImages
הישיבה שהרחיקה את אנשי שלומו של פודולסקי מהמועדון/GettyImages, Lars Baron

עובר לשאלקה, או שלא?

נושא המעבר של פודולסקי הוצף מחדש בתחילת דצמבר, כשהיה נראה ששאלקה היא זו שחושקת בו ותנסה לצרף אותו בכל מחיר, אפילו במחיר שחרורו של ראול. לכולם נראה שהמעבר מקלן לגלזנקירשן, הקרובה מרחק עשרות קילומטרים בלבד, לא יקשה יותר מדי על נפשו הרכה של פודולסקי ונשיא הרויאל בלוז קלמנס טוניס אפילו הצהיר בפומבי שישמח לראות את המהלך הזה מתבצע, כשאמר: "ללוקאס פודולסקי יש את האיכויות כדי לשחק ברמות הכי גבוהות בעולם והיינו שמחים לראות אותו אצלנו. במידה שנחליט שאנחנו רוצים לצרף את פולדי, לא תהיה כאן שאלה של מחיר".

גורם נוסף משאלקה שהתבטא בנושא וניסה לתאר הכל כסוג של פטריוטיות, הוא המנהל המקצועי הורסט הלדט, שאמר: "יש לפולדי הצעות מ-15 מועדונים, כולל מאנגליה, טורקיה ועוד הרבה מדינות. לפני שהוא יעזוב, כולם חייבים לדאוג ולקוות שהוא יישאר בבונדסליגה. את זה הוא יעשה אם יעבור אלינו".

מי שהילל את פודולסקי והמליץ לשאלקה, אחת מיריבותיה האזוריות של קלן, להחתימו היה כוכב העבר גינטר נצר. "מי שיכולה להרשות לעצמה מבחינה כלכלית, חייבת לעשות הכל כדי לצרף את פודולסקי. אין הרבה הזדמנויות כמו זו כדי לצרף לקבוצה שלך את אחד השחקנים הטובים ביותר בגרמניה", כתב נצר. "אני חושב שלא מתאים לו לעבור למדינה אחרת כי זה עלול להיות צעד אחד יותר מדי עבורו, במיוחד אחרי מה שעבר בבאיירן. אני חושב שהוא נכשל שם כי התקשה להסתדר מחוץ לאווירה המוכרת לו. לכן, אני משוכנע שמעבר לשאלקה תהיה פשרה אידיאלית בשבילו".

היו גם כאלו שמעבר של פודולסקי לשאלקה נראה להם כסיוט וחלום בלהות, ואלו היו כמובן אוהדי קלן, שהרימו את פולדי למעמד של גיבור ואליל מקומי ולא רצו לראות אותו אצל היריבה האזורית. אלפים מהם ניצלו את ה-0:4 על פרייבורג, בו כבש פודולסקי צמד נהדר, כדי לגדף ולקלל את שאלקה בכל הצורות ולהבהיר לו שאם כבר לעבור, עדיף שזה יהיה מחוץ לגרמניה.

למרות הכל, משוכנע כתב "וולט" יאן ברוקהאוזן כי פודולסקי לא יעזוב בינואר. "לדעתי, אין סיכוי שהוא יעזוב בחלון ההעברות של ינואר", אומר ברוקהאוזן לוואלה! ספורט, "קלן תלויה מאוד ביכולת הכיבוש שלו ותדרוש עליו בסביבות 25 מיליון יורו. גם ללוקאס בעצמו אין סיבה אמיתית לבקש לעזוב, כי יש יורו 2012 בקיץ והוא יוכל להוכיח את עצמו שם בגדול. אבל נכון: שאלקה, ארסנל עם פר מרטסאקר ולאציו עם מירוסלב קלוזה הביעו בו עניין משמעותי".

ראול שחקן שאלקה. רויטרס
יאבד את מקומו בשאלקה בשביל פודולסקי? ראול/רויטרס

יכול להצליח מחוץ לגרמניה?

פודולסקי נמצא בסוג של מלכוד. הוא יודע שמעבר לשאלקה יצטייר כחציית קו אדום אצל אוהדי קלן ויקשו עליו לקבל את החום והאהבה בעיר נעוריו. מצד שני, הוא חושש שמעבר לאירופה יסתיים כפי שנגמר הרומן הלא מוצלח עם באיירן מינכן בעבר. כל זה כשמדובר באחד השחקנים היקרים בגרמניה, כשעל פי ההערכות, סכום ההעברה שלו אמור לנוע בין 15-20 מיליון יורו ושכרו צפוי להיות בסביבות שבעה מיליון יורו לעונה.

"העובדה שהחלוץ השני מיליבויה נובאקוביץ' נפצע ולא משחק, הפכה את פולדי להיות אפילו חשוב יותר לקלן ועכשיו הוא משחק כחלוץ מרכזי", מסכם ברוקהאוזן ומדגיש: "הוא שחקן נהדר. חזק, מהיר ובעל רגל שמאל אדירה, אבל זה נכון שהוא שחקן שזקוק לחום מהקהל ואת הסביבה המוכרת לו. צריך לזכור שהחזרה שלו מבאיירן מינכן לקלן הייתה כמו פסטיבל בעיר. האימון הפתוח הוזז לאצטדיון של הקבוצה והגיעו יותר מ-20 אלף אוהדים כדי לצפות בו. גם היום, אחרי המשחקים הוא הראשון שרץ לאוהדים וחוגג איתם ביציע הדרומי. גם היחסים שלו עם ארגון האולטראס אדוקים במיוחד. למען הכנות, קשה לי לדמיין את פודולסקי משחק מחוץ לגרמניה".

הסוגיה כל כך בוערת בגרמניה בשבועות האחרונים, שגם מאמן הנבחרת יואכים לב לא נותר אדיש ואמר: "זה בזבוז גדול מאוד ששחקן ברמתו לא משחק במסגרת אירופאית עם הקבוצה שלו. אני חושב שלפני שלוש או ארבע שנים זה היה גדול עליו לעבור ולצאת מחוץ לגרמניה. עכשיו הוא מספיק בוגר כדי לעשות את זה. הוא גם יודע שיש מחוץ לגרמניה שחקנים כמו מסוט אוזיל וסמי חדירה (בריאל מדריד, ר.פ) והם מדברים איתו הרבה. לוקאס יודע מה מחכה לו מחוץ לגרמניה ויכול בהחלט להצליח שם".

בניגוד ללב, נשיא באיירן מינכן אולי הנס חושב ממש אחרת. "הוא לא השחקן לשחק במדינה אחרת", אמר הנס שנפרד מפודולסקי בבאיירן בצורה יפה מאוד, "אני לא יכול לדמיין את לוקאס משחק במנצ'סטר, ליברפול או מועדון ספרדי. הוא שייך לגרמניה ואו שהוא יישאר בבונדסליגה או ש... אני לא יודע מה יקרה אם הוא יעזוב. לוקאס הוא שחקן שחייב שהמאמן יעמוד מאחוריו והוא לא יכול לדעת אם הוא ימצא את זה במדינה אחרת או קבוצה בה ישחק".

כדורגל גרמני בוואלה! ספורט

מי השחקנים שפרצו השנה?

לא רק פודולסקי, איזה עוד מלפפונים חמים יש בשוק?

יואכים לב מאמן נבחרת גרמניה עם החלוץ לוקאס פודולסקי. רויטרס
עכשיו הוא מספיק בוגר כדי לעשות את זה. הוא גם יודע שיש מחוץ לגרמניה שחקנים כמו מסוט אוזיל וסמי חדירה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully