וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאקוונדו: נקבע הסגל לתחרות הקדם אולימפית

27.12.2011 / 13:57

לירן מלאכי ויוני אדלשטיין הצטרפו לבת אל גטרר ואניה מירקין. הארבעה ייצאו לרוסיה בינואר לתחרות ההזדמנות האחרונה ללונדון 2012

נבחרת ישראל בטאקוונדו תחזור היום (שלישי) ממחנה אימונים בקייב, אוקראינה, אשר שימש כהכנה לטורניר המיונים הקדם אולימפי שייצא לדרך ב-27 לינואר בקאזאן שברוסיה. מדובר בטורניר ללוחמים מאירופה, שמהווה את ההזדמנות האחרונה להגיע למשחקים האולימפיים בלונדון. רק ארבעה לוחמים מכל מדינה יכולים להשתתף בטורניר, ורק מי שיזכה במדליה יקבל את הכרטיס ללונדון 2012.

לאחר התלבטויות לא קלות הוחלט כי מי שייצאו לתחרות הקדם אולימפית הם לירן מלאכי (משקל עד 58 ק"ג) ויוני אדלשטיין(משקל עד 68 ק"ג). הם מצטרפים לשתי הלוחמות שמקומן היה מובטח: אניה מירקין (עד 49 ק"ג) ובת אל גטרר(עד 57 ק"ג). כמו כן נקבעו מחליפים לספורטאים הגברים במקרה של פציעות עד ליציאה לתחרות, ומדובר ברון אטיאס (משקל עד 58 ק"ג), ויובל בוחבוט(משקל עד 68 ק"ג).

בהתאחדות הטאקוונדו הישראלית מקווים כי גם בלונדון יהיה לפחות נציג אחד לענף כפי שהיה בשתי האולימפיאדות הקודמות: ב-2004 השתתפה מאיה ערוסי ובבייג'ינג בת אל גטרר, מי שזכתה בשנה שעברה באליפות אירופה ונחשבת לבעלת הסיכויים הגבוהים ביותר למדליה מבין הישראלים.

הקריטריון הבינלאומי למשחקים האולימפיים אכזרי ביותר. בלונדון יתחרו בשמונה משקלים שונים בלבד, כאשר בכל משקל ישתתפו רק 16 ספורטאים שמתחילים למעשה את התחרות כבר בשמינית הגמר. הדרך היחידה של ספורטאי ישראלי להגיע ללונדון 2012 היא דרך המבחנים הקדם אולימפיים.תחרות עולמית אחת התקיימה כבר לפני כחצי שנה באזרבייג'אן (אז התחרו בין הבנים רון אטיאס ואדם סגיר) ובחודש הבא תינתן ההזדמנות השניה והאחרונה במיונים לספורטאים האירופאים, כשרק זכייה במדליה תקנה את הכרטיס ללונדון.

התחרות במשקל עד 58 ק"ג הייתה קשה מאד בין ארבעה לוחמים מצוינים.לבסוף מלאכי הועדף על פני סגן אלוף אירופה לנוער רון אטיאס בן ה-17, שעוד יקבל הזדמנויות רבות בהמשך הקריירה, מוטי לוגסי (מדליסט הארד מאליפות אירופה) והאלוף האולימפי לנוער גילי חיימוביץ.

המנהל המקצועי של התאחדות הטאקוואנדו, עדי דוידוב, סיפר: "ההחלטה היתה לא פשוטה, אבל בחרנו בלירן בגלל היציבות שהוא הפגין השנה. ברור לנו שמדובר בקבוצת גיל קשה ביותר עם המון מתחרים מעולים מכל העולם. לירן מוכשר מאוד,ספורטאי אגרסיבי ונחוש. אלו גם הסיבות בגינן בחרנו את יוני אדלשטיין, ספורטאי צעיר חזק מאוד פיזית ומנטלית. לגבי הבנות, מקומן היה מובטח. אניה עושה כל דבר אפשרי כדי לחזור לכושר אופטימלי אחרי פציעה ארוכה, ובת אל נמצאת בכושר טוב ויש לנו עוד קצת זמן לשפר את כולם עד לתחרות בסוף החודש הבא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully