וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד לויטה: "לשחקנים לקח זמן להתחבר לגישה של גיא לוי"

24.12.2011 / 7:00

הדרישות של המאמן, ההשפעה של אלונה, הלקחים שהוא למד בהולנד. אוהד לויטה מסביר איך הפועל באר שבע התאוששה

באחד המשחקים האחרונים של הפועל באר שבע סינן אחד השחקנים בחדר ההלבשה מספר מילים שתיארו את השינוי שגדול שעברה הקבוצה במחזורים האחרונים. "עם לויטה וגביש, קשה מאוד לחדור את ההגנה הזאת", אמר לחבריו. גם אוהדי באר שבע לא זוכרים מתי בפעם האחרונה הקבוצה התייצבה בחלק האחורי. אומנם חלק מהשחקנים לא חושבים שמדובר עדיין בדרך חדשה לגמרי, אבל מבינים שזו תחילתו של תהליך.

אחד מהם הוא אוהד לויטה. במחזורים האחרונים הוא הפך לאחד השחקנים הדומיננטיים בהפועל באר שבע. לויטה לא מדבר על דרך חדשה או על מקום בצמרת, אבל יודע להסביר היטב מה הקבוצה עוברת תחת שרביטו של גיא לוי, שבמחזורים האחרונים מוכיח שהשחקנים מסוגלים להתחבר לדרך שלו, אנטיתזה מוחלטת לדברים שהשמיעו שחקנים בתחילת הדרך.

"כשהגעתי המצב היה לא טוב. לא שהיום הוא טוב, אפילו רחוק מזה", מנתח לויטה. "אני חושב שהכל התחיל ככדור שלג, דברים לא התחברו בקבוצה וכשכלום לא הולך, אז כלום לא הולך. במשחק הראשון שבו שיחקתי לא הפסדנו, אבל נכנסו לסדרה לא טובה של משחקים. הבאתי מאירופה משהו שעזר לי, אמונה. בהולנד לא משנה אם אתה מנצח או מפסיד, הקבוצה מתקדמת אותו דבר ומאמינים שזה מה שיביא הצלחות. גם אחרי שלושה ניצחונות, אין שום שינוי בדרך שלי. צריך להבין שבאותה תקופה היה הרבה לחץ וחוסר ביטחון של שחקנים. בתקופה כזאת, אתה לא מסוגל לתת פס".

המאמן הגיע בתקופה לא קלה.

"לשחקנים לקח זמן להתאים את עצמם לדרך העבודה של גיא. זה לא עניין של שיטה, זה הרבה יותר. זאת גישה מסוימת שצריך להתחבר אליה. בהתחלה זה כרוך בהמון קשיים, ודווקא בסיטואציה של לחץ זה קשה פי עשרה. מה זה לחץ? כשהביקורות מוצדקות, כשהאוהדים מתוסכלים ובצדק, אבל בתוכנו המשכנו להאמין".

מה זה אומר?

"שהיו לי הרבה שיחות עם שחקנים. שיחות אמונה. אין שחקן שלא ישבתי איתו לשיחה. לא רק אני, גם שבחון, אילוז, יחיאל וגביש עשו את זה. לקחו שחקן שחקן וישבו איתו. הבעיה שלנו הייתה ניצחון, רק ניצחון אחד. היינו צריכים את זה כדי ליצור רצף. שים לב שאני נמנע בראיונות לדבר על מושגים של דרך חדשה. אנחנו לא יצאנו לשום דרך חדשה, כי זה דבר שנמדד בעשרה משחקים. אחרי המשחק נגד בני יהודה החלטנו שכל משחק הוא מבחן בגרות".

מאיפה הקושי הזה, להתחבר לגישה שלו? ולמה זה לקח לכם כל כך הרבה זמן?

"שחקנים לא היו רגילים להתנהלות בתוך ומחוץ למגרש, כלומר לצורה שבה זה צריך להתנהל. גיא נוגע המון בצד המנטלי. אני לא ידוע מה היה לפני, אבל ברור לי שהם היו בדרך אחרת. אי אפשר לומר מי צודק, קלינגר או הוא. אבל השחקנים היו צריכים להתאים את עצמם, כולל אותי, לדרך הזאת. גיא הסביר שהגישה שלו היא ששחקן מקצוען צריך לשמור על הדרך שלו, ולא משנה מה קורה מסביב. כלומר, ניצחונות או הפסדים, ממשיכים להתנהל כרגיל. הוא דיבר על עניין מנטלי, על ריכוז והשקעה, על עבודה קשה. אותו דבר כל הזמן".

נשמע די פשוט. לא כל השחקנים הבינו?

"שיחקנו עם צעירים מוכשרים מאוד, אבל לפעמים עדיין קשה להם לקחת את המושכות. ניסינו הרכבים שונים, למצוא נוסחה שלפחות עד ינואר תביא קצת יותר נקודות. הדרך הזאת לא השתנתה. ידענו שבאיזשהו מקום זה יתחבר לנו ואז כן נצליח במשימות שלנו. ניסינו להסביר באותו זמן שלא משנה עם אקסברד או שחקן אחר נתן גול, ולא משנה מי מתלבש. כולם שותפים לניצחון או להפסד. אין אף אחד שתרם יותר או פחות. גם לא השחקנים בספסל".

מה גיא לוי שינה מבחינה מקצועית?

"זאת שאלה לא קלה, כי משתנים כל הזמן הרבה דברים. הוא בעיקר שינה את ההרכבים ואת האסיפות. כל העניין המנטלי היה חלק בלתי נפרד מזה. ההתנהלות שלנו בחודשיים האחרונים נכונה".

ואולי זאת שאלה של מזל? סיראז' נאסר נכנס להרכב בגלל פציעה של שבחון וכבש צמד, אקסברד נכנס וסידר שש נקודות. אלה שחקנים שבמועדון לא פסלו אפשרות שיעזבו.

"כל אחד צריך מזל, אין שום ספק. אבל כמו שבהפסדים היה חוסר מזל, כך גם בניצחונות. הגענו למשחק נגד בני יהודה, שני גולים לחיבורים. אחרי המשחק אמרו שהמזל הולך עם הטובים. אני לא מאמין בקלישאות הללו, הסטטיסטיקה מתיישרת בסופו של דבר".

מה קורה בחדר ההלבשה? אבל בלי סיפורים על אחדות וגיבוש. רק את האמת.

"זה לא חוכמה להגיד שחדר ההלבשה בריא כשמנצחים שלושה משחקים ברציפות. אני אומר שחדר ההלבשה היה בריא גם לפני. אף אחד לא ראה ריבים אצלנו, אין כמעט מרמורים. תראה את אקסברד. יחסית לזה שמדובר בשחקן צעיר, הוא הוכיח בגרות גדולה. כלומר, לא קיבל דקות ועלה ובכל זאת נתן גולים. זה לא מובן מאליו. הראינו לו שאנחנו גאים בו, ובכלל, בתקופה האחרונה אנחנו משתדלים לפרגן אחד לשני בחדר. איציק וקנין לא היה מתלבש, והיום הוא שחקן הרכב. עודד גביש לא שיחק כמה משחקים, היה לו קשה, אבל היום הוא מוכיח את עצמו כל שבוע".

אלונה ברקת הגיעה לאימון לפני שלושה משחקים, ישבה ביציע והתחלתם לנצח. אולי הייתם זקוקים לניעור?

"אלונה היא דמות עם נוכחות במועדון הזה, עצם זה שהיא מגיעה לאימונים זה מבורך. אני לא יודע אם זה הלחיץ אותנו כמו שזה נתן לנו דחיפה, עוד מוטיבציה. היא כל כך רוצה, ורצינו לתת את הכל בשבילה. לקח לתהליך הזה זמן להבשיל והיום אנחנו כבר חלק ממנו. גם אם היא לא נמצאת במועדון, אתה מרגיש אותה. היא מתקשרת לצוות, לשחקנים, שואלת כל הזמן כדי להתעדכן בכל פרט. אכפת לה מאוד מהקבוצה. היא משקיעה המון, אנחנו לא רוצים לאכזב אותה".

אתה חלק מהתחושה שהקהל הוא מאוד קיצוני? במשברים קשה לכם מאוד להתאושש, אבל כשהקבוצה מנצחת זה נותן דחיפה אדירה.

"כשלא הלך והפסדנו הוא בא בטענות ובצדק. מצד שני, דווקא אחרי ההפסד לאשדוד, האוהדים הבהירו לנו שהם מאחורינו, ולא משנה מה יקרה. זה אופי של קהל אמיתי שאוהב. אני לא מסכים שהוא קיצוני, בכל קהל יש פנאטים, זה טבעי. הרוב לא".

אתה מדבר לא מעט על התהליך. לאן זה יוביל אתכם? אתם מסוגלים להגיע לפלייאוף העליון?

"המטרה היא לייצב את הקבוצה בחלק הבטוח, להתרחק כמה שיותר מהקו האדום כדי לשפר את הסיכויים להישאר בליגה. אין ספק שצריך לשפר בדרך המון אלמנטים, גם להביא שחקנים. אנחנו צריכים כאלה שיודעים להחזיק יותר בכדור, לשחק יותר מהר בהתקפה ולהיות מאורגנים".

תהליך ההצערה עובד באופן חלקי מאוד בינתיים. עוד כמה זמן זה יעבוד באמת?

"תהליך כזה לוקח זמן, אבל חכו, יש כמה שחקנים שעוד לא ראיתם".

הפועל באר שבע בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully