וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: עושים סדר

רועי פרידמן

20.12.2011 / 18:00

שבע קבוצות כבר הבטיחו מקום בפלייאוף, אבל מה עם דאלאס? ומה הסיכויים של האיגלס? והצ'יפס? רועי פרידמן בוחן אפשרויות

שני מחזורים בלבד נותרו לסיום העונה ב-NFL ולמרות ששבע קבוצות כבר הבטיחו מקום בפלייאוף השנה, כמעט כרגיל יש עוד המון מאבקים צמודים, שישאירו אותנו במתח עד לרגעי הסיום ממש. לקראת המחזור הקרוב (שכזכור ייערך ביום שבת) ומחזור הסיום (שייערך בראשון הבא), ננסה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן ולנתח מספר מצבים מעניינים של שוברי שוויון אפשריים.

רגע לפני שמתחילים, תזכורת קצרה לגבי שוברי השוויון ב-NFL:

1) מאזן פנימי בין הקבוצות המעורבות
2) מאזן בתוך הבית
3) מאזן נגד יריבות משותפות
4) מאזן בחטיבה
5) המאזן המצטבר של הקבוצות אותן ניצחה כל קבוצה
6) המאזן המצטבר של הקבוצות מולן התמודדה כל קבוצה
7) הדרוג הכולל בנקודות זכות ונקודות חובה בחטיבה
8) הדרוג הכולל בנקודות זכות ונקודות חובה בליגה
9) הפרש הנקודות במשחקים נגד יריבות משותפות
10) הפרש הנקודות הכללי
11) הפרש ה-TD הכללי
12) הטלת מטבע (כן, כן)

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס (ימין) עם ארון רוג'רס שחקן גרין ביי פאקרס (שמאל). Morry Gash, AP
יש מצב שדרו בריס והסיינטס יעקפו את ארון רוג'רס והפאקרס?/AP, Morry Gash

NFC

צפון - גרין ביי זכתה באליפות הבית

מערב - סן פרנסיסקו זכתה באליפות הבית

דרום - כרגע ניו אורלינס מובילה על אטלנטה בשני משחקים, כאשר לשתיים מחכה מפגש במאנדיי נייט הקרוב בסופרדום. במחזור האחרון, ניו אורלינס מארחת את קרוליינה ואטלנטה את טמפה ביי.

במידה ואטלנטה מנצחת פעמיים וניו אורלינס מפסידה פעמיים, שובר השוויון שיעמוד לטובת אטלנטה יהיה המאזן בתוך בית הדרום (2:4 לפאלקונס מול 3:3 לסיינטס). בכל תוצאה אחרת, ניו אורלינס לוקחת את הבית.

מזרח - כרגע דאלאס מוליכה על ניו יורק ג'ייאנטס במשחק אחד. ניו יורק, שגברה על דאלאס לפני שבוע, תארח אותה במחזור הסיום. הפסד של הג'ייאנטס וניצחון של דאלאס במחזור הקרוב ייסגור עניין בבית הזה. כל תוצאה אחרת תהפוך את המשחק האחרון למשחק על הבית, כשכאן נכנסת עוד אופציה מעניינת. במקרה של הפסד של הג'איינטס מול הג'טס ביום ראשון הקרוב, וניצחון שלהם על דאלאס במחזור הסיום, הם יגיעו למאזן 8:8. אם פילדלפיה תנצח בדאלאס ביום ראשון ואת וושינגטון במחזור הסיום (ודאלאס אכן תפסיד לג'איינטס), גם האיגלס וגם הקאובויס יגיעו למאזן חצוי בסיום העונה. במצב כזה, של שוויון משולש, מי שתעלה באופן מדהים תהיה דווקא פילדלפיה. במצב כזה, המאזן הפנימי בין שלוש הקבוצות המעורבות יהיה 1:3 לפילי, 1:3 לג'איינטס, 4:0 לדאלאס ואז המאזן בתוך הבית בין פילי לג'איינטס יכריע לטובת האיגלס (1:5 לפילדלפיה, 3:3 לניו יורק).

הלאה. בעקבות הניצחון הלילה של סן פרנסיסקו, היא וניו אורלינס נמצאות שני משחקים מאחורי גרין ביי. במקרה של שני הפסדים של הפאקרס ושני ניצחונות של הניינרס והסיינטס, שוברי השוויון האפשריים הם: גרין ביי גברה על ניו אורלינס בפתיחת העונה, סן פרנסיסקו מוליכה על הסיינטס בגלל מאזן בחטיבה (2:8 מול 3:7). לגרין ביי יש כרגע מאזן של 0:10 בחטיבה, אך המאזן שלה ושל סן פרנסיסקו נגד יריבות משותפות זהה (0:4) כשלכל אחת יש עוד משחק כזה. כך שבמידה וגרין ביי תפסיד פעמיים וסן פרנסיסקו תנצח פעמיים, הניינרס יסיימו עם המאזן הטוב ביותר בחטיבה.

במקרה של שובר שוויון משולש (שני הפסדים של גרין ביי, ושני ניצחונות של ניו אורלינס וסן פרנסיסקו), ניו אורלינס תסיים שלישית (3:9 בחטיבה מול 2:10 של שתי האחרות), וכאמור, סן פרנסיסקו תעקוף את גרין ביי.

לשון מקוי שחקן פילדלפיה איגלס. Lynne Sladky, AP
האיגלס יהיו בפלייאוף למרות העונה האיומה? לשון מקוי/AP, Lynne Sladky

AFC

מזרח - ניו אינגלנד זכתה באליפות הבית

דרום - יוסטון זכתה באליפות הבית

צפון - למרת השוויון במאזן, לבולטימור יש יתרון על פיטסבורג כי היא ניצחה את שני המשחקים בין השתיים. אם הרייבנס והסטילרס יפסידו את שני המשחקים שנותרו להם, וסינסינטי תנצח את שני אלו שנותרו לה (אחד מהם מול בולטימור), תיווצר טבלה משולשת, שבה בולטימור תסיים ראשונה עם המאזן הפנימי הטוב במפגשים הישירים בין המעורבות (1:3), אחריה פיטסבורג (2:2) וסינסי אחרונה (3:1).

מערב - הבית הכי מעניין שנשאר. התרחישים הם:

1. דנבר מפסידה לבפאלו, אוקלנד מנצחת את קנזס, סן דייגו מנצחת את דטרויט – שלוש הקבוצות תהיינה עם מאזן של 7:8. במחזור האחרון אוקלנד משחקת נגד סן דייגו ודנבר מארחת את הצ'יפס, ואז: אם דנבר וסן דייגו מנצחות, שתיהן עם 7:9, כל אחת ניצחה את השנייה ולדנבר יש מאזן טוב יותר בתוך הבית (2:4 מול 3:3). אם דנבר ואוקלנד מנצחות, שוב שתיהן עם 7:9, כל אחת ניצחה את השנייה והמאזן בבית יהיה 2:4 לכל אחת. דנבר תעלה בגלל מאזן טוב יותר מול יריבות משותפות.

2. דנבר, אוקלנד וסן דייגו מנצחות השבוע, דנבר מפסידה במחזור האחרון לקנזס סיטי ומסיימת עם 7:9, ואז: אם אוקלנד מנצחת את הצ'ארג'רס, היא זוכה בגלל מאזן טוב יותר בתוך בית מאשר הברונקוס (2:4 מול 3:3). אם סן דייגו מנצחת, דנבר היא אלופת הבית בגלל מאזן טוב יותר מאשר הצ'ארג'רס מול יריבות משותפות.

3. דנבר מפסידה את שני המשחקים (ומסיימת עם 8:8), אוקלנד מפסידה לקנזס סיטי ומנצחת את סן דייגו (גם היא עם 8:8), סן דייגו מנצחת בדטרויט (עוד אחת עם 8:8) וכאמור קנזס סיטי מנצחת את דנבר ואוקלנד (והפתעה, גם היא סוגרת על 8:8). במקרה שכל ארבע הקבוצות אכן יסיימו במאזן חצוי, אלופת הבית היא... קנזס סיטי, לה יהיה מאזן בתוך הבית של 2:4, מול 3:3 של דנבר ואוקלנד ו-4:2 של סן דייגו. משוגע לגמרי!

4. דנבר מפסידה את שני המשחקים, אוקלנד מנצחת את קנזס סיטי ומפסידה לסן דייגו, סן דייגו מפסידה לדטרויט ויש לנו שובר שוויון משולש, בו לכל הקבוצות מאזן חצוי. שובר השוויון הזה הולך לטובת דנבר בשל מאזן נגד יריבות משותפות.


זהו להיום. בשבוע הבא נחזור עם ניתוחים חדשים לאפשרויות לקראת הפלייאוף.

פוטבול בוואלה! ספורט

ריאן סאקופ שחקן קנזס סיטי צ'יפס. Charlie Reidel, AP
איכשהו, בזכות הניצחון על גרין ביי, גם לריאן סאקופ והצ'יפס יש סיכוי להשתחל לפלייאוף/AP, Charlie Reidel
  • עוד באותו נושא:
  • NFL 2011

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully