וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטה ג'אז: חוזרים לפלייליסט

מתי ברסקי

22.12.2011 / 7:30

מחממים את הפרקט: ליוטה אין חומר שחקנים לפלייאוף, אבל עם אל ג'פרסון, וצעירים כמו הייוורד ופייבורס יש לה סיבות לאופטימיות

אל ג'פרסון שחקן יוטה ג'אז. Matt York, AP
כוכב הלהקה. אל ג'פרסון/AP, Matt York

מאזן בעונה שעברה: 43-39

סיימה את העונה: מקום 11 במערב

מה מי מו

חמישייה: דווין האריס, ראג'ה בל, גורדון הייוורד, פול מילסאפ, אל ג'פרסון

ספסל: מהמט אוקור, סי. ג'יי מיילס, דרק פייבורס, ג'וש הווארד, ארל ווטסון, אלק בורקס (רוקי), אנס קאנטר (רוקי)

מאמן: טיירון קורבין, עונה מלאה ראשונה כמאמן ראשי

מועמד לפריצה:

בעונת הרוקי שלו, גורדון הייוורד עשה את המעבר החד מלהיות הכוכב של מכללת באטלר הקטנה - הסינדרלה של טורניר NCAA 2010 - להתבשלות איטית על הספסל ביוטה (14 דקות בממוצע כמחליף). מעת לעת הוא התבקש להחליף פצועים בחמישייה הפותחת באחת מעמדות הכנף, וכשחקן חמישייה הייוורד תרם 9 נקודות למשחק באחוזים מצוינים: 55.6% מהשדה, 52% משלוש. מדובר בשחקן אינטליגנטי, עם טיפול טוב בכדור ויכולת מסירה גבוהה. הייוורד האתלטי והגבוה (2.03 מטר), עלה במהלך הקיץ במאסת השרירים שלו, ואם זה יאפשר לו להתמודד עם הגנות פיזיות ולהביא לידי ביטוי את מגוון כישוריו, כנראה שהעונה לא רק ג'רי סלואן וקובי בריאנט יחמיאו לילד.

אקס-פקטור:

עוד רוקי שהגיע ליוטה אשתקד הוא דרק פייבורס, בחירה שלישית בדראפט 2010, אבל במקרה הזה מדובר ברכש מאוחר משלהי פברואר, בעקבות הטרייד על דרון וויליאמס. פייבורס שיחק 22 משחקים במדי הג'אז והעמיד ממוצעים של 8.2 נקודות, 53% מהשדה, 5.2 ריבאונדים, 1.2 חסימות וכל זה ב-20 דקות למשחק. הוא רק בן 20 ועוד צפוי לגדול, בטח שמבחינת פיתוח יסודות המשחק; אבל אם פייבורס יראה שהוא מסוגל להמשיך לתרום מיידית, במיוחד להימנע מפאולים מיותרים, אל תתפלאו לראות טרייד על הביגמנים מילסאפ ו/או ג'פרסון.

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: הייוורד ופייבורס מפגינים שיפור משביע רצון בעונת הסופמור שלהם, התפוקה של הרוקיס בורקס וקאנטר הופכת את יוטה למנצחת הגדולה של דראפט 2011, ורביעיית הג'אז הזאת נראית כמו אחת מקבוצות העתיד בליגה. בינתיים בהווה, האריס והווארד מצליחים להישאר בריאים ולשחזר את ימי הנעורים בדאלאס, ג'פרסון בגרסתו הרזה והאתלטית יותר מותיר חורבן בצבע של היריבות, מילסאפ ממשיך להיות מכונת דאבל-דאבל ואוקור מתקמבק. מצוקת הגבוהים בליגה הופכת את יוטה ליעד מרכזי בשיחות טריידים, והקבוצה ממשיכה לצבור חומרים לבנייה זריזה מחדש.

תסריט פסימי: הייוורד עדיין רך ושברירי, פייבורס מדגים שאכן "אי אפשר ללמד גודל" אבל יש מקרים שבהם גם אי אפשר ללמד יסודות כדורסל, קאנטר ממשיך לגרור פציעה ולגמרי לא בכושר משחק (נאלץ לפספס את עונתו היחידה במכללות בגלל שקיבל הטבות כספיות מקבוצתו לשעבר בטורקיה). האריס וג'פרסון לוקחים את הקבוצה לידיהם, וזה נראה כמו תמונת ראי מעוותת של הצמד דרון וויליאמס-דווייט הווארד שהנטס מרכיבים במהלך העונה.

תחזית: הג'אז עמוקים מקדימה אך פגיעים מאוד בקו האחורי, לאור היסטוריית הפציעות של האריס וגילם של המחליפים הפוטנציאליים שלו (ארל ווטסון, ג'מאל טינסלי שחתום על חוזה בלתי מובטח). קשה להאמין שהקבוצה תצליח להפתיע ולהשתחל לפלייאוף במערב העמוק-כרגיל, מצד שני מדובר בקבוצה תחרותית וחזקה יחסית לאחת שמאז תחילת 2011 נפרדה ממאמן מיתולוגי ומשחקן הפרנצ'ייז שלה. מקום 9-11 במערב ואופטימיות בריאה להמשך.

מחממים את הפרקט: הבית הדרום מזרחי
מחממים את הפרקט: הבית האטלנטי

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • יוטה ג'אז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully