וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נותרו מטרות: על פרישתה של מגדלנה נויינר

גלעד גרוסמן

10.12.2011 / 15:46

הביאתלטית הגרמניה בת ה-25 הרעידה את עולם ספורט החורף כשהודיעה על פרישה. "תפסיק כל עוד אתה נהנה", הסבירה

בזמן שבישראל עדיין אפשר ללכת לים, בצפון אירופה נפתחה עונת ספורט החורף עם הודעה מרעישה - "נערת הזהב" של הביאתלון, מגדלנה נויינר הגרמניה, הודיעה על כוונתה לפרוש מהספורט בסוף העונה הנוכחית, בגיל 25 המופלג. "פשוט אין לי עוד מטרות בספורט", הסבירה.

מגדלנה נויינר ביאתלטית גרמניה. Alexander Hassenstein, GettyImages
"לא נותרו לי מטרות בספורט". נויינר/GettyImages, Alexander Hassenstein

נויינר נחשבת לאחת הביאתלטית (שילוב של סקי וירי אחרי מאמץ) הטובות בהיסטוריה. היא לא הצלפית המוכשרת ביותר בענף שלה, אולם מעטות היו מסוגלת להתחרות במהירות הגלישה שלה, מה שאיפשר לה לחזור מפיגורים גדולים וליצור דרמה בכל תחרות. בשש שנותיה כמקצוענית היא זכתה ב-26 מירוצים בקריירה הלא ארוכה שלה (שלישית בהיסטוריה), ב-13 מדליות באליפויות העולם (יותר מכל אישה אחרת בהיסטוריה) מתוכן 10 מזהב, ובשלוש מדליות אולימפיות (שתיים מזהב).

בעונת 2007-2008 היא זכתה בסבב העולמי, ובגיל 21 היתה לזוכה הצעירה בהיסטוריה. בעונה שעברה זכתה בתואר בפעם השנייה. גם השנה היא פתחה בסערה, ולמרות שנראה שחלק מהמתחרות הדביקו את המהירות שלה, היא זכתה בשניים מתוך חמשת המירוצים הראשונים, כאשר בשלושת הנותרים היא סיימה שלישית. אקורד הסיום של הקריירה הקצרה אך המפוארת שלה יהיה ככל הנראה באליפות העולם, שנערכת השה בגרמניה.

לנה, כפי שמכנים אותה, היא כוכבת גדולה מאוד במדינה שבה הביאתלון נחשב לענף החורף המוביל. ב-2007 היא נבחרת לספורטאית השנה בגרמניה ובשנה שעברה זכתה ב"זר הכסף", התואר היוקרתי ביותר הניתן לספורטאים בגרמניה. לפני מספר חודשים דורגה נויינר במקום השביעי ברשימת עשרת הספורטאים האהודים בגרמניה, שנערך בקרב קוראי העיתון הנפוץ במדינה - ה"בילד".

אולימפיאדת החורף, ונקובר 2010: מגדלנה נויינר, גולשת ביאתלון גרמניה. רויטרס
דורגה במקום השביעי בקרב הספורטאים האהובים בגרמניה. נויינר/רויטרס

בין לבין הספיקה הבלונדינית היפהפיה, שמתגוררת בבית שהיה שייך לסבתה בכפר האלפיני שבו נולדה, לסרב להצעה להצטלם בעירום בפלייבוי, להשיק מספר מותגים ולפתוח בלוג על סריגה. כעת היא מתכננת לפתוח בחלק ב' של חייה, שיכלול כנראה אימון והקמת משפחה. כל זאת לצד תחביביה - רכיבה על אופנועי שטח, רכיבה על אופני הרים ונגינה בנבל.

"יש ביטוי בגרמנית - 'תפסיק כל עוד אתה עדיין נהנה'", אמרה במסיבת עיתונאים שבה הודיעה על פרישתה. "אני מרגישה בלב שההחלטה הנכונה היא לפרוש כעת ולהתחיל חיים חדשים בגיל צעיר. הייתה לי הרבה הצלחה, ותמיד נהנתי מזה. עכשיו אני רוצה לנסות דברים חדשים".

ענפים נוספים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully