וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בחמשת השערים היפים של ריאל מדריד במשחקי אל קלאסיקו

7.12.2011 / 12:00

לא מעט שערים נדירים כבשה ריאל מדריד לרשת ברצלונה. לרגל אל קלאסיקו, מיכאל יוכין בחר עבורכם את חמשת הגדולים

701 שערים הובקעו בתולדות מפגשי אל קלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה. איך בוחרים את היפים שבהם? למען האמת, אין לנו כוונה כזו, מה גם שרוב הכיבושים כלל לא תועדו כראוי במצלמות הטלויזיה. ובכל זאת, כדי לעורר את התאבון לקראת המשחק הענק בשבת, מצאנו חמישה שערים מרהיבים ומשמעותיים של כל קבוצה. מסי ורונאלדו לא כאן, כי זה כבר משעמם מדי. החגיגה שייכת לכוכבי העבר בלבד. קבלו את השערים הקלאסיים של ריאל מדריד.

ומהם חמשת השערים הגדולים של בארסה בקלאסיקו?

איבן סמוראנו, 7 בינואר 1995, ריאל מדריד – ברצלונה 0:5

כדורגלן העבר איבן זמוראנו. Lutz Bongarts, GettyImages
איבן סמוראנו/GettyImages, Lutz Bongarts

קיץ 1994 עמד בסימן המעבר הסנסציוני של מיכאל לאודרופ מבארסה לריאל, והפליימייקר הדני שלא תמיד מצא מקום בהרכב של קרויף סיפק עונה אדירה לחורחה ולדאנו, מאמנם החדש של הבלאנקוס. 23 מתוך 28 השערים בעונתו הגדולה ביותר של איבן סמוראנו הגיעו מבישולים של לאודרופ, ולכן טבעי שהוא היה מעורב בשניים מתוך שלושה השערים של הצ'יליאני שסידרו לריאל נקמה מושלמת על המאניטה מלפני שנה פחות יום. הרגע המרהיב במשחק הגיע בדקה ה-5, כאשר לאודרופ הינדס את המהלך שהסתיים במסירה של ראול בן ה-17 לסמוראנו, ומשם הכדור טס לרשת הגבוהה. אם אתם תוהים מי השוער במכנסיים המגוחכות, הרי שזהו קרלס בוסקטס, אביו של סרג'יו. לסמוראנו חלק באחד מהכיבושים במשחק חייו, ובכולם תוכלו לצפות כאן.

צפו במבצע הנהדר אותו סיים איבן סמוראנו

לואיס פיגו, 5 בנובמבר 2001, ריאל מדריד – ברצלונה 0:2

לואיס פיגו שחקן ריאל מדריד. Alexander Hassenstein, GettyImages
לואיס פיגו/GettyImages, Alexander Hassenstein

לאודרופ נותר אהוד מאוד בקרב שני מחנות האוהדים. על "הבוגד" הגדול בהיסטוריה, לואיס פיגו, אי אפשר להגיד זאת. כל משחק בקלאסיקו בקאמפ נואו בחולצה הלבנה הפך לסיוט עבור הכוכב הפורטוגלי. עבור בארסה הוא הבקיע שלושה שערים מול ריאל, אבל בכיוון ההפוך הסתפק באחד בלבד. היה זה כיבוש חשוב מאוד שהבטיח ניצחון, אשר שחרר את הלחץ מהקבוצה של ויסנטה דל בוסקה אחרי פתיחת עונה עלובה, וגם העמיק את המשבר בבארסה של קרלס רשאק. הסיומת של פיגו עצמו מחווירה אל מול המבצע הקבוצתי שקדם לו, ושימו לב במיוחד לדילוג של ראול ולתרומתו של קלוד מאקללה – אותו מאקללה שנזרק כעבור שנתיים על ידי הנשיא פלורנטינו פרס בטענה שהוא לא יודע למסור.

צפו בשערו של "הבוגד" הגדול לואיס פיגו

ראול, 1 במאי 2002, ריאל מדריד – ברצלונה 1:1

ראול גונזאלס שחקן ריאל מדריד. Martin Rose, GettyImages
ראול/GettyImages, Martin Rose

על אף הניצחון ההוא, כשלה ריאל באופן מוחלט בליגה וסיימה במקום השלישי, תשע נקודות אחרי האלופה ולנסיה של רפא בניטס. כן, ממש לא מזמן היתה שם ליגה אמיתית. הבלאנקוס התנחמו בזכיה בליגת האלופות, גביע שלישי בחמש שנים, והאחרון עד כה. הניצחון המתוק על ברצלונה בחצי הגמר היווה בונוס נחמד, ולמרות שהקרב הוכרע כבר ב-0:2 חלק במשחק הראשון בקאמפ נואו, את הסיומת של ראול בגומלין פשוט אי אפשר לשכוח. תטקבקו כמה שתרצו, אבל זו בעיטה יפה הרבה יותר מזו של זיזו בגמר מול לברקוזן.

צפו בסיומת הבלתי נשכחת של ראול

רוברטו קרלוס, 26 בפברואר 2000, ריאל מדריד – ברצלונה 0:3

רוברטו קרלוס שחקן ריאל מדריד. GettyImages
רוברטו קרלוס/GettyImages

השער ההוא מיוחד גם כי ראול מעולם לא הצטיין בבעיטות ממרחק. רוברטו קרלוס כן. שום דבר לא יתעלה על הבעיטה החופשית המסובבת של המגן הברזילאי לרשתו של פביאן בארטז במשחק הידידות של הנבחרות, אבל גם לבומבה היחידה שלו בקלאסיקו לא חסר שום דבר. זה קרה כבר בדקה החמישית, ופתח את החגיגה בסיומה עברה ריאל את בארסה בטבלה וקירבה את סיום הקדנציה הראשונה של לואיס ואן חאל. אגב, שתיהן נכנעו במאבק על התואר ללה קורוניה, כאשר ריאל מקריבה את הליגה לטובת ליגת האלופות ומפסידה בשלושה המשחקים האחרונים בברנבאו לסנטאנדר, אלאבס ו-ויאדוליד. התחרותיות הזאת עוד תחזור. רק תמשיכו להאמין.

צפו בבומבה של רוברטו קרלוס בקלאסיקו

סנטיאגו אראגון, 12 בדצמבר 1990, ריאל מדריד – ברצלונה 1:4

שוער העבר של נבחרת ספרד, אנדוני זוביזארטה. AP
לא היה צריך את ההשפלה הזו מסנטיאגו אראגון. אנדוני סוביסארטה/AP

ועוד עדות לתחרותיות שהיתה כאן פעם – הסופרקופה שוחק בין ריאל לבארסה חמש פעמים בלבד בהיסטוריה. בתחילת העונה הנוכחית נרשם ניצחון ראשון בזירה לקטלאנים. עד אז היתה ידם של הבלאנקוס על העליונה, ואת השער המפואר ביותר הבקיע אחד השחקנים האלמוניים ביותר. אראגון גדל בקסטייה, אבל לא הצליח לבסס את עצמו בקבוצה הראשונה וכבש במדיה פעמיים בלבד, לפני שעזב לסראגוסה (בהתחשב בשמו זה כלל לא מפתיע). ריאל ניצחה 0:1 בברצלונה במשחק הראשון, וטיילה גם בגומלין, אבל את ההשפלה הזאת בבעיטה מחצי מגרש אנדוני סוביסארטה ממש לא היה צריך. אגב, המפעל שהושק ב-1982 שוחק עד 1993 באמצע העונה, והמסורת הופסקה עם התרחבות ליגת האלופות שחייבה את הזזתו לאוגוסט.

צפו בשער של סנטיאגו אראגון מחצי מגרש

מהו השער היפה ביותר שהבקיעה ריאל מדריד בקלאסיקו?

איבן סמוראנו
4%
לואיס פיגו
9%
ראול
27%
רוברטו קרלוס
48%
סנטיאגו אראגון
13%
הסקר הסתיים
756 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully