וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול מכללות: תנו לנו הזדמנות

תומר ספירשטיין

4.12.2011 / 15:50

אוקלהומה סטייט (10:44 על הסונרס) יקוו לזימון לגמר מול LSU, שפירקו את ג'ורג'יה 10:42. אורגון יפגשו את ויסקונסין ברוז בול

נו, אז מי המועמדת שלכם לקבוצה שתזכה לנסות להתמודד מול לואיזיאנה סטייט בגמר המכללות? אלבמה או אוקלהומה סטייט? הקרימסון טייד אמנם לא שיחקו השבוע, אבל הקייס שלהם הוא שהם הקבוצה היחידה שהצליחה לגרום לטייגרס של לס מיילס להיראות אנושיים. ג'ורג'יה ניסתה לעשות זאת, והצליחה - במשך מחצית אחת - לפני שהטייגרס פתחו מבערים וברחו לניצחון 10:42. הקאובויס של מייק גאנדי אמנם הפסידו לאייווה סטייט, אבל רשמו ניצחון ענק על הסונרס 10:44 וטענתם היא שלאלבמה כבר ניתנה ההזדמנות להתמודד מול לואיזיאנה סטייט, והם כשלו, בבית.

ביתר המשחקים, אורגון הבטיחה לעצמה את אליפות הפאק-12 עם ניצחון על UCLA החלשים 31:49, שם תתמודד מול ויסקונסין, שפגשה את מישיגן סטייט לעוד משחק מרתק והצליחה לצאת משם עם ניצחון דחוק 39:42. ווסט וירג'יניה הזיעו מול דרום פלורידה, אבל יצאו עם ניצחון 27:30 שהבטיח להם אליפות ביג-איסט וייצוג החטיבה בבולים, ואילו קלמסון פגשה, שוב, את וירג'יניה טק, וניצחה אותה גם הפעם, בתוצאה 10:38, שהבטיח לטייגרס את אליפות ה-ACC ונסיעה לאורנג' בול. זהו, כל שנותר כעת זה לראות אילו קבוצות יקבלו אי אילו בולים, וכמובן הבחירה בהייזמן.

לס מיילס מאמן לואיזיאנה סטייט טייגרס (מרכז) עם שחקני לואיזיאנה סטייט. Kevin C. Cox, GettyImages
עוד תואר בארון. הטייגרס חוגגים אליפות SEC/GettyImages, Kevin C. Cox

לחלק יש קייס, לחלק כבר אין

לואיזיאנה סטייט (1) - ג'ורג'יה (14) 10:42

ג'ורג'יה עוד החזיקה מעמד במחצית הראשונה, כשירדה להפסקה ביתרון 7:10 ועצרו את הטייגרס על 12 יארדים וללא דאון ראשון, אבל השמטות כדורים של הרסיברים ושחקני ההגנה לא הצליחו לתת לבולדוגס מרווח נשימה מספק. החזרת פאנט של טיירן מת'יו ברבע השני החזירה את האוויר לריאות של לס מיילס, שעשה את ההתאמות הנדרשות במחצית והראה במחצית השנייה למה הוא המועמד המוביל לזכות בתואר מאמן העונה. חמישה טאצ'ים ללא מענה (שישה אם מחשיבים את ההחזרה) מצד הטייגרס, במשחק אדיר של חוליית הרצים וההגנות, סגרו את הסיפור והעניקו ללואיזיאנה סטייט אליפות SEC נוספת (14 במספר). ארון מורי ראה איך הרסיברים שלו סוגרים לו משחק חלש של 16 מ-40 ל-163 יארד וצמד איבודים במשחק ללא ריצה מצד הדוגס, ג'ורדן ג'פרסון סיים עם "רק" 5 מ-13 ל-30 יארד וט"ד, קני היליארד היה פנטסטי עם 8 נשיאות ל-72 יארד וצמד על הקרקע ועוד תפיסה לט"ד, אבל שחקן המשחק היה ללא ספק מת'יו, שנבחר גם ל-MVP, שאסף גם פאמבל וכיכב במשחק ההחזרה. הטייגרס הולכים למשחק האליפות בסופרדום בניו אורלינס בפעם השלישית מאז הונהגה שיטת ה-BCS.

אוקלהומה סטייט (3) - אוקלהומה (10) 10:44

הקאובויס של מייק גאנדי ידעו שהם לא רק חייבים לנצח במשחק הזה בכדי לקחת את אליפות הביג-12, אלא גם שהם חייבים לעשות את זה בצורה מרשימה בכדי לשמור לעצמם סיכוי לקבל זימון למשחק האליפות. אז הם באו מפוקסים, עצרו את לנדרי ג'ונס על 27 מ-50 ל-250, צמד איבודים וצמד פאמבלים, ונתנו לג'וזף רנדל (19 נשיאות ל-151 יארד וצמד) וג'רמי סמית' (10 נשיאות, 119 יארד וצמד) לעבוד על הקרקע. ברנדון ווידן אמנם לא הפגיז יותר מדי וסיים עם 24 מ-36 ל-217 יארד, אבל שמר היטב על הכדור והנהיג דרייבים מנצחים. כעת, מייק גאנדי כבר הכין את התשובה שלו לשאלה למה הקאובויס צריכים להיות מדורגים 2 ולא אלבמה: "הפסדנו בשתי הארכות, בחוץ. אין לי ספק שאנחנו צריכים לשחק עבור האליפות". גאנדי אף הרוויח תומך נוסף לקייס שלו - מאמן אוקלהומה, בוב סטופס, שאמר כי הוא מתכוון לסמן את הקאובויס כמספר 2 בהצבעה שלו. "הייתה להם הזדמנות", הוסיף מאמן הקאובויס, "יש לי את כל הכבוד שבעולם לאלבמה, את כל הכבוד שבעולם ללואיזיאנה סטייט, אבל אנו צריכים את ההזדמנות שלנו. כל השנה יש דיבורים על ההתקפה בליגה הזו (ביג-12) וההגנה בליגה ההיא (SEC), ובכן - בואו נגלה". הטעם הרע שנותר מהמשחק הזה, הוא בעקבות הסתערות האוהדים אל כר הדשא, אחרי הניצחון שקטע שמונה הפסדים רצופים, בו נפצעו מעל לעשרה בני אדם, שניים מהם במצב קריטי. חבל.

קלמסון (20) - וירג'יניה טק (5) 10:38

טוב, אז המשחק הזה לא היה רע התקפית כמו במשחק הקודם - לפחות לא עבור הטייגרס, שהוכיחו עצמם כעקב אכילס של ההוקיס העונה כשניצחו את וירג'יניה טק בפעם השנייה וזכו באליפות ה-ACC. טאג' בויד חזר להיות מעולה וסיים עם 20 מ-29 ל-240 יארד ושלישייה (והוסיף עוד אחד על הקרקע), אנדרה אלינגטון הוסיף 20 נשיאות ל-125 יארד וט"ד על הקרקע, וההגנה של דאבו סוויני עצרה את לוגאן תומאס על 22 מ-44 ך-274 יארד, ט"ד, צמד איבודים ופאמבל. "גבירותיי ורבותיי, אני רוצה להודיע שאני לוקח את הכישרון שלי לסאות' ביץ'", אמר סוויני, שהביא לקלמסון את אליפות החטיבה הראשונה מאז 1991 ושלח אותם לאורנג' בול במיאמי. הטייגרס אף הפכו לקבוצה הראשונה אי פעם שמנצחת את וירג'יניה טק פעמיים באותה עונה.

יוסטון (6) - סאות'רן מיס (24) 49:28

הפסד כואב מאוד לקוגארס מיוסטון וקייס קינם, שלא רק איבדו את תואר אליפות קונפרנס USA, אלא גם סיכוי לקבל זימון לאחד מהבולים המרכזיים. קינם סיים עם 41 מ-67 ל-373 יארד, צמד (לג'סטין ג'ונסון - 12 תפיסות, 171 יארד) ושני איבודים, מייקל הייז הוסיף צמד משלו על הקרקע, אבל הגנת יוסטון פשוט לא הצליחה לעצור את אוסטין דייויס, הק"ב של הגולדן איגלס, שסיים עם 17 מ-33 ל-279 יארד, רביעיית ט"ד, איבוד ופאמבל. סיום עונה מאכזב עבור קווין סמלין, שהפך לאחד השמות החמים בקרוסלת המאמנים העונה, כשהמועמדת הטבעית לקחת אותו היא טקסס A&M, שפיטרה את מייק שרמן השבוע. סמלין היה עוזר מאמן בהתקפה בתחילת המילניום. בינתיים, ייאלצו סמלין והקוגארס שלו להסתפק בבול משני.

אוהדי אוקלהומה סטייט קאובויס חוגגים ניצחון על אוקלהומה סונרס. Ronald Martinez, GettyImages
שמחה מהולה בעצב. אוהדי אוקלהומה סטייט מפרקים את המגרש/GettyImages, Ronald Martinez

קרב יריות בניצחון גיריות

בויזי סטייט (7) - ניו מקסיקו 0:45

קלן מור, במשחקו האחרון על המגרש הכחול באיידהו, סגר קריירה נהדרת בה רשם שלושה הפסדים בסך הכול וחתם 49 ניצחונות עם 28 מ-33 ל-313 יארד ושלישייה, טיילר שומייקר הוסיף 7 תפיסות ל-106 יארד וט"ד ודאג מרטין רמס 110 יארד וצמד ב-22 נשיאות. הברונקוס יקוו לזימון לבול מעניין, וכפי שאנחנו יודעים - תמיד מעניין במשחקים שלהם.

אורגון (9) - יו.סי.אל.איי 31:49

הדאקס, באופן צפוי, הולכים לרוז בול לאחר הניצחון על הברואינס המאכזבים. להמייקל ג'יימס פשוט היה בלתי ניתן לעצירה, וסיים משחק עם נתונים מפחידים - 25 נשיאות ל-219 יארד ושלושה ט"ד, דארון תומאס הוסיף שלושה משלו ב-20 מ-36 ל-219 יארד ואיבוד (שהוחזר לט"ד) ועוד אחד על הקרקע, אבל מה שלא ברור זה איך הצליחו הברואינס לשים 31 נקודות על הלוח. בכל מקרה, אורגון תיפגש עם ויסקונסין בפסדינה, במשחק שאמור להיות אחד המהנים שהיו לנו בשנים האחרונות, עם הרבה התקפה.

קנזס סטייט (11) - אייווה סטייט 23:30

זה אמנם היה קשה מהצפוי, אבל בסופו של דבר הוויילדקאטס של ביל סניידר בן ה-72 סיימו עונה בטעם מתוק מאוד, כששני ההפסדים שלהם במאזן היו לאוקלהומה ואוקלהומה סטייט. סניידר עוד קיווה לניצחון של הסונרס, שהיה יוצר משולש בצמרת הביג-12, אבל גם לסיים בטופ-10 עם זימון לבול לא קטן, אחרי שציפו שהם יסיימו את העונה בתחתית החטיבה, זו נחמה לא קטנה. קולין קליין סיים עם 7 מ-15 ל-158 יארד וט"ד והוסיף עוד אחד על הקרקע וג'ון הוברט הוסיף 15 נשיאות ל-120 יארד וט"ד.

מישיגן סטייט (13) - ויסקונסין (15) 42:39

זה לא היה קל, זה היה מאוד דומה למפגש הקודם בין הקבוצות העונה, אבל בסופו של דבר הצליחו הגיריות של ברט בילמה לשריין לעצמם זימון שני ברציפות לרוז בול, שם יפגשו את הדאקס של אורגון. מונטי בול היה הכוכב הגדול של המשחק הזה, כשכבר ברבע הראשון העלה את ויסקונסין ליתרון 7:21 עם צמד בריצה, אבל הספרטנס לא אמרו נואש, וברבע השני שמו שלושה טאצ'ים ללא מענה ועלו ליתרון 21:29. המחצית השנייה המשיכה באותו קצב מטורף, כשכל קבוצה שמה נקודות בתורה, אבל בסוף הרבע הרביעי הצליח ראסל וילסון להוציא מסירה ל-36 יארדים, ממנה הגיע בול לעוד סקור שחתם את התוצאה. וילסון סיים עם 17 מ-24 ל-187 יארדים ושלישייה, ורשם 37 משחקים רצופים בהם מסר לט"ד ושבר את שיא המכללות, שהוחזק בעבר בידי גרהאם הארל מטקסס טק. מונטי בול סיים עם 27 נשיאות ל-137 יארדים ושלישייה. קירק קוזינס סיים עם 22 מ-30 ל-281 יארד, שלושה טאצ'ים ואיבוד עבור הספרטינס המאוכזבים.

מונטי בול שחקן ויסקונסין באדג'רס. Gregory Shamus, GettyImages
העלה אותם לרוז בול. מונטי בול בעוד טאצ'דאון/GettyImages, Gregory Shamus

עוד הפגזה של גריפין

ביילור (17) - טקסס (22) 24:48

קייס מק'קוי אמנם הצליח להחזיר את טקסס מפיגור מוקדם לכדי 21:14 ברבע השני, אבל משם והלאה זו הייתה ההצגה של רוברט גריפין השלישי. הק"ב המדהים של ביילור סיים ערב נפלא של 15 מ-22 ל-320 יארד, צמד ואיבוד אווירי ועוד צמד על הקרקע. טרנס גאנאוויי הוסיף 152 יארד ב-32 נשיאות וצמד משלו, והגנת הברס, שחטפה את מק'קוי ארבע פעמים, עצרה את הלונגהורנס ומנעה מהם לחזור למשחק הזה. מק'קוי סיים, פרט לאיבודים, עם 24 מ-39 ל-356 יארד ושלישייה, וההורנס יקוו לבול מול קבוצה נחותה שייתן להם סיום מתוק לעונה המאכזבת הזו.

טי.סי.יו (18) - נבאדה לאס וגאס 9:56

קייסי פאצ'ל (15 מ-22 ל-185 יארד, ט"ד קרקעי) ו-וויימון ג'יימס (2 ט"ד) הובילו חוליית ריצה ששמה שישה טאצ'ים על נבאדה המסכנים. הצפרדעים מסיימים עונה מצויינת עם אליפות המאונטיין ווסט ויקבלו זימון לבול שייתן להם עוד סיבות להתגאות בקבוצה הנהדרת שבנו שם.

דרום פלורידה - ווסט וירג'יניה (23) 30:27

המאונטנירס יכולים לנשום לרווחה. לאחר שער שדה בשניות האחרונות של המשחק שנתן להם את הניצחון, הגיעה הבשורה על ניצחון סינסינטי בקונטיקט שנתן לווסט וירג'יניה אליפות ביג-איסט משותפת (עם לואיוויל), וישלח אותם לבול בתור הנציגה הבכירה של החטיבה. הסטטיסטיקות של הקבוצות לא הייתה משהו מיוחד לכתוב עליו הביתה, אבל בשביל הרקורד - ג'ינו סמית' סיים עם 23 מ-35 ל-237 יארד וצמד איבודים.

פוטבול בוואלה! ספורט

רוברט גריפין השלישי שחקן ביילור ברס. Sarah Glenn, GettyImages
כמה כיף לראות אותו. רוברט גריפין השלישי/GettyImages, Sarah Glenn

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully