וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלפפונים לינואר: תמוז, בן חיים, קינן ואוחיון

3.12.2011 / 8:00

שמות של שחקני רכש והצעות מעבר כבר מתחילים להיזרק ולהירקם. חמי אוזן עם כמה עצות, חלומות ורעיונות לסוף טוב

טוטו תמוז

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו, קובי אליהו
נמצא בסיום התהליך בו ליגת העל תהיה קטנה עליו. תמוז/קובי אליהו, קובי אליהו

נראה כי טוטו תמוז מתחיל להשלים עם הרעיון של להעביר עונה מלאה בהפועל תל אביב, אבל עדיין: מדי שבוע צצה ידיעה על הצעה אחרת מחו"ל, הדיונים על תג המחיר בעיצומם, ותמוז, טיפוס די אגואיסט באופיו, עדיין יכול להתעורר בוקר אחד ולהילחם על שחרורו בינואר. כל עוד זו לא הצעה של פעם בחיים, מוטב לא לעשות זאת בכלל. להניח לרעיון המעבר עד סוף העונה ולהשלים את הדבר הכי חשוב מבחינתו של תמוז עד סיום העונה. לא, זה לא חוזה עתק בסנטאנדר או מאיורקה, אלא אליפות עם הפועל תל אביב.

תמוז נמצא בשלב כמעט סופי של התהליך הזה. תהליך שבסיומו הליגה הישראלית תהיה קטנה עליו, תהליך שבסיומו הוא יהפוך לשחקן שהשיג הכל בזירה המקומית והחתים לראשונה בקריירה אליפות תחת שמו. בבית"ר זה היה חלקי כי היו מסביבו עוד כוכבים, בהפועל תל אביב הנוכחית זו הקבוצה שלו. לשחקן עם נפש מיוחדת כמו תמוז, הבגרות המנטאלית היא מאוד מכריעה לקראת האתגר האירופי. עליו לשים את הליגה הישראלית מאחוריו, לא להשאיר לעצמו פתח כדי לחזור לכאן רק כי לא השלים לגמרי את המשימה. הסבלנות הזו תביא לו מן הסתם הצעות הרבה יותר טובות בקיץ, הצעות שיהיה לו יותר קל להגשים.

טל בן חיים

אייל משומר שחקן מכבי חיפה מול טל בן חיים שחקן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
כל דקה שהוא מושך במכבי פתח תקוה רק מאריכה את הסבל הגדול שלו. בן חיים/ברני ארדוב

כל התייחסות לכישרון של טל בן חיים צריך להתחיל בכיס של עמוס לוזון. הבעלים של מכבי פתח תקווה סוחר בשחקנים שלו בצורה שלא תמיד מובנת לחובב הספורט הממוצע, אבל אם יש למוצר שלו סיכוי להימכר כבר בינואר – טל בן חיים חייב לשאוף לכך. כל דקה שהוא מושך במכבי פתח תקוה רק מאריכה את הסבל הגדול שלו ממילא ומעכבת את הפריצה שהיתה אמורה לבוא בתחילת השנה. במיוחד אחרי שעומר דמארי נמכר, לטל בן חיים אין יותר מה לחפש במכבי פתח תקווה. שני הצדדים מיצו אחד את השני.

מעבר לקבוצה גדולה בינואר לא רק יאיץ מחדש את הקריירה של בן חיים ויעיר את העונה הקצת רדומה שלו. הוא יעניק לכישרון מסוגו דבר מאוד חשוב: זמן התאקלמות. להבדיל משחקן ממושמע כמו דמארי שהתאקלם תוך מחזורים ספורים בהפועל תל אביב, בן חיים מייצג סגנון משחק שעשוי לדרוש יותר זמן ליטוש בקבוצת צמרת. קצת כמו אלרואי כהן. המשמעת הטקטית, היכולת לדעת מתי למסור, מתי כבר לא מותר להחמיץ, למה אסור להתעצבן כל כך הרבה בקבוצת צמרת – אלו דברים שילד פרוע שמרגיש שהכל מותר לו לעתים יפנים לאט. אחרי עונה קשה, סרט כזה יכול להיות מאוד בעייתי. עדיף לעבור אותו אחרי חצי עונה קשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

משה אוחיון

משה אוחיון שחקן לגיה ורשה (ימין) מול גל שיש שחקן הפועל תל אביב. רויטרס
בגילו, עונה שלמה על הספסל זו סכנה אמיתית. אוחיון/רויטרס

למשה אוחיון אין יותר מדי סיכוי לשנות את מעמדו בלגיה ורשה, אחרי שהגיע לפולין בשם אפקט מליקסון. בהתחלה לגיה בחנה את תמיר כחלון, לאחר מכן פנתה לאופציית אוחיון, אבל המאמן לא ממש רוצה אותו, טען שהוא לא בכושר משחק ונכנע ברגע האחרון ללחץ ההנהלה שחלמה על יהלום ישראלי משלה. מאז, אוחיון בקושי משותף באופן כמעט אובססיבי שלא משאיר מקום לספק: המאמן לא מחזיק ממנו ולא רוצה אותו.

על אוחיון ודאי יקפצו מספיק קבוצות ישראליות, אבל אם יש ביכולתו למצות את האופציה הפולנית עד הסוף, כך ייטב לו. הכוונה היא למעבר בינואר לקבוצת מרכז טבלה בפולין בה יוכל להשתלב בקלות יחסית. לשחקן בגילו של אוחיון, 28, עונה שלמה על הספסל זו סכנה אמיתית, אבל גם חזרה מהירה לארץ יכולה למסמר את הקריירה ולהעביר אותה למערכה האחרונה. אוחיון כבר יצא להרפתקה מחוץ לחממה האשדודית, אבל לא עשה איתה כלום. הוא חייב לעצמו הזדמנות שניה. הזדמנות שנייה, אבל עד הסוף. להרגיש באמת שלא ברחת לזרועות של אימא, שלא מיהרת הביתה. קבוצה ישראלית טובה שבאמת תרצה בו ולא תחפש לסתום חור בינואר תחכה גם לקיץ. צריכה להיות הצעה מאוד אטרקטיבית כדי שאוחיון יעדיף לקפל את הזנב לוותר על האתגר האירופי אחרי חצי עונה בלבד.

דקל קינן

דקל קינן שחקן קרדיף (שמאל) מול שיין לונג שחקן רדינג. Stu Forster, GettyImages
הגיע הזמן להפסיק לשלול את אופציית החזרה למכבי חיפה. קינן/GettyImages, Stu Forster

דקל קינן הוא ספורטאי מסוג אחר. כל כדורגלן שהיה חווה את הקשיים שהוא עובר באנגליה, מזמן היה מוותר. נכנע. עולה על המטוס הראשון בארץ וחותם אצל הגולדהאר התורן. אבל קינן לא מוכן לעשות זאת עד שיידע באמת שניסה הכל. עכשיו הוא הושאל לחודש וחצי לקריסטל פאלאס, בתקווה לנער שם את האבק ולמצוא שם את הביטחון שיסדר לו מעמד אמיתי בליגת המשנה באנגליה. צריך להעריך אותו על זה, אבל באותה מידה להמליץ לו: אם גם זה לא יילך, הגיע הזמן להפסיק לשלול את אופציית החזרה למכבי חיפה.

ייתכן אפילו שמכבי חיפה מציע לקינן אופק טוב יותר מאשר להיות שחקן הרכב בליגת המשנה באנגליה. ראש לשועלים מול זנב לאריות – המשל מוכר. להיות סמל במכבי חיפה, להיות מנהיג במכבי חיפה, יכול להיות ברוב המקרים הישג אמיתי ומספק יותר בקריירה. כמו שההגנה של מכבי חיפה נראית, כמו שהדור הבא של המנהיגים במועדון מתפתח, קינן ומכבי חיפה נועדו זה לזו. אפילו בינואר הקרוב, אם פנקס הצ'קים של יעקב שחר והחוזה של קינן מאפשר זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully