וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול מכללות: דקה לפני שעוזבים

תומר ספירשטיין

1.12.2011 / 15:45

הגמרים החטיבתיים ינעלו את העונה הסדירה: LSU מול ג'ורג'יה, אורגון-UCLA, מישיגן סטייט-ויסקונסין, דרבי חם באוקלהומה

זהו, הגענו לסוף העונה. זו הייתה, כרגיל, עונה רבת תהפוכות, כשמדורגות נפלו זו אחר זו מצמרת הדירוג, דווקא כשחשבנו שהעונה הזו תהיה שקטה ורגועה יחסית. אבל רגע לפני שאנחנו מכתירים את זוכה ההייזמן שלנו והולכים למשחקי הבולים השונים, כמו גם למשחק האליפות - שם אנחנו בכלל לא יודעים מי תיפגשנה - יש לנו מחזור גדול של הגמרים החטיבתיים (פלוס כמה נספחים).

מבחינת שידורים, פוקס ספורט באו לקראתנו והם ישדרו את משחקי הגמר של הפאק-12 (שבת, 2:30) והביג-10 (ראשון, 2:30) במשדרים מיוחדים של ארבע שעות כל אחד. גם המפגש הגדול של הביג-12, בין אוקלהומה סטייט לאוקלהומה, יועבר בשידור ישיר (ראשון, 3:00, ESPN), וגם המשחק בין קנזס סטייט המפתיעה לטובה ואייווה סטייט (שבת, 19:30, פוקס), כך שלמעט העובדה שלא נקבל את גמר ה-SEC, אין לנו יותר מדי על מה להתלונן. אז מה צפוי לנו לסיום העונה הנהדרת הזו?

מבחן אחרון

לואיזיאנה סטייט (1) - ג'ורג'יה (14)

גמר ה-SEC יפגיש את המועמדת מספר 1 לתואר האליפות עם הקבוצה של מארק ריכט, שנתנה ריצה מדהימה מאז פתחה את העונה עם שני הפסדים רצופים, לבויזי סטייט ודרום קרוליינה. ארון מורי וחבריו ינסו להמשיך את היכולת ההתקפית הטובה שלהם מול ההגנה האימתנית של לס מיילס, בעוד ג'ורדן ג'פרסון וג'ארט לי ימשיכו להוביל את התקפת הטייגרס מול הגנה לא רעה של הבולדוגס, גם אם ג'ורג'יה לא פגשה יריבות חזקות כמו לואיזיאנה סטייט.

אוקלהומה סטייט (3) - אוקלהומה (10)

אז נכון, השנה אין גמר ביג-12 רשמי (ותודה למי מהקוראים שתיקן אותי בזה), אבל הדרבי הזה יהווה את הגמר דה-פקטו, שכן ניצחון של הסונרס יביא אותם למקום הראשון על חשבון הקאובויס ויתן להם ניצחון תשיעי ברציפות על הקבוצה מסטילווטר ואליפות ביג-12 נוספת לארון הגביעים המרשים שלהם. מצד שני, מייק גאנדי סומך על ברנדון ווידן שיעשה את העבודה וישרוף את הגנת אוקלהומה מהאוויר, ויקווה שג'סטין בלקמון יהיה שם לתפוס את הכדורים.

קלמסון (20) - וירג'יניה טק (5)

רק בתחילת אוקטובר נפגשו שתי הקבוצות הללו למשחק בו ניצחו הטייגרס 3:23 את ההוקיס והחלו לטפס גבוה בדירוג. מאז, הפסידו הילדים של דאבו סוויני שלושה משחקים, בעוד שההוקיס נותרו עם אותו הפסד כואב, בלעדיו ייתכן והיו מדורגים 2 במדינה. לוגאן תומאס, אחד הק"בים הפחות מוערכים במדינה, מוביל התקפה מאוד יעילה של ההוקיס, ויש לו העונה 18 מסירות לט"ד (7 חטיפות) ו-10 ט"ד בריצה, כך שהוא יכול להוות איום להגנה המתפוררת של הטייגרס. מה שבטוח - זה לא יהיה משחק כזה רע התקפית כמו המפגש הקודם.

יוסטון (6) - סאות'רן מיס (24)

קייס קינם מגיע למשחק הגדול בקריירת המכללות שלו (עד כה) - גמר קונפרנס USA מול קבוצה מדורגת. בשנה שעברה, רמסו הגולדן איגלס את הקוגארס 41:59, וקינם רוצה נקמה לפני שיוסטון מקבלים זימון לבול BCS מרכזי. צפו לעוד קרב אווירי עם הרבה נקודות.

מייק גאנדי מאמן אוקלהומה סטייט קאובויס (ימין) עם ג'יימס תומאס שחקן אוקלהומה סטייט קאובויס (מרכז). David J. Phillip, AP
הדרבי באוקלהומה חם מתמיד/AP, David J. Phillip

לסיים עם טעם מתוק

בויזי סטייט (7) - ניו מקסיקו

הברונקוס אולי לא יזכו באליפות המאונטיין ווסט בגלל ההפסד ל-TCU, אבל זה עדיין לא מוריד מהרצון שלהם לקבל זימון לבול BCS גדול. קלן מור במשחק בית אחרון בקריירת המכללות הנהדרת שלו ינסה להמשיך להעמיס נקודות מול הקבוצה הגרועה בחטיבה.

אורגון (9) - יו.סי.אל.איי

אוי, איזה גמר פאק-12 אנחנו מקבלים. ולא לטובה. הדאקס, שעד לפני שבועיים כבר היו עם הראש במשחק האליפות ורימאץ' מול לואיזיאנה סטייט, הפסידו לדרום קליפורניה, שלא יכולה להגיע לגמר הזה בגלל ההשעייה, וכך אנו מוצאים את עצמנו עם משחק (בשידור ישיר) של אורגון מול הקבוצה שפיטרה את המאמן שלה (ריק נוהייזל) בגלל המאזן המזעזע שלה. זה לא אמור להפריע ללהמייקל ג'יימס לרוץ על כל הגנת הברואינס או לדארון תומאס למסור עליהם, כשהדאקס מגיעים כפייבוריטים ענקיים למשחק הזה.

קנזס סטייט (11) - אייווה סטייט

הוויילדקאטס של ביל סניידר מסיימים עונה מוצלחת מאוד מבחינתם, ורגע לפני הבולים יפגשו את הסייקלונס. קולין קליין ממשיך להיראות מצויין העונה, ואם יחזור לעונתו האחרונה במנהטן, קנזס, יש למה לצפות לקראת העונה הבאה.

מישיגן סטייט (13) - ויסקונסין (15)

איזה בובה של גמר ביג-10 אנחנו מקבלים בשידור ישיר. שתי הקבוצות הטובות בחטיבה נפגשות למשחק על הכרטיס לרוז בול היוקרתי. להזכירכם, שתי הקבוצות כבר נפגשו העונה, במשחק שנגמר בשניות האחרונות עם הייל מרי מהסרטים של קירק קוזינס וניצחון של הספרטנס 31:37 על הגיריות, כך שעוד מפגש בינו לבין ראסל וילסון המדהים נחשב מבחינתנו כצ'ופר נהדר לסוף העונה ה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני מישיגן סטייט ספרטנס מול שחקני ויסקונסין באדג'רס. Al Goldis, GettyImages
זוכרים מה קרה במפגש הקודם בין מישיגן סטייט לויסקונסין?/GettyImages, Al Goldis

אל תשכחו אותנו

ביילור (17) - טקסס (22)

רגע לפני שהביג-12 מסכם עונה מאכזבת, יעלה רוברט גריפין השלישי למשחק בו הוא אמור לנצח גם את הקבוצה הגדולה השנייה מהחטיבה הזו (גם אם העונה זה לא נראה כך), ולהראות לקייס מק'קוי איך ק"ב אמור להיראות בחטיבה הזו.

טי.סי.יו (18) - נבאדה לאס וגאס

עם זכייה במאונטיין ווסט, יכולים הצפרדעים המקורננות להירגע מול הקבוצה שהשיגה רק שני ניצחונות העונה, ולנוח לקראת הבול היפה שהם הולכים לקבל אליו זימון.

דרום פלורידה - ווסט וירג'יניה (23)

סוף שבוע מותח גם בביג-איסט החלשלש. המאונטנירס של דנה הולגרסן צריכים להשיג ניצחון בדרום פלורידה מול הבולס ולקוות לניצחון של סינסינטי על קונטיקט בשבת בכדי להשיג ראש חץ משולש בביג-איסט, שישלח אותם בתור אלופי החטיבה לבולים. ניצחון של קונטיקט על סינסי ו/או הפסד של המאונטנירס כבר הלילה (חמישי) ישלח את לואיוויל בתור אלופת החטיבה בגלל ההפסד של ווסט וירג'יניה לקרדינלס העונה.

פוטבול בוואלה! ספורט

רוברט גריפין השלישי שחקן ביילור ברס. Sarah Glenn, GettyImages
סוגר עונה נפלאה. רוברט גריפין השלישי/GettyImages, Sarah Glenn

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully