וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופאים בחורף האירופי: חמשת השגרירים המצטיינים של סוף השבוע

28.11.2011 / 10:00

עם 0 שערים ו-0 בישולים, הישראלים באירופה דועכים. הופעת ה-100 של אוואט והקאמבק של כיאל רק משככים. מדור השגרירים

סוף השבוע האחרון היה אולי הגרוע ביותר של נציגינו בתפוצות מפתיחת העונה. המאזן הכולל: אפס שערים ואפס בישולים. הבשורות הרעות באמת: לא פחות מ-13 שחקנים לא ראו ולו דקת משחק אחת. המספר הזה כולל גם שחקנים שמשחקים פחות או יותר בקביעות כמו דודו ביטון, לירן כהן, בן שהר וטל בן חיים, איתו ניפגש בפינת הנורה האדומה. זה לא היה קל, אבל למרות הכל, הצלחנו לדוג חמישיית שגרירים מצטיינים לא שגרתית כולל שחקן אחד בהופעת בכורה במדור.

1. בירם כיאל (סלטיק)

בירם כיאל שחקן סלטיק (שמאל) מול דולסן בסטה שחקן אודינזה (ימין). Scott Heppell, AP
עשה את הבחירה הנכונה. כיאל/AP, Scott Heppell

לפני כחודש וחצי חזרה סלטיק מפיגור 3:0 ל-3:3 דרמטי מול קילמרנוק, אבל מצאה עצמה רחוקה 10 נקודות מהמוליכה ריינג'רס. ובכל זאת, המשחק ההוא הוציא את ההופס לדרך חדשה. מאז השיגה הקבוצה ארבעה ניצחונות ותיקו, צימקה את הפער לארבע בלבד וגם חזרה לחיים בליגה האירופית עם ניצחון ותיקו מול ראן הצרפתית. לקשר הישראלי יש חלק לא קטן בהתאוששות של סגנית האלופה.

כיאל פתח לא טוב את העונה. לקח לו זמן לחזור לעצמו אחרי הפציעה ואולי הראש היה טרוד במגעים הארוכים לשדרוג החוזה ובהצעות שהגיעו מאנגליה. בשורה התחתונה, זה לא היה כיאל הנהדר מאשתקד. באותו משחק מול קילמרנוק כיאל הוחלף במחצית בגלל יכולת חלשה, אבל מספר ימים לאחר מכן הוא חתם על החוזה המשודרג וחזר לפרוח. "אני מרוצה שחזרנו ליכולת שלנו ושחקנים כמו כיאל משחקים טוב בעקביות", אמר השבוע המנג'ר ניל לנון אחרי שהקשר הישראלי (עם סרט הקפטן) היה נהדר ב-1:2 על דנפרמלין ברביעי וב-0:5 על סנט מירן בשבת.

כעת עומדת סלטיק בפני אתגר מסקרן כאשר אתלטיקו מדריד החבולה תגיע לפארקהד ברביעי. ניצחון יקרב את כיאל וחבריו להמשך העונה האירופית. בכלל, כיאל ימשיך לעמוד העונה למבחן. אין הרבה שחקנים שהיו מוותרים על הצעות להתקדם לאנגליה, אבל הקשר בחר להמשיך להוביל את סלטיק ולא להמר על מעבר מהיר. הרציונאל שלו ברור. עוד עונה טובה ויציבה רק תחזק את המעמד שלו, תגדיל את הערך שלו ותכין אותו למעבר הבלתי נמנע לפרמיירליג האנגלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

2. דודו אוואט (מאיורקה)

שוער מאיורקה, דודו אוואט. Denis Doyle, GettyImages
אין לו מחליף. אוואט/GettyImages, Denis Doyle

שוער נבחרת ישראל רשם אתמול (ראשון) נקודת ציון חשובה - הופעתו ה-100 במאיורקה במסגרת הליגה: "מרגש להגיע למספר כזה", אמר השוער לאחר המשחק. אם מוסיפים ל-100 ההופעות הללו, עוד 66 במדי דפורטיבו לה קורוניה ו-78 במדי סנטאנדר מקבלים את התמונה הגדולה יותר - שחקן ישראלי שהשלים שמונה שנים נפלאות ויציבות בלה ליגה, גם אם לא תמיד קיבל את הקרדיט וההערכה הראויים במדינתו.

בהופעתו ה-100 בקבוצה, אוואט חילץ את מאיורקה עם הצלה נהדרת בתוספת הזמן וסידר לה 1:2 על האקסית סנטאנדר וניצחון ראשון אחרי חודשיים. מאיורקה נחלשה מאוד העונה ואוואט נזקק לעבוד קשה מאי פעם, אבל גם בגיל 34 הוא מוכיח שיש על מי לסמוך בין הקורות. אולי הוא קצת מעבר לשיא, אבל עדיין שוער ליגה לגיטימי בספרד. ואם נביט לעבר המצב העגום בקרב שוערי ליגת העל, לא יהיה זה יומרני להמר שאוואט יגן על שער הנבחרת גם מול כריסטיאנו רונאלדו ושאר החברים בקמפיין הקרוב.

3. רמי גרשון (קורטרייק)

שחקן נבחרת ישראל רמי גרשון מול שחקן נבחרת לטביה ארטיום רודנבס. ברני ארדוב
אל תחזור. גרשון/ברני ארדוב

אחרי 15 מחזורי ליגה, קורטרייק יכולה בשקט להתהדר בתואר ההפתעה של פתיחת העונה. הקבוצה הצנועה מוצאת עצמה במקום השישי המוביל לפלייאוף העליון כאשר היא מקדימה קבוצות גדולות כמו האלופה גנק. קורטרייק היא קבוצה עם תקציב נמוך שמתבססת לא מעט על השאלות שחקנים מהגדולות. גרשון הוא אחד מהם. בעונתו השנייה בקבוצה, הבלם הישראלי ששייך לסטנדרד ליאז' ממשיך את הפריצה והוא הפך לאחד הברגים החשובים במערך. בשבת, גרשון היה במיטבו ב-0:1 של קבוצתו על בירסחוט ודור מלול. גרשון נמצא בכושר מצוין בשבועות האחרונים, אבל השמועות לגבי עתידו קשרו אותו דווקא בחזרה להפועל תל אביב בינואר. הבלם שמע וצחק. בגיל 23, כשהוא משחק בקביעות בבלגיה, אין לגרשון מה לחפש בישראל. השאיפה שלו (ושל הכדורגל הישראלי) צריכה להיות מעבר לקבוצה גדולה יותר בבלגיה או אפילו מעבר לליגה בכירה יותר. שום קבוצה ישראלית באשר היא לא תספק לו את אותה המשכיות לקידום הקריירה.

4. עדן בן בסט (ברסט)

עדן בן בסט שחקן ברסט. GettyImages
הנשק באגף השמאלי. בן בסט/GettyImages

ביום שישי פורסמה בתקשורת הצרפתית כתבה תחת הכותרת: "עדן בן בסט, הנשק החדש של ברסט באגף השמאלי". המאמן אלכס דופון הסיט את בן בסט לאגף ושינה את המערך ל-4-3-3. מאז, החלוץ פורח. "המעבר מהליגה הישראלית לצרפתית לא פשוט במיוחד לחלוץ, אמר דופון והמשיך להחמיא: "הוא טכני, יודע לסיים וטוב באחד על אחד. הוא הופך את הקבוצה לאפקטיבית יותר". בשבת, ברסט דווקא נעצרה עם הפסד 2:0 לליל, אבל בן בסט המשיך ביכולת המצוינת. הוא היה פעיל, סידר מצב נהדר לנולאן רו והטריד את הגנת הדאבליסטית. בשבוע בו חלה ירידה משמעותית בדקות המשחק של הישראלים בחו"ל, בן בסט בולט במיוחד על רקע היציבות וההמשכיות שלו. ככה בדיוק שחקן בונה לעצמו שם ומעמד.

5. לירוי צעירי (מכלן)

לירוי צעירי, שחקן מכלן. קובי אליהו
הסלבנות משתלמת. צעירי/קובי אליהו

הקשר שעזב הקיץ את בני יהודה מגיע להופעת בכורה במדור בעיקר בזכות תכונות שלא מאפיינות כדורגלן ישראלי טיפוסי: סבלנות, עקשנות והתמדה. עד המחזור ה-11 הייתה לצעירי הופעה אחת העונה בליגה כמחליף למשך 19 דקות. לא מעט שחקנים אחרים במצבו הרימו ידיים, התלוננו על "שיקולים לא מקצועיים" או חזרו מהר לישראל. צעירי לא ויתר. הוא הוכיח את עצמו באימונים עד שקיבל את הצ'אנס בהרכב ועכשיו אין לו שום כוונה לחזור לספסל. בחמשת המחזורים האחרונים שמר צעירי על מקומו וביום שישי השלים לראשונה העונה 90 דקות מלאות. מכלן שלו אמנם הפסידה 3:2 לסטנדרד ליאז', אבל הסיפור של צעירי בהחלט צריך לספק השראה ללא מעט שחקנים שנמצאים באירופה או ייצאו אליה בעתיד.

נורה אדומה: טל בן חיים (פורטסמות)

טל בן חיים בלם פורטסמות. Ben Hoskins, GettyImages
הפיצוץ בדרך? בן חיים/GettyImages, Ben Hoskins

לפומפי יש מאמן חדש, מייקל אפלטון שמו. הוא רק שבועיים בתפקיד, אבל בינתיים נראה שהוא לא ממש מחזיק מהבלם הישראלי הוותיק. אפלטון בן ה-35 גדל במנצ'סטר יונייטד, אבל לא רשם קריירה מזהירה ופרש בגיל 27 בגלל פציעה. פורטסמות היא הקבוצה הראשונה שלו כמאמן ראשי, אחרי ששימש כעוזר מאמן בווסט ברומיץ'. בן חיים סומן אצל אפלטון מהרגע הראשון. הישראלי הוחלף במחצית ההפסד לווטפורד 2:0, תוך שהמנג'ר מקפיד להבהיר כי החילוף היה מקצועי. "הרגשתי שהרביעייה האחורית חסרת איזון", אמר. שבוע לאחר מכן החליט אפלטון להשאיר את בן חיים על הספסל במשחק הביתי עם לסטר. במקומו פתח בעמדת המגן השמאלי הרכש ג'ו מאטוק (21) המושאל מווסט ברומיץ' וחביב מאוד על אפלטון. בן חיים בהחלט יכול לראות עצמו מודאג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully